اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرقت کودکان یمنی برای تربیت جاسوس: ۴۵ هزار یمنی چگونه به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند؟ +عکس

  • کد خبر : 13881
  • 28 بهمن 1396 - 13:53
سرقت کودکان یمنی برای تربیت جاسوس: ۴۵ هزار یمنی چگونه به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند؟ +عکس

«آبراهام درعی» اعتراف کرد که موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است. به گزارش اخبار جهادی،مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکردرژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف […]

«آبراهام درعی» اعتراف کرد که موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکردرژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از ورود به این بحران را بررسی کرده است.  این مقاله می‌نویسد که نقش مستقیم رژیم‌صهیونیستی در جنگ‌های یمن از مرحله پیش‌بینی ها فراتر رفته است.   مداخله رژیم صهیونیستی در این جنگ به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی می‌رسد و اسناد انگلیسی و آمریکایی که از رده بندی محرمانه خارج شده اند،   نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی عملیات تامین تسلیحات در جنگ یمن برای مقابله با دولت جمال عبدالناصر را دنبال می‌کرده است.

همچنین یکی از مزدوران رژیم صهیونیستی در این جنگ به دست نیروهای مبارز جمهوری یمن اسیر شد که در ادامه به مصر تحویل داده شد و نهایتا انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر وی را در پی عملیات تبادل اسرا پس از جنگ ۱۹۷۳ آزاد کرد.

«اورین کسلر»  Oren Kessler معاون مدیر مطالعات در موسسه دفاع از دموکراسی در اظهاراتی راجع به این موضوع می‌گوید:  ما نمی‌توانیم مداخله اسرائیل در جنگ کنونی یمن را بعید بدانیم.  این اظهارات در روزنامه پولتیکو در شماره روز ۲۱ آوریل سال ۲۰۱۵  مطرح شده است. وی در عین حال نسبت به جزئیات مداخله کنونی رژیم صهیونیستی در جنگ هم توضیحی نداد.

یهودیان یمن

جاسوس‌های رژیم صهیونیستی در یمن

رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی دست جنایتکار خود را هموار در یمن به کار انداخته و این اقدام را از طریق مجموعه زنجیره‌ها و مراحل متوالی انتقال یهودیان و قاچاق  آنها از یمن به  سرزمین‌های اشغالی دنبال کرده است.   این کشور همچنین همواره به دنبال استقرار جاسوس‌های خود در یمن و  مشارکت در جنگ‌هایی بوده که از خارج از یمن ضد این کشور به راه انداخته است.

یکی از راهبردهای اساسی رژیم صهیونیستی تلاش برای تسلط بر تنگه باب المندباست.

نیروهای  امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن در استان ذمار  موفق شدند، یک گروه تروریستی شامل ۱۷ نفر را با اصالت‌های  سومالیایی و اتیوپیایی بازداشت کنند.   این گروه‌ مأموریت‌های اطلاعاتی ویژه‌ای را انجام می‌داد و در نزد تعدادی از این افراد، تجهیزات ارتباطاتی پیشرفته وسی‌دی‌های لیزری وجود داشت که  ویدیوهای مختلف و تصاویری از مراکز و موسسات امنیتی و غیرنظامی و منازل و خیابان‌ها و تعدادی از شهروندان و شخصیت‌های مهم و مطرح یمن بعلاوه فعالیت‌های مالی مرتبط با این گروه جاسوسی ذخیره شده بود.

حضور گسترده آوارگان  مختلف از منطقه شاخ آفریقا و توزیع غیر منظم آنها در بخش‌های مختلف و گروه جاسوسی که اخیرا کشف و شناسایی شده، نشان از توجه ویژه رژیم صهیونیستی به خاک یمن دارد.

پیش از این نیز نیروهای امنیتی یمن یک فرد را که دارای تابعیت اسرائیلی بود، بازداشت کردند.   در سال ۲۰۰۹ نیز دادگاه یمن برای یکی از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی حکم اعدام صادر کرد.   دو نفر نیز به اتهام مشابه به زندان محکوم شدند.

