اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خروج عناصر اطلاعاتی وابسته به عربستان، قطر و امارات از سوریه در پوشش «کلاه سفیدها»

  • کد خبر : 15752
  • 01 مرداد 1397 - 15:34
خروج عناصر اطلاعاتی وابسته به عربستان، قطر و امارات از سوریه در پوشش «کلاه سفیدها»

همزمان با انتشار خبری مبنی بر خروج ۸۰۰ عضو گروه موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه، شبکه المیادین اعلام کرد که عناصر اطلاعاتی چند کشور در پوشش کلاه‌سفیدها از سوریه خارج شده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری یکشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۸۰۰ نفر از گروه موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده‌های […]

همزمان با انتشار خبری مبنی بر خروج ۸۰۰ عضو گروه موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه، شبکه المیادین اعلام کرد که عناصر اطلاعاتی چند کشور در پوشش کلاه‌سفیدها از سوریه خارج شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری یکشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۸۰۰ نفر از گروه موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده‌های آنان را از سوریه به سمت اردن منتقل کرده است.

اواخر وقت شنبه شب، ده‌ها اتوبوس از مرز سوریه به سرزمین اشغالی رفت. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که پلیس رژیم صهیونیستی و نیروهای سازمان ملل هم از این کاروان حفاظت می‌کردند. تل‌آویو هم ادعا کرد که این اقدام در راستای تلاش‌های بشردوستانه و به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

«محمد الکاید» سخنگوی وزارت خارجه اردن در همین راستا اعلام کرد که دولت این کشور بنا به دلایل انسانی، با درخواست سازمان ملل برای عبور ۸۰۰ سوری از خاک اردن جهت اسکان در کشورهای غربی موافقت کرده است.

منابع آگاه امروز دوشنبه به شبکه خبری المیادین اعلام کردند، کسانی که از گروه کلاه سفیدها به صورت قاچاقی وارد اردن شدند، همگی عضو این گروه نبوده‌اند.

این منابع تأکید کردند که در میان عناصر این گروه، برخی از افسران، عناصر و مزدوران وابسته به سرویسهای جاسوسی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حضور داشته‌اند.

به گفته منابع مذکور، تعداد کسانی که به صورت قاچاقی از جنوب سوریه به اراضی اشغالی و از آنجا به اردن و سپس کشورهای اروپایی منتقل شدند، بیش از سه هزار نفر است.

المیادین در ادامه گزارش داد، ۸۰۰ نفر از این افراد، عناصر اطلاعاتی و نیروهای ویژه عضو کلاه سفیدها بودند، ولی دو هزار و  ۲۰۰ نفر باقی مانده دیگر، عناصر وابسته به عربستان، امارات و قطر هستند.

عناصر اطلاعاتی کلاه سفیدها که ۸۰۰ نفر هستند، به آمریکا،کانادا و کشورهای اروپایی فرستاده خواهند شد. در واقع این عملیات با دستور آمریکا به اتاق عملیات «موک» در اردن صورت گرفته است.

در همین راستا، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در واکنش به این اقدام ادعا کرد: «خبر فوق‌العاده این است که ما -بریتانیا و دوستان- امنیت تخلیه کلاه سفیدها و خانواده‌هایشان را تامین کردیم. از اسرائیل و اردن به دلیل اقدام سریع در پی درخواستمان سپاسگزاریم. نیروهای کلاه‌سفید از همه شجاع‌تر هستند و در شرایط نا‌امیدی چنین اقدامی بارقه‌ای از امید است».

«محمد القائد» سخنگوی وزارت خارجه اردن مدعی شد که انتقال این افراد به کشورش صرفا بر مبنای دلایل بشردوستانه صورت گرفته است.

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. این گروه پیشتر با اقدامات خود برای متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بیش از یک سال گذشته،‌ بر اساس تصاویری که فاش شده بود، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.