اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات درگیری‌های سنگین میان گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه/ تلاش آوارگان سوری برای بقا با حرکت به سمت مناطق تحت کنترل ارتش در شرق ادلب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 17358
  • 06 آبان 1397 - 14:32
جزئیات درگیری‌های سنگین میان گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه/ تلاش آوارگان سوری برای بقا با حرکت به سمت مناطق تحت کنترل ارتش در شرق ادلب + نقشه میدانی و عکس

ده ها تن از عناصرگروه های مختلف تروریستی موجود در استان ادلب در درگیری با یکدیگر به هلاکت رسیدند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی در مناطق اشغالی استان ادلب حاکیست، درگیری میان گروه های تروریستی مختلف به اوج رسیده است و دهها تن از طرفین کشته و زخمی شدند. از حومه شرقی شهر […]

ده ها تن از عناصرگروه های مختلف تروریستی موجود در استان ادلب در درگیری با یکدیگر به هلاکت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی در مناطق اشغالی استان ادلب حاکیست، درگیری میان گروه های تروریستی مختلف به اوج رسیده است و دهها تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

از حومه شرقی شهر «معره النعمان» در حومه جنوبی ادلب خبر می رسد، درگیری های سنگین میان گروه های تروریستی «هیات تحریر الشام و الویه الصقور» در شهرک «جرجناز» همچنان ادامه دارد؛ طرفین با حملات خمپاره ای به شدت مقرهای یکدیگر را هدف قرار می دهند.

ده ها تن از عناصر تروریستی در جریان این درگیری ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر هم زخمی شدند؛ زد و خوردهای سنگین میان گروه های تروریستی، خسارت های سنگینی جانی و مالی به شهروندان سوری وارد کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری های میان تروریست ها، تعداد از خانه های شهروندان سوری هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت و تخریب شدند؛ شماری از شهروندان در این درگیری ها جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

از جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، موج جدیدی از درگیری ها میان گروه های تروریستی «حزب الترکستانی و هیات تحریر الشام» به وقوع پیوسته است؛ از سویی دیگر، گروه های تروریستی «احرار الشام جیش الاحرار، فیلق الشام  و نورالدین زنکی» علیه تروریست های «صقور الشام» وارد جنگ شده اند.

درگیری میان این گروه های تروریستی، منجر به آواره شدن صدها تن از شهروندان سوری شده است؛ افزایش درگیری ها باعث شده آوارگان سوری برای نجات جان خود به سمت شرق استان ادلب (گذرگاه ابوظهور) پناه آورند.

به گزارش اخبار جهادی، شهروندان آواره سوری در تلاش هستند خود را از گذرگاه ابوظهور در شرق استان ادلب به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برسانند؛ خبرها حاکیست، درگیری میان گروه های تروریستی در مناطق مرزی مشترک استان های ادلب و حلب در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی جبهه تحریر سوریه در مناطق «اریحا، معره نعمان» و ارتفاعات «الزوایه و شحشبو» در استان ادلب (نزدیکی مرزهای ادارای استان حلب) با عناصر تروریستی هیات تحریر الشام در مناطق «داره عزه و خان العسل» در غرب استان حلب درگیر هستند.

گفته شده، درگیری های سنگین در حدفاصل این دو محور (مرزهای مشترک استان ادلب و حلب) منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از عناصر تروریستی شده و خسارت های سنگین به طرفین وارد شده است.

به گزارش اخبار جهادی، اختلاف درونی میان تروریست های هیات تحریر الشام (جبهه النصره) افزایش یافته و گروهی از آنان که پیرو «ابو محمد الجولانی» هستند با دولت ترکیه همسو هستند و گروهی دیگر همچنان به مقاومت در برابر نیروهای سوری اصرار دارند.

تروریست های که حاضر به تسلیم نیستند بیشتر تابعیت خارجی (چچنی، قفقازی، سعودی و…) دارند و عقب نشینی خود را در مناطق شمالی به معنای نابود شدن توسط سایر گروه تروریستی تلقی می کنند.

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.