اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دفع حملات تروریست‌ها از چند محور توسط ارتش سوریه در ریف‌های ادلب و حماه

  • کد خبر : 17993
  • 19 آذر 1397 - 12:07
دفع حملات تروریست‌ها از چند محور توسط ارتش سوریه در ریف‌های ادلب و حماه

عناصر تروریستی باز هم توافق «سوچی» نقض کردند و از محورهای ریف ادلب، و ریفهای شمالی و غربی استان حماه قصد نفوذ به مواضع ارتش سوریه را داشتند که این بار نیز ناکام ماندند. به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی حاضر در شمال سوریه به ویژه گروه «هیئه تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی […]

عناصر تروریستی باز هم توافق «سوچی» نقض کردند و از محورهای ریف ادلب، و ریفهای شمالی و غربی استان حماه قصد نفوذ به مواضع ارتش سوریه را داشتند که این بار نیز ناکام ماندند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی حاضر در شمال سوریه به ویژه گروه «هیئه تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- برای چندمین بار متوالی دست به نقض توافق «ادلب» زدند.

یک منبع خبری به روزنامه الوطن سوریه گفت که النصره و عناصر همپیمانش قصد داشتند در استانهای حماه و ادلب از منطقه «عاری از سلاح» به مواضع نظامی ارتش سوریه نفوذ کنند و این مواضع را هدف حملات خود قرار دهند.

ارتش سوریه اما بلافاصله به این حملات واکنش نشان داد و در اطراف شهرک «صوران» در شمال استان حماه، عناصر یک گروه را که قصد نفوذ به مواضع آن را داشتند، از پای درآورد.

ارتش سوریه در اطراف منطقه عاری از سلاح ادلب به سمت شهرک «مورک» نیز تحرکات تروریستها را تحت نظر قرار داد و با حملات توپخانه‌ای خود شمار زیادی از آنان را از پای درآورد.

تروریستها از محور روستای «تل الصخر» قصد داشتند به مواضع ارتش سوریه در ریف منطقه «محرده» حمله کنند که با ایستادگی ارتش سوریه مواجه و حملاتشان دفع شد.

گزارش‌ها از ریف ادلب نیز حاکی است که ارتش سوریه به حملات عناصر تروریستی که در منطقه «خان شیخون» سنگر گرفته بودند، پاسخ داد. تروریستها از این منطقه قصد داشتند مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دهند که ناکام ماندند.

تحرکات تروریست‌ها و تلاششان برای حمله به مواضع ارتش سوریه در مناطق «معرکبه، البویضه، اللطامنه، مورک، الصخر، معان و المصاصنه» در ریف شمالی حماه «زیزون و السرمانیه» در  ریف غربی حماه و «تل خزنه» در ریف ادلب نیز ناکام ماند.

در واقع عناصر تروریستی مستقر در ادلب و ریف حماه در تلاشند که از توافق منطقه عاری از سلاح در ادلب برای تقویت و استقرار و سازماندهی مجدد نیروهای خود در این مناطق استفاده کنند.

پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی روسیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغازکنند.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده است که تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا ۲۳ مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند، ولی در حال حاضر، به جای خروج از این منطقه، قصد پیشروی در برابر ارتش سوریه و نفوذ به مواضع آن را دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.