کودکان که به یک جاسوس کاربَلد تبدیل می‌شوند

سرقت کودکان یمنی برای تربیت جاسوس

بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.در سپتامبر ۲۰۱۲یک شخص دارای تابعیت اسرائیلی در یمن بازداشت شد. این فرد برای موساد کار می‌کرد و فرماندهی یک شبکه جاسوسی را در یمن عهده‌دار بود. او دو اسم داشت که یکی از آنها «علی عبدالله محسن الحیمی السیاغی» بود و نام دیگرش «آبراهام درعی» بود.  تحقیقات از این جاسوس صهیونیستی نشان داد که بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.   این کودکان توسط سرویس جاسوسی موساد مورد آموزشهای جاسوسی  قرار گرفته و بعد از اینکه به مزدوران این رژیم تبدیل شدند، بار دیگر به یمن یا کشورهای دیگر عربی یا اسلامی منتقل می‌شوند.  بیشتر این افراد با اسامی و تابعیت‌های متعدد در راستای منافع موساد فعالیت می‌کنند و اقدام به نفوذ به دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی مختلف می‌کنند.

این جاسوس صهیونیستی اعلام کرد که از زمان ورود به یمن همزمان با آغاز خیزش‌های عربی در سال ۲۰۱۱ اقدام  به تردد در استانهای مختلف این کشور کرده و حتی به آکادمی دماج در صعده نیز  پیوسته و خود را یک یمنی مسلمان جا زده و در آنجا  با بسیاری از شیوخ سلفی دیدار کرده است.

وی در بازجویی‌های صورت گرفته، اعتراف کرد که سرویس جاسوسی موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است.

پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی درعی اطلاعات مهمی را از طریق پست الکترونیک خود ارسال کرده که شامل لیست‌هایی از شخصیت های یمنی از جمله اعضای مجلس یمن و عوامل رسانه‌ای و فعالان محافل مدنی و شخصیت‌های مرتبط با گروه‌های جدایی‌طلب جنوبی و جریان انصارالله می‌شود.  وی همچنین اطلاعاتی را در رابطه با میراث فرهنگی یهودی در یمن و  نقشه‌های یمن از مناطق باستانی  یهودیان قبل از ترک این کشور در اوایل دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی در آن زندگی می کردند را برای موساد ارسال کرده است.

سرمایه گذاری صهیونیست‌ها برای آینده یمن

همکاری عربستان با رژیم صهیونیستی برای مهاجرت یهودیان یمن

فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در یمن به صورت اصلی برای تشویق یهودیان این کشور جهت مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی و قاچاق آثار باستانی این کشور صورت می‌گیرد.  این روند همچنان با همکاری ائتلاف عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه‌ها دنبال می‌شود. ریاض به همراه دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خدمات  گسترده‌ای را به اسرائیل ارائه کرده و سردمداران این رژیم‌ها وابسته به مستشاران امنیتی رژیم صهیونیستی هستند. همچنین دلارهای نفتی و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در خدمت اهداف و برنامه‌ریزی‌های اسرائیل قرار دارند. در ابعاد رسمی نیز دولت‌های مذکور و شیخ‌نشین‌های عربی از تمامی ابزارهای ممکن جهت عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو استفاده می‌کنند.   یکی از تازه‌ترین خدماتی که دولت عربستان سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی ارائه داده، انتقال آخرین گروه از یهودیان به سرزمین‌های اشغالی است.

بر اساس اطلاعاتی که در تعدادی از پایتخت‌های کشورهای عربی و غربی  منتشر شده، رئیس ستاد ارتش و رئیس سرویس‌های اطلاعاتی عربستان با مشارکت فرمانده نیروهای اماراتی در یمن و با نظارت آمریکا طرحی را برای انتقال گروه‌های یهودی ساکن در یمن  به اجرا گذاشته‌اند.

