اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در جنوب شرق افغانستان چه خبر است؟ / چند درصد از خاک استان غزنی به اشغال طالبان درآمده است؟ +نقشه میدانی

  • کد خبر : 16154
  • 23 مرداد 1397 - 20:38
در جنوب شرق افغانستان چه خبر است؟ / چند درصد از خاک استان غزنی به اشغال طالبان درآمده است؟ +نقشه میدانی

عناصر گروه ترورریستی طالبان در ۱۵ روز گذشته، دو شهرستان استان غزنی افغاستان را تحت اشغال خود درآوردند. به گزارش اخبار جهادی،گروه تروریستی طالبان در دو هفته گذشته عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش افغانستان در استان «غزنی» در جنوب شرق این کشور انجام داد. گروه تروریستی طالبان در ۱۴ روز گذشته از بی توجهی […]

عناصر گروه ترورریستی طالبان در ۱۵ روز گذشته، دو شهرستان استان غزنی افغاستان را تحت اشغال خود درآوردند.

به گزارش اخبار جهادی،گروه تروریستی طالبان در دو هفته گذشته عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش افغانستان در استان «غزنی» در جنوب شرق این کشور انجام داد.

گروه تروریستی طالبان در ۱۴ روز گذشته از بی توجهی کامل دولت افغانستان برای اعزام نیروهای کمکی ارتش و نیروهای ناتو به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و موفق شد در گام نخست شهرستان «ده یک» را در جنوب شرق استان غزنی به اشغال در بیاورد.

عناصر طالبان در ۷۲ ساعت گذشته هم حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش افغانستان در شهرستان «خواجه عمری» انجام دادند و در نهایت توانستند این شهرستان را به طور کامل به تصرف خود درآورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی طالبان پرچم خود را بر روزی ساختمان های دولتی «خواجه عمری» از جمله فرمانداری، مراکز امنیتی و پلیس برافراشتند و یک بار دیگر در عرصه میدانی قدرت نمایی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، با اشغال کامل شهر ستان «خواجه عمری»، شهر غزنی (مرکز استان غزنی) از محور غربی در محاصره گروه تروریستی طالبان قرار گرفت؛ در حال حاضر، شهر غزنی از محورهای غرب، شماب غرب و شمال شرق در محاضره نیروهای طالبان است.

ارتش افغانستان چند گروه از نیروهای خود را به منظور بازپس گیری شهرستان خواجه عمری و دفاع از شهر غزنی به منطقه اعزام کرده تا وضعیت تحت کنترل قرار گیرد و از پیچیده شدن شرایط میدانی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی طالبان پس از تصرف شهرستان «خواجه عمری»، حملاتی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در شهر غزنی انجام دادند و تاکنون برخی از محله های این شهر را به اشغال در آورده اند.

اگرچه بدنه ارتش افغانستان به همراه نیروهای مردمی در شهر غزنی به شدت از مواضع خود دفاع می کنند و در تلاش هستند از پیشروی طالبان جلوگیری کنند اما کم کاری دولت، فرماندهان ارتش و کمبود تجهیزات نظامی کار را برای مقاومت بیشتر سخت کرده است.

یک منبع میدانی به علل جزئیات پیشروی های عناصر تروریستی طالبان در استان غزنی اشاره کرد و افزود: نیروهای اشغالگر آمریکایی و نظامیان ناتو در حال غارت معادن ارزشمند افغانستان و تجارت مواد مخدر هستند و به پیشروی های طالبان اهمیتی نمی دهند.

این منبع میدانی تصریح کرد: بی توجهی دولت غرب گرای افغانستان و فسادهای گسترده در فرماندهی ارتش منجر به سقوط دومینوار شهرها شده است و وضعیت هر روز در مناطق مختلف وخیم تر می شود.

به گفته منابع میدانی، اگر بی توجهی های دولت افغانستان به وضعیت وخیم شهر غزنی و پیشروهای طالبان ادامه یابد، احتمال سقوط این شهر که مرکز استان غزنی است چند برابر افزایش می یابد.

در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از مساحت استان غزنی از جمله مناطق شمالی (ناور، شهر غزنی، مالستان)   تحت کنترل دولت افغانستان است و ۳۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «اجرستان، خواجه عمری، ده یک، گیرو، ناوه و بخش هایی از شمال شرق زنه خان» در اشغال گروه تروریستی طالبان است.

آخرین وضعیت میدانی استان غزنی افغانستان

مناطق اشغالی در شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب افغانستان واقع شده اند؛ درگیری ها در ۳۵ درصد دیگر از مساحت استان غزنی از جمله  «قره باغ، مقر، آب بند، گیلان، جغتو، جاغوری» همچنان ادامه دارد.

استان «غزنی» به مرکزیت شهر غزنی و یکی از ۳۴ استان افغانستان از محورهای شرق و شمال شرق با استان های «پکتیکا، لوگر و وردک» و محورهای شمال و شمال غربی با استان های «کابل و بامیان» و از غرب و جنوب با استان های «ارزگان، و زابل» هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.