اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تکذیب خبر ادامه حضور گروه‌های تروریستی در شمال غرب استان قنیطره؛ محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16134
  • 23 مرداد 1397 - 10:57
تکذیب خبر ادامه حضور گروه‌های تروریستی در شمال غرب استان قنیطره؛ محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی و مرکزی السویداء موفق شدند بخش وسیعی از بادیه استان را تحت کنترل خود دربیاوردند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از شمال غرب استان قنیطره حاکیست، مذاکرات میان نیروهایارتش سوریه با گروه های تروریستی در شهرک های «بئر العجم و بریقه» همچنان ادامه دارد اما طرفین تاکنون به توافق مشترکی […]

نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی و مرکزی السویداء موفق شدند بخش وسیعی از بادیه استان را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از شمال غرب استان قنیطره حاکیست، مذاکرات میان نیروهایارتش سوریه با گروه های تروریستی در شهرک های «بئر العجم و بریقه» همچنان ادامه دارد اما طرفین تاکنون به توافق مشترکی نرسیده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، با طولانی شدن مذاکرات و کارشکنی گروه های تروریستی در شمال غرب استان قنیطره، گروهی از نیروهای تیپ ۹۰ ارتش سوریه به منظور انجام عملیات احتمالی به حومه شهرک «بریقه» اعزام شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ ۹۰ ارتش سوریه علاوه بر این که تحرکات تروریست ها را در شهرک های بئر العجم و بریقه رصد می کنند، اقدامات لازم را برای خروج امن شهروندان در آینده نزدیک فراهم کنند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه های تروریستی «الویه الفرقان و الویه العز» که تحت فرمان محمد الخطیب هستند، همچنان مخالف تخلیه شهرک ها و انتقال به شمال سوریه هستند و بر مواضع خود پافشاری می کنند.

«صهیب الرحیل»، سخنگوی گروه های تروریستی در روزهای گذشته اخباری را مبنی بر توافق با دولت سوریه برای ماندن در شهرک های اشغالی منتشر کرده اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبرها را کذب و بی اساس دانست.

گروه های تروریستی حتی درصدد هستند عناصر خود را تحت عنوان پلیس محلی در شهرک های اشغالی مستقر کنند و امنیت این مناطق را در دست گیرند تا مانع از ورود نیروهای ارتش سوریه شوند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده اند و به گروه های تروریستی اولتیماتوم داده اند و خبرها در خصوص توافق دولت سوریه با این موضوع صحت ندارد.

این پیشنهاد گروه های تروریستی در حالی مطرح شده که عناصر آنان در شهرک های اشغالی از بومیان منطقه نیستند و از غوطه غربی دمشق و استان درعا به این شهرک ها نقل مکان کرده اند.

از بیابان های شمال شرق استان سویداء خبر می رسد، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در عملیات جدید علیه هسته های خاموش داعش توانستند جاده اصلی سد «الزلف – الرحبه» را به کنترل دربیاورند و مسیر کمک رسانی تروریست ها را به طور کامل قطع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، با پاکسازی های صورت گرفته در روزهای گذشته، مساحت تحت کنترل ارتش سوریه در شمال شرق استان سویداء به هزار و ۱۶۵ کیلومتر مربع افزایش یافته و تروریست ها در مساحت ۵۳۵ کیلومتر مربعی در محاصره نیروهای سوری هستند.

در حال حاضر، عملیاتی از محورهای شمال شرق (منطقه حاوی حسین)، جنوب (شرق ارتفاع علم)، جنوب شرق (شمال منطقه الزلف) علیه مواضع تروریست های داعش در مناطق «تل کوایر، الرحبه و مزارع جنوبی» در تلول الصفا در جریان است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.