اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عراق|سناریوی خطرناک برای ایجاد جنگ شیعی-شیعی؛ چرا به دفاتر صدر در بصره حمله نشد؟

  • کد خبر : 16614
  • 18 شهریور 1397 - 15:03
عراق|سناریوی خطرناک برای ایجاد جنگ شیعی-شیعی؛ چرا به دفاتر صدر در بصره حمله نشد؟

یک عضو مطرح جریان صدر چرایی در امان ماندن دفاتر و تشکیلات این جریان از حملات عناصر نفوذی و اغتشاشگر در جریان ناآرامی‌های اخیر استان بصره را فاش کرد. به گزارش اخبار جهادی، در پی حوادث تاسف بار روز جمعه شانزدهم شهریور در  استان بصره که اوج آن حمله وحشیانه عناصر نفوذی و اغتشاگر به […]

یک عضو مطرح جریان صدر چرایی در امان ماندن دفاتر و تشکیلات این جریان از حملات عناصر نفوذی و اغتشاشگر در جریان ناآرامی‌های اخیر استان بصره را فاش کرد.

به گزارش اخبار جهادی، در پی حوادث تاسف بار روز جمعه شانزدهم شهریور در  استان بصره که اوج آن حمله وحشیانه عناصر نفوذی و اغتشاگر به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و به آتش کشیدن آن بود، تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها و تردیدهای زیادی مطرح شد و برخی در راستای اختلاف‌افکنی میان گروه‌های شیعی به نوعی انگشت اتهام را به سمت جریان صدر نشانه گرفته بودند که این جریان در پس این حوادث است، اما اظهارات یکی از رهبران جریان صدر از حقایق جدیدی در این باره پرده برداشته است.

«حاکم الزاملی» شامگاه شنبه هفدهم شهریور در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الفرات عراق به دلایل در امان ماندن دفاتر و  تشکیلات جریان صدر در بصره از حملات عناصر اغتشاشگر نفوذی اشاره کرده است.

وی با تاکید بر مشروع بودن خواسته‌های مردم بصره اظهار داشت نشست روز گذشته حداقل برای افکارعمومی و برای فشار بر دولت اهمیت داشت، پارلمان کنونی تا زمانی که هیئت رئیسه و دولت جدید تشکیل نشود، نمی‌تواند راه حلی ارائه کند.

الزاملی افزود شهروندان دیگر صبرشان در برابر کوتاهی و سهل‌انگاری و بحران‌ها به ویژه در بصره که ثروتمندترین شهر در جهان است، به سر رسیده است و همه از آقای مقتدی صدر به سبب داشتن پایگاه مردمی بالا که می‌تواند بر آرامش تاثیر بگذارد، کمک خواستند، مطالبات تظاهرات‌کنندگان در زمینه خدمات و حل مشکلاتشان، مشروع و بر حق است.

آماده شدن طرح خرابکاری در بصره

طرحی برای خرابکاری آماده بود و اعتقادی به این نداریم که مردم بصره به این اقدامات(خرابکارانه) دست می‌زنند، بلکه طرف‌ها و عناصر نفوذی و رخنه‌کننده مرتکب این اقدامات شدد به ویژه با توجه به اینکه مرزهای ما به روی همه باز است(عربستان، کویت، اردن و سوریه از جمله کشورهای عربی همسایه عراق هستند که طی دوران سیطره گروه تروریستی داعش بارها تروریست‌های زیادی از این کشورها وارد عراق شده بودند)

همچنین طرحی برای آتش‌زدن همه مقرها و دفاتر  احزاب از سوی طرف‌های ناشناس که وارد شده و به داخل تظاهرات کنندگان رخنه کرده بودند، آماده شده بود، دستان پنهانی هم از جمله از داخل بصره در مسیر نادرست حرکت می‌کردند.

افشای طرح آتش‌زدن دفاتر و مقرهای همه احزاب

وی با اشاره به سوء‌استفاده از فضای مجازی و استفاده منفی از شبکه‌های ارتباط اجتماعی در حوادث اخیر در عین حال گفت ما وجود خشم مردمی از دولت و احزاب را انکار نمی‌کنیم، اما عناصر نفوذی، تظاهرات را از مسیر خود منحرف و از آن برای ایجاد هرج و مرج سوء استفاده کردند.

به گفته این عضو مطرح جریان صدر، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در زمینه شناسایی و برخورد با عناصر نفوذی کوتاهی کردند.

الزاملی فاش  کرد افراد نفوذی و رخنه‌کننده از داخل و خارج عراق، مسیر تظاهرات را برای ایجاد هرج و مرج و خشونت منحرف کردند که ما قبلا درباره آن هشدار دادیم و همچنان این خطر وجود دارد.

چرا به دفاتر صدر حمله نشد؟

این عضو مطرح جریان صدر درباره اینکه چرا به دفاتر و مراکز وابسته به جریان صدر در جریان اغتشاشات  اخیر در استان بصره حمله نشد؟ اظهار داشت : اینکه چرا مقرهای جریان صدر و سائرون را هدف قرار ندادند، این بود که به افکارعمومی و جامعه اینگونه القا کنند که جریان صدر در پس این حوادث است و هدف این افراد(نفوذی‌ها و حامیانشان)، شعله‌ور کردن آتش جنگ شیعی- شیعی است.

عضو جریان صدر در عین حال تاکید کرد اعضای جریان صدر و سرایاالسلام از خودشان حمایت کرده و مانع به آتش کشیدن مقرهای جریان شدند، طرحی که آماده شده بود(از سوی عناصر نفوذی و حامیانشان) این بود که مقر برخی احزاب آتش زده شود و احزاب دیگر سالم بماند.

الزاملی به درگیری لفظی میان العبادی و استاندار بصره اشاره کرد و آن را بیانگر اختلافات گسترده و تنش سیاسی و شکست در انجام مسئولیت‌ها و معطل ماندن خدمات دانست و خواستار تغییرات در فرماندهان امنیتی به سبب بی‌اعتمادی میان آنها و مردم و موفق نبودنشان در اداره بحران و ارزیابی اشتباه شد.

دولت در قبال حوادث بصره تماشاچی بود؛ پیام درخواست برای استعفای العبادی

عضو مطرح جریان صدر افزود العبادی در انجام تغییر فرماندهان امنیتی تاخیر به خرج داد و هیئت‌های وزارتی هم نتیجه‌ای نداشته، چرا که در هتل‌ها اقامت کرده و به میدان و بین مردم نرفته‌ اند، در حالی که شرط موفقیت آن، باقی ماندن در بصره تا زمان پایان بحران است.

الزاملی با بیان اینکه، العبادی در حل بحران موفق نبوده است، و از اینکه دولت مانند یک تماشاچی در برابر حوادث عمل کرده، ابراز شگفتی کرد.

افشای مرحله بعدی طرح اغتشاشگران و حامیانشان

عضو جریان صدر فاش کرد طرحی آماده شده بود که بحران از بصره به استان‌های ذی‌قار، میسان، واسط و پس از آن به استان‌های دیگر تا حتی به بغداد و در ادامه به کرکوک هم امتداد یابد و زمان این تظاهرات هم مشخص شده بود.

وی گفت درخواست برای استعفای دولت و العبادی پیامی مبنی بر شکست آنها در  اداره پرونده بصره است با وجودی که دولت پیشبرد امور است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.