اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تغییر ۱۸۰ درجه‌ای تحولات میدانی در جنوب شرق استان دیرالزور/ سیطره شبه نظامیان کُرد بر مهم‌ترین پایگاه بازمانده‌های داعش در شرق رود فرات + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 18286
  • 10 دی 1397 - 11:04
تغییر ۱۸۰ درجه‌ای تحولات میدانی در جنوب شرق استان دیرالزور/ سیطره شبه نظامیان کُرد بر مهم‌ترین پایگاه بازمانده‌های داعش در شرق رود فرات + نقشه میدانی و تصاویر

شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی توانستند بر شهرک هجین مسلط شوند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، وضعیت ۱۸۰ درجه به سود نیروهای شبه نظامی تغییر پیدا کرده و بازمانده‌های گروه تروریستی در شرق رود فرات تحت فشار هستند. یک […]

شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی توانستند بر شهرک هجین مسلط شوند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، وضعیت ۱۸۰ درجه به سود نیروهای شبه نظامی تغییر پیدا کرده و بازمانده‌های گروه تروریستی در شرق رود فرات تحت فشار هستند.

یک منبع میدانی با بیان اینکه عملیات شبه نظامیان کُرد علیه ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد، افزود: پشتیبانی همه جانبه ائتلاف غربی از شبه نظامیان کُرد، عامل اصلی تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات است.

این منبع میدانی از حملات شدید جنگنده‌های آمریکایی و یگان توپخانه ای نیروهای فرانسوی علیه تروریست‌های داعش خبر داد و گفت: این مسئله راه را برای پیشروی نیروهای شبه نظامی کُرد باز کرده است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی افزود: شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند شهرک راهبردی «هجین» را از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان اینکه شهرک «هجین» مهم‌ترین پایگاه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات است، گفت: نیروهای شبه نظامی کُرد در حال تثبیت مواضع خود در این شهرک مهم هستند.

وی از سیطره نیروهای شبه نظامی کُرد بر مناطق جنوبی شهرک «هجین» خبر داد و افزود: شبه نظامیان کُرد با عقب راندن تروریست‌ها توانستند شهرک‌های «البوحسن و البوخاطر» را هم به کنترل خود دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌ها به سمت شهرک‌های «الشعفه و السوسه» عقب نشینی کرده‌اند، گفت: شبه نظامیان کُرد حملاتی را هم برای تصرف شهرک «الکشمه» علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر، نیروهای شبه نظامی کُرد بر ۸۰ درصد از شهرک «الکشمه» سیطره پیدا کرده‌اند و تنها مناطق جنوبی این شهرک در اشغال تروریست‌های داعش است و درگیری‌ها در این محور همچنان در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها به شدت در شرق رود فرات ادامه دارد و به گفته منابع می‌دانی مناطق مسکونی از این حملات در امان نمانده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، مناطق مسکونی و شهروندان سوری را در شرق رود فرات هدف قرار می‌دهند و همین مسئله به کشته و زخمی شدن دهها تن در روزهای گذشته منجر شده است.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۷۰ تن از شهروندان سوری در ۵ ماه گذشته در جریان حملات هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی در شرق رود فرات جان باخته‌اند و صدها تن دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، جنگنده‌های فرانسوی در یک هفته گذشته حدود ۱۶ مرتبه مناطق شرقی رود فرات را هدف قرار داده‌اند و شبه نظامیان کُرد هم حدود ۷۰ تن از تروریست‌های داعش را در جریان درگیری‌ها از پای درآورده‌اند.

گزارش‌های منابع میدانی حاکیست، حدود ۳۰ خودروی نظامی شبه نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها منهدم شده است؛ تروریست‌های داعش حملاتی را با پهپادها و خودروهای انتحاری انجام دادند که توسط نیروهای شبه نظامی کُرد دفع شده است؛ ۱۰ مسیر ارتباطی تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌های یک هفته گذشته توسط شبه نظامیان کُرد قطع شده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.