اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سوت پایان حضور تروریست‌ها در استان قنیطره به صدا درآمد/ آخرین پایگاه عناصر داعش در جنوب سوریه در آستانه آزادی کامل+نقشه میدانی

  • کد خبر : 16210
  • 27 مرداد 1397 - 11:42
سوت پایان حضور تروریست‌ها در استان قنیطره به صدا درآمد/ آخرین پایگاه عناصر داعش در جنوب سوریه در آستانه آزادی کامل+نقشه میدانی

تروریست‌های موجود در شهرک‌های شمال غرب استان قنیطره، تسلیم ارتش سوریه شدند. به گزارش اخبار جهادی،گروه‌های تروریستی «الویه العز و الویه الفرقان» موجود در شهرک‌های «بئرالعجم و البریقه» واقع در مال غرب استان قنیطره بالاخره بعد از سه هفته مذاکره با نماینده‌های روس و سوریه، تسلیم شدند. گروه‌های تروریستی موجود در شهرک‌ها بعد از تسلیم […]

تروریست‌های موجود در شهرک‌های شمال غرب استان قنیطره، تسلیم ارتش سوریه شدند.

به گزارش اخبار جهادی،گروه‌های تروریستی «الویه العز و الویه الفرقان» موجود در شهرک‌های «بئرالعجم و البریقه» واقع در مال غرب استان قنیطره بالاخره بعد از سه هفته مذاکره با نماینده‌های روس و سوریه، تسلیم شدند.

گروه‌های تروریستی موجود در شهرک‌ها بعد از تسلیم شدن، سلاح‌های سنگینی خود را از طریق گذرگاه‌های تعیین‌شده تحویل ارتش سوریه دادند تا روند آغاز رسیدگی به اوضاع آن‌ها بررسی شود.

هم‌زمان با خروج سلاح‌های سنگین تروریست‌ها، گروهی از نیروهای ارتش سوریه وارد شهرک‌ها شدند و پرچم این کشور را بر فراز خانه ها برافراشتند.

منابع میدانی اعلام کردند: شمار زیادی از تروریست‌های موجود در شهرک‌ها به همراه خانواده‌هایشان بعد از رسیدگی کامل، به استان ادلب منتقل خواهند شد؛ بر اساس اطلاعات منتشرشده، برخی از عناصر تروریستی که شرایط لازم بر اساس قوانین دولت سوریه را داشته باشند می‌توانند در صورت تمایل در مناطق بمانند.

بدین ترتیب با تسلیم گروه‌های تروریستی در شهرک‌های بئرالعجم و البریقه، ارتش سوریه موفق شد بعد از حدود هفت سال مجدداً کنترل کامل استان قنیطره را در اختیار بگیرد.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

عناصر گروه‌های تروریستی «الویه العز و الویه الفرقان» که تعداد آن‌ها به همراه خانواده‌هایشان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بود در شهرک‌های بئرالعجم و البریقه حضور داشتند و حاضر به مذاکره با دولت سوریه نبودند.

از مناطق غربی دمشق و هم‌مرز با استان السویداء خبر می‌رسد، عملیات نیروهای مردمی و ارتش سوریه برای آزادسازی منطقه از وجود عناصر مخفی داعش همچنان ادامه دارد.

رزمندگان سوری در ادامه عملیات خود در محور شمال غربی منطقه «تلول الصفا» توانستند با پشتیبانی یگان موشکی و جنگنده‌ها، بخش‌هایی از منطقه «ام مردخ» را تحت کنترل خود دربیاوردند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

رزمندگان همچنین بعد از چندین ساعت درگیری نفس‌گیر با تروریست‌های داعش توانستند مواضع خود را در مناطق «مرقب قبیان، حویه غصین، الکسیره، ارتفاع ابوغانم» واقع در شمال و شمال غرب تلول صفا به‌طور کامل تثبیت کنند.

عناصر داعش موجود در منطقه تلول الصفا در چند ساعت گذشته چند مرتبه مواضع نیروهای سوری را در محور شمالی، غربی و شمال غربی تلول الصفا موردحمله قراردادند که با مقاومت نیروها روبرو شدند.

نیروهای سوری در جریان دفع حمله عناصر داعش توانستند علاوه بر انهدام چند خودروی نظامی و انتحاری، بیش از ۴۰ تروریست را به هلاکت برسانند و باقی را به مناطق مرکزی تلول الصفا فراری دهند.

عناصر گروه تروریستی داعش در حال حاضر تنها در منطقه تلول الصفا حضور دارند و از تمام محورها توسط نیروهای سوری محاصره هستند؛ رزمندگان سوری در دو هفته گذشته موفق شده‌اند حدود ۱ هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع از بادیه السویداء شامل مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت کنترل خود دربیاوردند و امنیت را به روستاهای مرکزی و شرقی و حتی فرودگاه خلخله بازگردانند.

منطقه بادیه السویداء به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های درعا، دمشق، حمص و حتی کشور اردن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.