بر اساس این طرح افراد مذکور با یک بالگرد ویژه از مکان تجمع خود در نزدیکی شهر عدن به پایگاه الظهران در عربستان سعودی منتقل شدند و از آنجا توسط یک هواپیمای اسرائیلی به فرودگاه امان  پایتخت اردن منتقل شدند. سپس از این منطقه نیز به یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در بئر السبع در داخل منطقه اشغالی خط سبز رفته‌اند.

این یهودیان که ۱۷ نفر بودند،   نسخه خطی دست‌نویسی از قدیمی‌ترین نسخه تورات را در اختیار داشتند که عمر آن بیش از ۶۰۰ سال بود. به این ترتیب بخش بزرگی از تاریخ یهودیان یمن که بنابر گفته مورخان از قدیمی‌ترین شهروندان یهود به شمار می‌روند، با همکاری عربستان و امارات، این کشور را ترک کردند. البته  پیش از این نیز در جریان برنامه‌های صهیونیستی انجام شده با همکاری آژانس یهود و دولت انگلیس که در آن زمان استعمار عدن را  در اختیار داشت، بیش از ۴۵ هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند.   بیشتر این افراد از ساکنان شهر صنعا و استان های ذمار و اب و تعز و عمران بودند.

نسخه خطی دست‌نویسی از قدیمی‌ترین نسخه تورات

در زمان استعمار عدن با همکاری دولت انگلیس بیش از ۴۵ هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اندطی چند دهه گذشته خاخام‌های یهودی زیادی از یهودیان یمن با گذرنامه های انگلیسی و آمریکایی به صنعا سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کرده‌اند.   آنها خود را غربی‌هایی معرفی کردند که  بنابر شرایط سیاسی و اقتصادی مجبور به ترک این کشور شده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی طی چندین دهه فعالیت‌های گسترده‌ای در یمن انجام دادند که شامل مهاجرت دادن یهودیان و قاچاق اشیای نفیس و قیمتی و استقرار جاسوس‌های خود در این کشور و مشارکت در جنگ‌های یمن بوده است.

اخیراً سرویس‌های امنیتی یمنی و کمیته‌های مردمی در استان ذمار گروهی متشکل از ۱۷ جاسوس صهیونیستی با تابعیت های سومالیایی و اتیوپیایی را  بازداشت کردند.

دیدار یهودیان یمنی با نتانیاهو

وعده عربستان برای استقرار پایگاه نظامی اسرائیل در باب المندب

همچنین شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رسانه‌ها اعلام کرد که در سفارت عربستان در صنعا پایتخت یمن سلاحهای اسرائیلی کشف شده است. گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی افسرانی را به مراکز نظامی ریاض پایتخت عربستان  اعزام کرده است که به این کشور در جنگ یمن کمک کنند.

همچنین جریان انصارالله اعلام کرد که به اسنادی دست پیدا کرده است که  نشان می‌دهد آمریکا طرحی برای ایجاد پایگاه نظامی در منطقه تحت نظر عربستان در  باب المندب داشته تا بتواند از منافع خود و رژیم صهیونیستی حمایت کند. تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد که بنابر اعلام ایرانی‌ها، عربستان سعودی برنامه‌ریزی برای حمله گسترده در یمن با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه‌ای در این زمینه انجام داده است. همچنین عربستان سعودی از اسرائیل خواسته است سلاح‌های پیشرفته‌ای را برای کمک در جنگ به این کشور بدهد.  تلویزیون اسرائیل گزارش داد که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واکنش نشان دادن به این خبر امتناع کرده است.

همچنین گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی سایت های صهیونیستی نظیر لیبرتی فایتز نیز نشان می‌دهد که اسرائیل در حملات هوایی صورت گرفته در استان تعز مشارکت کرده است. از سوی دیگر گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند دشمن اسرائیلی وعده‌ای را از عربستان  دریافت کرده مبنی بر اینکه بتوانند یک پایگاه نظامی در تنگه باب المندب برای خود احداث کنند.

