اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حجم بالای صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای درگیر جنگ در یمن

  • کد خبر : 16035
  • 17 مرداد 1397 - 8:28
حجم بالای صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای درگیر جنگ در یمن

یک روزنامه آلمانی در تشریح شرایط حاکم بر یمن نوشت که برلین با وجود بحرانی بودن شرایط یمن به کشورهای درگیر در جنگ این کشور حجم کلانی تسلیحات فروخته است. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه آلمانی زوددویچه در گزارشی به شرایط وخیم حاکم بر یمن و سهم آلمان در صادرات تسلیحات به کشورهایی که در […]

یک روزنامه آلمانی در تشریح شرایط حاکم بر یمن نوشت که برلین با وجود بحرانی بودن شرایط یمن به کشورهای درگیر در جنگ این کشور حجم کلانی تسلیحات فروخته است.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه آلمانی زوددویچه در گزارشی به شرایط وخیم حاکم بر یمن و سهم آلمان در صادرات تسلیحات به کشورهایی که در جنگ این کشور درگیر هستند، پرداخت.

در این گزارش آمده است که وقتی تحولات در جهان عرب به یمن رسید، بسیاری امیدوار بودند که این کشور متحول شود. «علی عبدالله صالح» که از سال ۱۹۷۸ بر مسند قدرت بود سرانجام در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دنبال فشار مخالفان ناچار شد که از قدرت کناره‌گیری کند و «عبدربه منصور هادی» جانشین وی شد اما این اقدام هم آرامش را به یمن بازنگرداند. شرایط به شیوه‌ای پیش رفت که در سال ۲۰۱۴، حوثی‌ها تا صنعا پیشرفت کردند.

در این گزارش آمده است: «اوایل سال ۲۰۱۵ هادی به عربستان گریخت و چند روز بعد خود را به عنوان تنها رئیس‌جمهور قانونی یمن معرفی کرد. در همان سال هم عملیات نظامی را به رهبری سعودی‌ها علیه یمن پیش گرفت. هدف او این بود که دولت انتقالی به ریاست هادی را بار دیگر در صنعا حکمفرما کنند. صالح در سال ۲۰۱۷ کشته شد. با این حال درگیری همچنان در یمن ادامه دارد.»

اوضاع بهداشتی و سلامتی مردم یمن را می‌توان اینطور ارزیابی کرد:

  • از سال ۲۰۱۷ تاکنون چهار درصد جمعیت به وبا مبتلا شده‌اند
  • ۷۳ درصد به آب آشامیدنی دسترسی ندارند
  • ۵۶ درصد هم به امکانات بهداشتی در اختیار ندارند

این شرایط در حالی بر یمن حکمفرماست که گزارش‌های سری سازمان ملل و گفت‌‌وگوهای رسانه‌ای مسئولان حقوق بشری نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی روی بحرانی کردن اوضاع انسانی و فاجعه آمیز بودن آن تمرکز کرده و از راه دریایی و هوایی مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن به بهانه کمک‌های تسلیحاتی می‌شود.

در این گزارش‌های سری آمده است که کشتی‌های ائتلاف سعودی یکی از کشتی‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه و کالاهای تجاری را قبل از آنکه به بنادر یمنی برسد، بازگرداندند؛ با وجود اینکه مهر تائید سازمان ملل را داشت و این نهاد بین المللی تائید کرده بود که کشتی خالی از هرگونه سلاحی است.

گزارش‌های سری حاکی از آن است که عربستان از ورود هفت کشتی حامل مواد غذایی و دارو به یمن در مدت سه ماه جلوگیری کرده بود، تا اینکه کمک‌های اولیه فاسد شدند. در یکی دیگر از گزارش‌ها آمده است که ائتلاف سعودی همچنین مانع ورود چهار کشتی نفتی حامل ۷۱ تُن سوخت یعنی معادل ۱۰ درصد از نیازهای ماهانه یمن شد.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این گزارش نوشت که سازمان ملل متحد تلاش می‌کند تا جلوی گسترش بیماری وبا را بگیرد. با این حال در شرایطی که بیش از دو سوم مردم این کشور به آب آشامیدنی دسترسی ندراند این کار دشوار می‌شود. بیشتر افرادی که بیمار شده‌اند در الحدیده و صنعا زندگی می‌کنند. همچنین شمار افراد آلوده به این بیماری تا ۱. ۱ میلیون نفر رسیده است و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند. در مجموع در پی بحران یمن، بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند. (روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا تصریح کرده که تعداد کشته‌های یمنی بسیار بیش از این آمار بوده و به حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد).

زوددویچه نوشت که احزاب دموکرات‌مسیحی (CDU) و سوسیال‌دموکرات (SPD) از احزاب حاکم آلمان در سال گذشته میلادی با صادارت تسلیحات به کشورهایی که در بحران یمن دخالت دارند، موافقت کرده‌اند. با این حال در جریان توافق امسال برای تشکیل دولت بر توقف صادارت تسلیحات به کشورهایی که در این جنگ دخالت دارند، تاکید کردند.در توافق جدید به نام کشورها اشاره‌ای نشده است، البته عربستان هم  یکی از این کشورهاست.

این روزنامه فهرستی منتشر کرده که بر طبق آن، مصر با حجم  ۷۰۸.۳ میلیون یورو در صدر فهرست کشورهایی است که آلمان به آنها سلاح صادر کرده است.

بقیه کشورها شامل این موارد می‌شوند:

عربستان ۲۵۴.۵ میلیون یورو

 امارات ۲۱۳.۹  میلیون یورو

کویت  ۵۳.۵ میلیون یورو

اردن ۳۱.۵ میلیون یورو

مراکش ۱۱.۳ میلیون یورو

بحرین ۰.۳ میلیون یورو

 سنگال ۰.۰۱ میلیون یورو

صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهایی که درگیر تنش بوده‌اند همواره، انتقاد احزاب این کشور را به دنبال داشته است.

انتهای‌پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.