اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مناطق تحت اشغال داعش در جنوب سوریه به دو قسمت تقسیم شد/ محاصره تروریست‌ها در مساحت ۳۰۰ کیلومتری در غرب استان دمشق + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16391
  • 11 شهریور 1397 - 11:16
مناطق تحت اشغال داعش در جنوب سوریه به دو قسمت تقسیم شد/ محاصره تروریست‌ها در مساحت ۳۰۰ کیلومتری در غرب استان دمشق + نقشه میدانی

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه « تلول الصفا»، ضربات مهلکی را متحمل شدند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی در غرب استان دمشق ادامه […]

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه « تلول الصفا»، ضربات مهلکی را متحمل شدند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه  «تلول الصفا»، ضربات مهلکی را متحمل شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری با پشتیبانی یگان های توپخانه، موشکی و هوایی، عملیات گسترده ای را از محور غربی و شمال غربی منطقه تلول الصفا علیه تروریست های محاصره شده داعش  در منطقه (بخش مرکزی تلول الصفا) انجام دادند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند مناطق «حاویه عوض، وادی الحلاوه، دیر السوس، حاویه الرصین، تل الدرس، خریبه عوض» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای سوری همچنین مواضع خود را در سد راهبردی «هاطیل» تثبیت کردند؛ این سد تنها منبع تامین آب آشامیدنی تروریست های محاصره شده در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق محسوب می شود.

نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی مواضع خود را هم مناطق «قبر عید حنیش، برکه حوی عوض» در شمال منطقه تلول الصفا تثبیت کردند؛ همزمان گروهی از نیروهای سوری در مناطق تازه آزاد شده مستقر شده اند تا از حمله مجدد تروریست ها جلوگیری کنند.

در جریان درگیری های سنگین در این محور، حدود ۷۵ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ نیروهای سوری در این عملیات خسارت های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی تروریست ها وارد کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته، مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق به دو قسمت تقسیم شد و فشار بر آنان در این محور چند برابر افزایش یافته است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: با تقسیم شدن مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا، گروهی از عناصر تروریستی در بخش شمالی در مناطق «تلول رغیله، مرقب قبیان و…» محاصره شدند.

این منبع میدانی با بیان این که گروهی از عناصر تروریستی داعش در بخش جنوبی منطقه تلول الصفا محاصره شده اند، افزود: در حال حاضر، ارتباط تروریست ها در بخش جنوبی در مناطق «تل الکوایر، رجم المغربه، منقار الرحبه و…» با همرزمان خود در بخش شمالی قطع شده است.

به گفته منابع میدانی، یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه به شدت مواضع عناصر تروریستی محاصره شده را در بخش جنوبی و شمالی منطقه تلول الصفا هدف قرار می دهد و خسارت های سنگینی را به پایگاه ها و تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه تاکنون مساحتی در حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع را در شمال شرق استان سویداء و غرب استان دمشق از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کرده اند.

در حال حاضر، عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق مساحتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند و عملیات برای پاکسازی این مناطق در جریان است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.