اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سخنرانی نصرالله: تجلیل از مقام مادر شهیدان مغنیه؛ ایران در تشکیل دولت لبنان دخالت نمی‌کند

  • کد خبر : 17097
  • 20 مهر 1397 - 22:11
سخنرانی نصرالله: تجلیل از مقام مادر شهیدان مغنیه؛ ایران در تشکیل دولت لبنان دخالت نمی‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز در سخنانی، درگذشت مادر شهیدان عماد، فواد و جهاد مغنیه را تسلیت گفت و از نقش منحصر به فرد وی در تقویت مقاومت تجلیل کرد. به گزارش اخبار جهادی، سید حسن نصرالله درگذشت مادر شهیدان مغنیه را تسلیت گفت. مرحومه «آمنه سلامه» معروف به ام ‌عماد (مغنیه)، مادر شهیدان […]

دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز در سخنانی، درگذشت مادر شهیدان عماد، فواد و جهاد مغنیه را تسلیت گفت و از نقش منحصر به فرد وی در تقویت مقاومت تجلیل کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سید حسن نصرالله درگذشت مادر شهیدان مغنیه را تسلیت گفت.

مرحومه «آمنه سلامه» معروف به ام ‌عماد (مغنیه)، مادر شهیدان عماد، فؤاد و جهاد دوشنبه ۱۶ مهر در سن ۸۰سالگی دار فانی را وداع گفت، فرزند وی جهاد هم در راه فلسطین به شهادت رسیده بود.

این مادر شهیدان مغنیه به ام‌المقاومه (مادر مقاومت) معروف شده بود، آذر ماه ۱۳۹۶ هم حاج فایز مغنیه پدر شهیدان مغنیه دار فانی را وداع کرده بود.

نصرالله در سخنانی که در مراسم ترحیم و بزرگداشت مادر شهیدان عماد، فواد و جهاد مغنیه معروف به ام المقاومه ایراد می‌کند، اظهار داشت خداوند، نعمت ایمان و هدایت و حس مسئولیت‌پذیری در قبال خانواده و مسائل امت اسلام را به حاجیه ام عماد عطا کرده بود.

نصرالله تاکید کرد هنگامی که گزینه ما(مقاومت) با وجود پیروزی‌ها و دستاوردها، مورد تشکیک قرار می‌گیرد، حاجیه  ام عماد به هر منزلی که می‌رفت، عزم و اراده‌ها را تقویت می‌کرد.

بر اساس گزارش المنار، وی افزود حاجیه ام عماد در بسیاری از چارچوب‌های موجود، در کنار شماری از برادران و خواهان نقش سازمانی و محوری داشت و این مسئله، ایمان وی به فعالیت جمعی سازمان یافته را نشان می‌دهد و منزل وی از همان آغاز، محلی برای این فعالیت‌ها بود تا اینکه به یکی از خانه‌‌های مقاومت تبدیل شد، زمانی که عماد بزرگ و بزرگ‌تر شد و مسئولیت رویارویی و پیوستن به گروه‌های مقاومت را برعهده گرفت.

نصرالله گفت مهمترین دستاورد ام عماد، آن چیزی  است که اساسا به زن واگذار شده، یعنی انسان‌سازی و موفقیت ام عماد در پرورش انسان‌ مقاوم و فداکاری و ثابت قدم ثبت شده است، و این چنین فرزندانش تربیت شدند، فرزندانی که تنها از رزمندگان مقاومت نبودند، بلکه خداوند افتخار شهادت را به همه آنها عطا فرمود.

وی افزود اما عماد، به جنبش جهادی امت، فرمانده منحصر به فردی به نام شهید فرمانده حاج عماد مغنیه را تقدیم کرد و شخصیت حاج عماد را در بعد ایمانی و جهادی و تشویق به برعهده گرفتن مسئولیت‌ها همراهی کرد.

به گفته نصرالله، مادر شهیدان مغنیه، پس از شهادت حاج  عماد با وجودی که سالخورده شده بود، نقش منحصر به فردی به ویژه در سطح خانواده‌های شهیدان ایفا کرد و هیئت‌های فراوانی را به حضور پذیرفت که تاثیر شگرفی بر آنها گذاشت.