جاسوس های رژیم صهیونیستی در یمن

چرا جنگ یمن به نفع صهیونیست‌هاست؟

از سوی دیگر آلکس فیشمن تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که  جنگی که عربستان ضد یمن به راه انداخته، در راستای منافع اسرائیل است و فرصتی گرانبها به این رژیم می‌دهد تا بتواند نتایج استراتژیک و حیاتی برای خود به دست آورد.

وی در مقاله‌ای در این رابطه نوشت که اسرائیل بار دیگر خود را در همان اردوگاه کشورهای معتدل! نظیر عربستان سعودی می‌بیند، چرا که تسلط حوثی‌ها بر بندر الحدیده که مهم ترین بندر در دریای سرخ است، باعث می‌شود این جریان بتوانند کنترل دریانوردی در این منطقه را در دست بگیرد. این موضوع بر میزان آماده‌باش و حراست از کشتی‌های اسرائیلی که در حال عبور از تنگه باب المندب هستند، تأثیرگذار خواهد بود.

این نظامی رژیم صهیونیستی می‌افزاید تسلط حوثی‌ها در صنعا و افزایش نفوذ آنها در استان‌های دیگر از دیدگاه اسرائیل به معنی فروپاشی نظام متکی بر عربستان و آمریکا در این کشور و برپایی نظام  جدید متکی بر ایران است  که دشمنی شدیدی با اسرائیل خواهد داشت.   این به نفع اسرائیل نیست که ایران بتواند کنترل تنگه باب المندب را در اختیار بگیرد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست در عین حال مدعی شد که اسرائیل هیچ نقشی در این جنگ ندارد و تنها به پیگیری تحولات آن اکتفا می‌کند. وی در این مقاله که در اوایل جنگ یمن نوشته شده بود، ابراز امیدواری کرد که عربستان بتواند پیروزی سریع و سرنوشت‌سازی در آن به دست آورده و اوضاع را به روال گذشته برگرداند و ایرانی‌ها را از دریای سرخ اخراج کند.

جاسوسی آوارگان آفریقایی برای اسرائیل

حضور گسترده آوارگان فراری از شاخ آفریقا در مناطق مختلف یمن فرصت ویژه‌ای برای استقرار گروه‌های جاسوسی در این کشور به نفع دشمن صهیونیستی و شریک سعودی آن بود.

گروه‌هایی که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و رفت‌وآمد در مناطق حساس یمن کرده و ارزیابی‌های انسانی و مادی یمن را برای موساد گزارش می‌کنند. در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی یک شخص وابسته به طایفه بهائیت به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شد.  این فرد « حامد کمال بن حیدره» نام داشت و نیروهای امنیتی یمن او را در محل کارش در شرکت نفت بازداشت کردند.   دادستانی یمن حکم وی را جاسوسی به نفع اسرائیل از طریق فریب مردم یمن جهت خروج از اسلام و ورود به بهائیت و آسیب زدن به استقلال و امنیت و سلامت ملی یمن اعلام کرد.

خدمت بزرگ سعودی‌ها به اسرائیل در یمن

همدستی عربستان و رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر یمن

شکی نیست که عربستان و رژیم صهیونیستی  به دنبال تجزیه یمن و وابسته کردن این کشور و فشار آوردن بر جریان‌هایی هستند که منافع آنها را در استان‌های شمالی تهدید می‌کنند. سیاست عربستان و رژیم صهیونیستی  به دنبال آن است که از طریق ابزارهای داخلی و خارجی خود در رسیدن به راه‌حل سیاسی مشکلات یمن مانع‌تراشی کنند.  مناسبات رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان در حال حاضر در بهترین شرایط خود برای اسرائیل و آمریکا قرار دارد. این شرایط بعد از تجاوز به یمن در جنگ سوریه دنبال شده، به ویژه در شرایطی که ریاض در سوریه و یمن شکست خورده است و به همین علت کاملا در ابعاد لجستیک و تسلیحاتی روی آمریکا و اسرائیل حساب کرده است.

