اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نشست سه‌جانبه تهران «سرنوشت ادلب» را تعیین می‌کند/ اولویت روسیه حفظ روابط استراتژیک با ایران است

  • کد خبر : 16426
  • 12 شهریور 1397 - 13:02
نشست سه‌جانبه تهران «سرنوشت ادلب» را تعیین می‌کند/ اولویت روسیه حفظ روابط استراتژیک با ایران است

منابع صهیونیستی می‌‌گویند آنچه برای روس‌ها اولویت دارد، تثبیت جایگاه‌شان در سوریه و حفظ روابط استراتژیک و مستحکم خود با ایران است لذا تل‌آویو هرگز نمی‌تواند با توسل به مسکو، نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از رای‌الیوم، حادثه انفجار بامداد روز گذشته در فرودگاه «المزه» در نزدیکی […]

منابع صهیونیستی می‌‌گویند آنچه برای روس‌ها اولویت دارد، تثبیت جایگاه‌شان در سوریه و حفظ روابط استراتژیک و مستحکم خود با ایران است لذا تل‌آویو هرگز نمی‌تواند با توسل به مسکو، نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از رای‌الیوم، حادثه انفجار بامداد روز گذشته در فرودگاه «المزه» در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، طبق اعلام منابع رسمی در این کشور، ناشی از اتصال سیم برق در انبار مهمات بوده است. در حالی‌که برخی منابع این انفجار را ناشی از حمله اسرائیل می‌دانند؛ موضوعی که تاکنون تل‌آویو رسما یا به صورت رسانه‌ای این خبر را تأیید یا رد نکرده است. اگر شایعات مبنی بر دست داشتن اسرائیل در این انفجار صحت داشته باشد این بدان معناست که این رژیم با این اقدام می‌خواهد به روسیه، ترکیه و ایران فشار وارد کند تا نیروهای ایرانی را از سوریه اخراج کنند امری که در سایه تحولات کنونی در سوریه امکان‌‌پذیر نیست.

افزون بر این، برای اسرائیل این امر مشخص شد که تمامی نقشه‌ها و شرط‌بندی‌هایش در سوریه بی‌ثمر مانده است؛ چرا که تهدید، ارعاب، حملات هوایی و گام‌های دیپلماتیک برای دستیابی به «چیزی» در سرزمین شام با شکست‌های قابل توجهی همراه گشته است. آن‌گونه که «سمدار یبری تحلیلگر مسائل خاورمیانه‌ای در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع سیاسی و امنیتی، که آنها را بلندپایه نامیده است، نوشت اسرائیل از نزدیک تحولات اخیر در سرزمین شام را رصد و همراهی می‌کند همچنین مقام‌های این رژیم اهتمام ویژه‌ای به نشست سه‌جانبه تهران، که جمعه آینده با حضور «ولادیمیر پوتین»، «رجب طیب اردوغان» و «حسن روحانی» روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران برگزار خواهد شد، دارند. اهمیت این نشست از آن رو است که تصمیم سه‌جانبه بر این است که هیچ‌گونه کنفرانسی بعد از این دیدار برگزار نمی‌شود. از سوی دیگر، تل‌آویو معتقد است که سرنوشت ادلب در نشست تهران مشخص خواهد شد.

بیری به نقل از همان منابع افزود، ارکان رژیم اشغالگر به روسیه دل خوش کرده‌اند از آن جهت که روابط بین ولادیمیر پوتین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر بسیا مستحکم است و موید این مقوله این است که طرفین طی ۳ سال اخیر هفت بار دیدار دوجانبه در مسکو داشته‌اند هم‌چنانکه پیام‌های دیپلماتیک میان‌شان از طریق فرستاده‌ها رد و بدل می‌شود. این تحلیلگر اسرائیلی در عین حال تأکید کرد که به رغم درخواست تل‌آویو، روسیه به اخراج کردن نیروهای ایرانی از سوریه متعهد نشده است. گزارش‌های رسانه‌ای که مدعی شده‌اند مسکو وعده دور کردن ایران از حدود ۱۰۰ کیلومتری مرزها با اراضی اشغالی را داده، با تاییدیه طرف روسی همراه نشده است علاوه بر این، استقرار نیروهای ایرانی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرزها، هرگز مانع از آن نمی‌شود که ایران از موشک‌های دوربُرد و بسیار دقیق جهت هدف قرار دادن اهداف اسرائیل در عمق، منع شود.

به نوشته این تحلیلگر، رجب طیب اردوغان، که علیه اسرائیل خصومت دارد و بارها به نتانیاهو تاخته است، نمی‌توان بر آن تکیه کرد، و لذا تنها گریزگاه اسرائیل، در سایه کم‌رنگ شدن مداخله آمریکا، روس‌ها هستند. این در حالی‌‌ست که طبق گفته منابع مذکور،  اولا دغدغه نخست روس‌ها قبل از هر چیزی تثبیت کردن جایگاه‌شان در سوریه است، در وهله دوم این‌که روس‌ها بسیار تأکید دارند روابط استراتژیک و مستحکم خود با ایران را حفظ کند تا در سایه جنگ اقتصادی وحشتناکی، که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ترکیه راه انداخته است، محور جدیدی با مشارکت مسکو، تهران و آنکارا ایجاد کند.

منابع امنیتی و سیاسی در تل‌آویو می‌گویند اقدام روسیه به ارسال زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی در اواخر هفته گذشته به سواحل سوریه از تحولی عظیم در عرصه سوریه خبر می‌دهد؛ چرا که روس‌ها این اقدام را بعد از تهدید تروئیکای غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به بمباران سوریه در صورت استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی علیه تروریست‌ها در ادلب، صورت دادند، و آنها این نمایش را با هدف طولانی‌تر کردن جنگ در سوریه به راه می‌اندازند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.