اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توییتر صدها ربات حامی عربستان سعودی را مسدود کرد

  • کد خبر : 17213
  • 27 مهر 1397 - 11:41
توییتر صدها ربات حامی عربستان سعودی را مسدود کرد

شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش داد که توییتر صدها ربات را که تلاش کرده‌اند با انتشار همزمان پیام‌هایی از فشار بر عربستان در پرونده خاشقچی بکاهند، مسدود کرده است. به گزارش اخبار جهادی،شبکه «ان.بی.سی» روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت «توییتر» صدها حساب ساختگی را که به صورت خودکار خط رسانه‌ای مورد […]

شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش داد که توییتر صدها ربات را که تلاش کرده‌اند با انتشار همزمان پیام‌هایی از فشار بر عربستان در پرونده خاشقچی بکاهند، مسدود کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،شبکه «ان.بی.سی» روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت «توییتر» صدها حساب ساختگی را که به صورت خودکار خط رسانه‌ای مورد نظر سعودی‌ها علیه پرونده مفقود شدن «جمال خاشقچی» را ترویج می‌کرده‌اند، مسدود کرده است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس  روز یکشنبه با بررسی گروهی از حساب‌های توییتری گزارش داده بود که از زمان انتشار گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر قتل یک روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، صدها حساب همزمان با هم در حال انتشار پیام‌هایی یکسان در حمایت از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.

شبکه ان.بی.سی گزارش داده که روز پنج‌شنبه توییتر را در جریان این فعالیت‌ها قرار داده و این شرکت صدها اکانت خودکار (ربات توییتری) را مسدود کرده است. بنا بر این گزارش، این حساب‌ها به صورت همزمان پیام‌های مشخصی را در حمایت از خط مورد نظر سعودی‌ها، نشر و بازنشر می‌‌داده‌اند.

روز یکشنبه این حساب‌ها توانستند هشتگ “کلنا_ثقه_فی_محمد_بن_سلمان” (همه به محمد بن سلمان اعتماد داریم) را به ترند اول جهان تبدیل کنند. عبارات مشابهی هم در همان روز در فهرست توییت‌های پرانتشار توییتر قرار گرفت.

یک کارمند توییتر که خواسته نامش فاش نشود، گفته این شرکت پیش از گزارش ان.بی.سی به فعالیت این ربات‌ها پی برده و به صورت روزمره شمار زیادی از آن‌ها را مسدود کرده بود.

توییت‌هایی که روز یکشنبه به صورت عمده توسط چنین ربات‌هایی منتشر شد، عمدتا محتوایی در حمایت از بن سلمان داشته یا روایت غالب درباره مفقود شدن و قتل خاشقچی را زیر سوال می‌بردند، تا مخاطب درباره آنچه در رسانه‌ها می‌خواند، تردید کند.

به نوشته ان‌.بی.سی تعداد زیادی از ربات‌ها در نوامبر سال ۲۰۱۷ و به فاصله تنها چند دقیقه از هم، ایجاد شده‌اند. تاریخ ساخت برخی دیگر هم به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد، که گروهی از این ربات‌ها با فاصله چند ساعته ساخته شده‌اند.

«بن نیمو» عضو ارشد بخش بررسی‌های دیجیتال شورای آتلانتیک درباره این ربات‌ها می‌گوید: «این‌ها قطعا ربات هستند، اما افراد را هدف قرار نمی‌دهد. این یک بازی‌ای است برای افزایش اعداد توسط ربات‌ها انجام می‌شود و هدفش گسترش یک پیام است.»

تنها در روز یکشنبه، ظرف ۲۴ ساعت، بیش از ۱۰۰ هزار توییت با هشتگ «دشمنان ملت را دنبال نکنید» توسط ربات‌ها و حساب‌های کاربری همسو با عربستان سعودی منتشر شده است.

به صورت رسمی مشخص نیست که چه کسی این ربات‌ها را ایجاد کرده، اما در بسیاری از رخدادهای مربوط به سعودی‌ها، ربات‌های مشابه فعال شده و خط رسانه‌ای مد نظر ریاض را پیش برده‌اند. یک نمونه از این رخدادها، مناقشه سیاسی میان قطر و عربستان سعودی است. روزنامه «واشنگتن‌پست» چندی پیش گزارش داد در یک نمونه‌گیری اتفاقی از توییت‌های عربی که در آن‌ها به قطر اشاره شده، ۱۷ درصد مطالب توسط ربات‌های توییتری منتشر شده بودند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.