در همین رابطه روزنامه مانیتور آمریکا در گزارش روز ۷  ژوئن ۲۰۱۵ به قلم « جکی حوجی» تحلیلگر مسائل عربی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی و روزنامه نگار مسائل عربی روزنامه معاریو  در مورد اینکه چرا اسرائیل در جنگ عربستان ضد یمن در کنار ریاض قرار گرفته، می‌نویسد برخی سیاستمداران اسرائیلی ابراز خرسندی عمیق خود را از این موضوع اعلام می‌کنند و برخی دیگر نسبت به حمله عربستان به این منطقه بدبین هستند.

وی این مقاله می‌افزاید که حوثی‌ها مورد حمایت ایران هستند و اگر ایران دشمن اسرائیل باشد، می‌توانیم فرض کنیم که هر جماعتی که تحت نفوذ این کشور باشد نیز  دشمن اسرائیل است. این گزارش در ادامه به بررسی ادله افراد بدبین پرداخته و اولویت‌های عربستان سعودی در تشکیل و حمایت از شبه‌نظامیان اهل تسنن در عراق بعد از سقوط صدام حسین را مورد توجه قرار داده و نوشت که این شبه‌نظامیان نقش عمده ای در کشتار غیرنظامیان بی‌گناه این کشور داشتند. آنها خودروهای بمبگذاری شده را در مناطق مملو از جمعیت منفجر می‌کردند.

عربستان سعودی در عین حال تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های مخالف دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هماهنگی‌های عملیاتی زمینی با آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه در جنگ سوریه را نیز بر عهده داشته است.

این خبرنگار صهیونیست تاکید می‌کند که طی یک دهه گذشته عربستان بازیگر سیاسی در تمامی درگیری‌های خونین در منطقه بوده است و بدون حمایتی که عربستان انجام داده،  شاید گروه های افراطی نظیر القاعده در یمن یا عراق یا جبهه النصره در سوریه نمی‌توانستند نقش کنونی خود را  در خونریزی در منطقه دنبال کنند.

به گفته این تحلیلگران تحرکات مذکور در ناامن کردن مرزهای اسرائیل سهیم خواهد بود.

سامانه گنبد آهنین

وی در عین حال به انتقاد از سیاست رژیم  صهیونیستی در حمایت از دیکتاتورهای بدنام در منطقه پرداخت و تاکید کرد که اگر شریک تو یک دیکتاتور باشد،  این موضوع باید محور اصلی تمامی ارتباطات و سرمایه‌گذاری های لازم برای تقویت این مناسبات باشد. چرا که یک دیکتاتور هیچ ملاحظاتی از سوی ملت خود برای شفافیت در حاکمیت ندارد. به عبارت دیگر یک  دیکتاتور هیچ ملاحظه‌ای در ایجاد همکاری با  قدرت های مختلف منطقه ای ندارد، حتی اگر این کشور از سوی ملت، یک دشمن به شمار رود.

این گزارش تأکید می‌کند که به نظر می‌رسد عربستان هیچ مشکلی با همکاری با اسرائیل در هر یک از عرصه‌های بین‌المللی برای جلوگیری از رفتارهای ایران ندارد.  تحولات متوالی نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته تماس‌های محرمانه‌ای بین تل‌آویو و ریاض برگزار شده است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی – آمریکایی – خلیجی از طریق  شبکه سعودی العربیه  به صورت رسمی به مشارکت مستقیم رژیم صهیونیستی در جنگ یمن اذعان کرده است. وی البته این اذعان را در یک خبر جعلی گنجانده و  مدعی شده که یک کشتی جنگی رژیم صهیونیستی، یک کشتی ایرانی را که به سمت یمن در حرکت بود و در آن محموله‌های سلاح حمل می‌شد،   توقیف کرده است.   به این ترتیب می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی در اعمال محاصره دریایی ضد یمن به بهانه جلوگیری از قاچاق سلاح سهیم است.

