اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست مذاکرات میان مسکو، آنکارا و تروریست‌ها/ نیروهای سوری آماده برای پاکسازی آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16286
  • 02 شهریور 1397 - 17:24
شکست مذاکرات میان مسکو، آنکارا و تروریست‌ها/ نیروهای سوری آماده برای پاکسازی آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی + نقشه میدانی

اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد و تمامی یگان های […]

اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سنگین و سبک نظامی برای شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی ادامه دارد و تمامی یگان های مستقر در منطقه در آماده باش کامل هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته مذاکرات فشرده ای میان مقامات روسیه وترکیه برای تعیین تکلیف گروه های تروریستی در جریان بود اما منابع میدانی اعلام کردند که گروه های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام (جبهه النصره) حاضر به مصالحه با دولت سوریه نیست.

به گفته یک منبع میدانی، گروه تروریستی هیات تحریر الشام نه تنها قصدی برای مذاکره با دولت سوریه ندارد بلکه خود را برای نبرد تمام عیار آماده می‌کند و دولت ترکیه را هم تهدید کرده و مقامات این کشور را غیر قابل اعتماد توصیف کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با شکست مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن تلاش ها برای توافق با گروه‌های تروریستی، دولت ترکیه درصدد است تمامی ایستگاه‌های مراقبت خود را در در استان‌های ادلب، حلب، حماه و لاذقیه تخلیه کند.

گروه تروریستی هیات تحریر الشام، گروهی از عناصر تروریستی که تعدادشان به ۵۰۰ تن می رسید را به دلیل این که درصدد مذاکره با دولت سوریه بودند، بازداشت کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده است.

شماری از عناصر گروه تروریستی هیات تحریر الشام در خط تماس با نیروهای ارتش سوریه در استان های ادلب و حلب مستقر شده اند و رصدهای میدانی نشان می دهد آنان درصدد انجام عملیات و درگیری با نیروهای سوری هستند.

چند تن از سرکرده های ارشد میدانی گروه تروریستی هیات تحریر الشام در روزهای گذشته از محورهای عملیاتی شمال شرق استان لاذقیه بازدید میدانی کردند و در تلاش هستند از حومه شهرک راهبردی «کبانی» عملیاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دهند.

اما از حومه شرقی استان ادلب خبر می رسد، دولت سوریه گذرگاه ابوظهور را برای خروج امن مردم از مناطق اشغالی باز کرده تا در سلامت کامل به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش انتقال داده شوند و شرایط برای انجام عملیات نهایی علیه گروه های تروریستی فراهم شود.

گذرگاه ابوالظهور
گذرگاه ابوالظهور

به گفته منابع میدانی، در ۷۲ ساعت گذشته، صدها تن از ساکنان استان ادلب خود را به گذرگاه ابوظهور رسانده اند و همزمان چند گروه از کادرهای پزشکی و امدادی سوری و روسی در منطقه مستقر شده اند تا نیازهای درمانی شهروندان را تامین کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت و نیروهای ارتش سوریه، شهروندان آواره استان ادلب را به صورت موقت در مناطق تحت کنترل اسکان می دهند و پس از بررسی کامل آنان را به مناطق و استان های دیگر انتقال می دهند.

چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حومه گذرگاه و شهرک ابوظهور در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله احتمالی گروه های تروریستی در این محور واکنش نشان دهند.

همزمان با خروج ساکنان از مناطق اشغالی و رسیدن آنان به گذرگاه ابوظهور، حملات موشکی و هوایی علیه مواضع گروه های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام در جنوب استان ادلب، غرب استان حلب، شمال و شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه افزایش یافته است.

آخرین وضعیت میدانی شمال غرب سوریه
به گزارش اخبار جهادی، یگان های موشکی و هوایی در جریان این حملات، پایگاه ها، انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی گروه های تروریستی را در شمال سوریه هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.