اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دلایل ربوده شدن و اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه

  • کد خبر : 17522
  • 14 آبان 1397 - 12:47
دلایل ربوده شدن و اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه

سردار رضایی گفت: مرزبانی پاکستان در مرز‌های مشترک با کشور ما بسیار ضعیف عمل می‌کند. به گزارش اخبار جهادی، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در رابطه با آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه اظهار کرد: ما در استان سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی داریم، همچنین منطقه بلوچستان پاکستان هم مشکلات زیادی دارد. وی […]

سردار رضایی گفت: مرزبانی پاکستان در مرز‌های مشترک با کشور ما بسیار ضعیف عمل می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در رابطه با آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه اظهار کرد: ما در استان سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی داریم، همچنین منطقه بلوچستان پاکستان هم مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در یک دهه اخیر کار‌های زیادی برای تامین امنیت انجام شده است و تقریبا در استان سیستان و بلوچستان منطقه نا امن نداریم.

سردار رضایی بیان کرد: اقداماتی که ناجا در قالب قرارگاه مرصاد و رسول اکرم (ص) و همچنین سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها و مردم انجام دادند باعث شده است که در منطقه سیستان و بلوچستان منطقه ناامن نداشته باشیم و افرادی که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشته باشند، امنیت تامین است.

وی اظهار کرد: کشور ما با پاکستان ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک خشکی با کشور پاکستان و همین مقدار نیز مرز مشترک با افغانستان دارد. طی مذاکراتی که با مقامات کشور افغانستان داشتیم، کار‌ها به خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر ورود مواد مخدر و اتباع افغانی از مرز ایران با افغانستان بسیار کم شده است.

رییس مرزبانی کشور ادامه داد: در حال حاضر بیشترین کشفیات مواد مخدر و جلوگیری از ورود اتباع افغانستانی به داخل کشور از مرز مشترک با پاکستان بیشتر صورت می‌گیرد.

سردار رضایی افزود: مرزبانی پاکستان در مرز‌های مشترک با کشور ما بسیار ضعیف عمل می‌کند. در همین راستا درخواست و نشست‌های مشترکی با مقامات پاکستان داشتیم و درخواست کردیم مرز مشترک بین دو کشور به صورت مشترک مدیریت شود که این درخواست را از طریق ستادکل، وزارت کشور و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: عمده نیرو‌های مرزبانی پاکستان در مرزهای این کشور  پاکستان با هند و افغانستان متمرکز هستند؛ اما متاسفانه در مرز مشترک با ما اقدامی انجام نداده اند و همین موضوع مشکلاتی را برای کشور ما ایجاد کرده است.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: گروهک‌های تروریستی، اشرار و جانیان داخلی کشور عمدتا با استان بلوچستان پاکستان متواری شده و در آنجا ساکن شده اند که برخی از آن‌ها مقاصد سیاسی دارند و برخی برای شیوخ کشور‌های عربی مزدوری می‌کنند که از جمله این مزدوری‌ها در منطقه میرجاوه انجام می‌شود.

سردار رضایی افزود: در این حوزه نیروی زمینی سپاه پاسداران به کمک ما آمده است و در مرز‌ها حضور دارند.

وی گفت: یکی از بومیان منطقه دست به خیانت زد و اتفاق نفوذ و حادثه گروگان گیری تعدادی از مرزبانان ما رخ داد؛ البته نا گفته نماند که برای تامین امنیت منطقه اقدامات زیادی توسط عشایر و بومیان صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در این حادثه ۴ نفر از نیرو‌های سپاهی و ۳ سرباز مرزبانی گروگان گرفته شدند و پیگیری‌های زیادی از سوی ستاد کل و وزارت امور خارجه انجام شده، اما در حاضر هنوز خبری از گروگان‌ها نیست.

سردار رضایی گفت: در قرارگاه مرزی که ۷ نفر از نیرو‌های ما به گروگان گرفته شدند، ۲۴ نفر به صورت شبانه روزی کار می‌کردند که یک فرد که با طرف پاکستانی در ارتباط بوده، به داخل قرارگاه نفوذ کرده و نیرو‌های ما را مسموم و بی هوش می‌کند و در واقع آنها بدون درگیری نیرو‌های ما را گروگان گرفته اند.

وی گفت: ما بلافاصله مرزبان پاکستان را احضار کردیم و مقامات پاکستانی قول دادند که ردیابی گروگانگیران به سرعت پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.