ترکی المالکی مدعی شده که یک کشتی جنگی رژیم صهیونیستی، یک کشتی ایرانی را که به سمت یمن در حرکت بود و در آن محموله‌های سلاح حمل می‌شد،   توقیف کرده است.  ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان عربستان سعودی در جنگ یمن  به صورت مستقیم از سعودی‌ها حمایت کرده و برای آنها اطلاعات جاسوسی در رابطه با مبارزان انصارالله تهیه می‌کنند.  حتی دولت فرانسه در حمله عربستان به یمن نقش دارد و تجهیزات نظامی و امنیتی خود را با دریافت میلیاردها دلار به سعودی‌ها می فروشد.  مصر نیز به صورت مستقل از این عملیات نظامی حمایت می کند.

اهداف مثلث سعودی- صهیونیستی- آمریکایی فراتر از یمن است

شکی نیست که منافع و اولویت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حاکمیت سعودی این روزها از عرصه یمن فراتر رفته و شامل بسیاری از مسائل مرتبط با محور مقاومت در فلسطین و لبنان و عرصه های سوریه و عراق می‌شود.  سایت عبری زبان واللا به منافع مشترک این بازیگران در عرصه یمن اشاره کرده و می‌نویسد که این منافع برخاسته از اهمیت دریای سرخ و باب المندب برای دو طرف و  موضع خصمانه عربستان و اسرائیل نسبت به جریان انصار الله است. این سایت صهیونیستی بعید نمی‌داند که اسرائیل بخواهد در مرحله‌ای از جنگ موضوع مداخله مستقیم خود در این جنگ را بررسی کند.

طرح صهیونیست‌ها برای آینده یمن

در این رابطه سایت لیبرتی فایترز انگلیس  با اعلام حمله هوایی جنگنده اسرائیلی به  شهر تعز واقع در غرب این کشور نوشت که احمد العسیری سخنگوی وقت وزارت دفاع عربستان در آن زمان اعلام کرد که اولین حمله اسرائیل در یمن، یک پایگاه آموزشی وابسته به انصارالله در تعز واقع در غرب این کشور را هدف قرار داد.   بنا بر اعلام این سایت خبری، العسیری ضمن ابراز امیدواری برای حضور و مداخله اسرائیل در این جنگ تاکید کرد:  در این مرحله بیشترین نیاز را به ارتش تل‌آویو داریم.

احمد العسیری سخنگوی وقت وزارت دفاع عربستان در آن زمان اعلام کرد که اولین حمله اسرائیل در یمن، یک پایگاه آموزشی وابسته به انصارالله در تعز واقع در غرب این کشور را هدف قرار داد.این موضوع می‌تواند روزنه جدیدی در مناسبات بین کشورهای عربی و اسرائیل ایجاد کند.  این سایت خبری از وجود مذاکرات محرمانه بین اسرائیل و عربستان سعودی در رابطه با ارائه کمک‌های هوایی به ائتلاف جنگی ضد یمن خبر داده است.

اهمیت شاهراه‌های آبی برای اسرائیل

سایت صهیونیستی واللا نیز گزارشی دیگر به این موضوع اشاره می‌کند که باز نگه داشتن تنگه باب المندب بخشی از منافع حیاتی اسرائیل و عربستان سعودی به شمار می‌رود.  این گزارش به اهمیت ویژه تنگه مذکور برای اسرائیل اشاره کرده و ابراز داشت که:

رژیم صهیونیستی به این تنگه به عنوان گذرگاهی برای ورود به آسیا در صورت ایجاد تنش در مناسبات تجاری با اروپا نیازمند است.

این سایت خبری همچنین به اهمیت کانال سوئز برای دو طرف اشاره کرده و می‌نویسد که رژیم صهیونیستی در یک محیط عربی واقع شده و همواره نسبت به گذرگاه‌های دریایی منطقه حساس است، چرا که در مناسبات خود با تمامی کشورهای جهان به این گذرگاه‌ها نیازمند است.

واللا می‌افزاید که عربستان به دنبال  دستیابی به یک متحده ولو به صورت غیر علنی برای ادامه تلاش‌های نظامی خود در یمن است. این گزارش می‌نویسد که اسرائیل در حال حاضر خارج از این منازعه قرار دارد، اما ممکن است انجام حملات خود در یمن ضد جریان انصارالله به صورت موضعی را بررسی کند. واللا  تاکید می‌کند که امن‌ترین وسیله برای انجام این حملات می‌تواند از طریق حملات هوایی صورت گیرد.