وی افزود گزینه‌های ما، ثبات و اراده است و نبرد آگاهی‌بخشی درباره این گزینه‌ها، نبرد بزرگ و عظیمی است، ام عماد امروز همانند دوران حیات خود، نمادی از نمادهای مقاومت، ایستادگی و پیروزی‌های ما بود و همینطور باقی خواهد ماند و این تاثیر جاودانه باقی خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به اظهارات و رفتارهای اخیر دونالد  ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت ترامپ از برخی کشورهای ثروتمندی که از آنها حمایت می‌کند، خواسته است به او پول بپردازند، وی بر پادشاهی سعودی تمرکز کرده است.

نصرالله افزود دولت‌های سابق آمریکا دولت‌های غارتگری به شیوه دیپلماتیک بودند، و امروز کسی آمده است که به شیوه علنی و آشکار غارتگری و چپاول می‌کند، امروز ما در مقابل یک دولت آمریکا و رئیس جمهوری قرار داریم که تمام معیارها و شاخص‌هایش، پول است، رئیس جمهور آمریکا هر روز به تحقیر همپیمان و  دوستانش و ایجاد رعب و حشت در میان تمام ملت‌های منطقه به ویژه کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه پادشاهی عربستان سعودی دست می‌زند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد سخنان ترامپ به اینکه ایران می‌تواند در عرض ۱۲ دقیقه بر خاورمیانه مسلط شود، از نگاه وی دلیلی بر عظمت و بزرگی ایران است، اما وی با این ارعاب و بزرگنمایی به دنبال باج‌خواهی از اعراب است تا سلاح‌های بیشتری به آنها بفروشد و  از وی بخواهند بیشتر از آنها حمایت کند و وی هم پول بیشتری از آنها بگیرد.

نصرالله از رژیم‌های عربی سئوال کرد کدام گزینه در دسترس و مناسب‌تر است، تسلیم و سر فرود آوردن در برابر ترامپ یا توقف جنگ‌ها و وارد شدن به منطقه با روحیه مثبت، صلح‌خواهی و همکاری؟ کدام یک بهتر است،‌اینکه به ترامپ جزیه(باج) بپردازید یا آن را برای ملت‌های خود هزینه و مشکلاتشان را حل کنید؟ سخنان ترامپ، بهانه‌تراشی است، اما برخی هستند که عقل خود را در برابر ترامپ تسلیم کرده‌اند و نمی‌توانند فکر کنند تا از این راه برگردند.

دبیرکل حزب  الله لبنان در واکنش به ادعاها و اتهامات برخی طرف‌های لبنانی علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد ایران هیچ دخالتی در تشکیل دولت لبنان ندارد. وی اتهامات مبنی بر  دخالت سوریه در تشکیل دولت لبنان را هم رد کرد.

وی درباره توانمندی حزب الله گفت تاکید می‌کنم سیاست ما در خصوص امور نظامی، سلاح و  امکانات مقاومت، ابهام سازنده است، سکوت هدفمند است، نه آن طوری که نتانیاهو ادعا می‌کند که مثلا حزب الله در فلان نقطه چنین سلاح‌هایی دارد، ما باید پاسخ دهیم، از اقدام وزیر خارجه(جبران باسیل) در این زمینه(اثبات بی‌اساس بودن ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تدارک دیدن بازدید سفیران مقیم لبنان از مکان مورد ادعای نتانیاهو) تشکر می‌کنیم، این یعنی دیپلماسی پیشرو در نبرد دفاع از لبنان و مقابله با گمراه‌سازی دشمن.

نصرالله درباره تشکیل دولت جدید لبنان اظهار داشت هیچ نکته جدیدی درباره مسئله تشکیل دولت وجود ندارد و همه در انتظاریم که روزهای آینده چه پیش خواهد آمد.

دبیرکل حزب الله گفت ما خواهان تشکیل دولت هستیم و از منافع ملت حرف می‌زنیم، اما برخی اصرار دارند که بگویند حزب الله در منطقه درتنگنا قرار گرفته، در حالی که ما در تنگنا قرار نگرفته‌ایم.

نصرالله افزود صحنه سیاسی در موضوع تشکیل دولت باید عبرتی برای ملت لبنان باشد و ببیند که برخی طرف‌های سیاسی چگونه رفتار می‌کنند و  اولویت‌هایشان چیست؟

وی گفت وزارتخانه‌های دولت باید به مسئولیت خود در قبال آنچه در بعلبک هرمل می‌گذرد، به سرعت و بدون هرگونه تعلل عمل کنند، به برادرانی که مسئولیت‌های مستقیمی دارند، تاکید می‌کنیم که با این حوادث طبیعی به صورت اضطراری تعامل کنند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.