موقعیت جغرافیایی باب المندب

این سایت صهیونیستی در حالی که مناسبات غیر علنی رژیم صهیونیستی با عربستان در خصوص جنگ یمن را نادیده می‌گیرد،  تلاش دارد کابینه صهیونیستی را به نقش‌آفرینی بیشتر و مشارکت مستقیم در جنگ یمن تشویق کند. در همین راستا نویسنده مذکور می‌نویسد که نیروی هوایی عربستان ممکن است در برخی عملیات‌های خود موفقیت‌آمیز عمل نکنند و یا در برخی زمینه‌ها اهمیتی به از بین بردن تهدیدات فراری اسرائیل ندهند.

این گزارش  مدعی شده که اگر قرار باشد، یمن در مسیر انتقال سلاح‌های راهبردی ایران به حزب الله در لبنان و مقاومت فلسطین در نوار غزه به  یک انبار تسلیحاتی تبدیل شود،  اهمیت مداخله نظامی مستقیم اسرائیل در جنگ یمن بیش از پیش ضرورت خود را نشان می‌دهد.

این سایت می‌افزاید که با وجود اختلافات موجود بین عربستان و اسرائیل در خصوص قضیه فلسطین، اما دو طرف منافع مشترکی نیز دارند و می‌توانند  به صورت انفرادی یا با همکاری یکدیگر به صورت محرمانه برای تحقق اهداف مشترک تلاش کنند.

کارخانه‌های تسلیحاتی صهیونیستی به دنبال مشتریان عرب

«یوسی میلمن» تحلیلگر مسائل امنیتی روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در گزارشی می‌نویسد که شرکت‌ها و تاجران اسرائیلی که  در زمینه رایزنی‌های امنیتی و صادرات تکنولوژی پیشرفته فعالیت می‌کنند، اخیراً به دنبال عقد معامله‌هایی با برخی طرفها در کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.   این گزارش می افزاید که  مشهورترین اسرائیلی که  در ابوظبی در این عرصه فعالیت می کند، «موتی کوخاوی » است که  اخیراً از حجم فعالیت‌های خود کاسته است.

این گزارش می‌افزاید که بر اساس اطلاعات موجود کوخاوی در دهه گذشته معامله‌هایی به ارزش صدها میلیون دلار برای تجهیز تکنولوژیک کشورهای عربی و جنگ‌افزارهای مرتبط با دفاع از مناطق گازی و نفتی و مراقبت از مرزهای ابوظبی به امضا رسانده است.

میلمان می‌نویسد که این قراردادها باعث اشتغال مسئولان سابق موساد و شاباک و سرویس جاسوسی نظامی اسرائیل و سرویس‌های امنیتی دیگر رژیم‌صهیونیستی می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مدیران شرکت کوخاوی، « عاموس مالکا » رئیس اسبق سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل است که  به صورت هفتگی از طریق هوایی از تل‌آویو به ابوظبی تردد دارد.  این سفرها با موافقت وزارت امنیت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

وی  در گزارش خود  تاکید می‌کند که برخی فعالان دیگر بازار تسلیحاتی اسرائیلی تلاش دارند وارد بازار امارات شوند. از جمله این افراد « دیوید میدان » است که او نیز  مدیر  برخی بخش‌های سرویس اطلاعاتی موساد بوده است. او همچنین فرستاده بنیامین نتانیاهو در امور اسرا و مفقودان بوده و  در پرونده آزادسازی گلعاد شالیت نیز فعالیت کرده است. « آوی لیومی » موسس و صاحب سهام و مدیر شرکت هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی و شرکت تولید تسلیحات اسرائیلی که مقر آن در شهرک صهیونیست نشین یفنه قرار دارد،  از دیگر افرادی است که به دنبال ورود به  معامله‌های تسلیحاتی با کشورهای عربی منطقه است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.