اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«ترامپ» و «اوباما» در رصد اطلاعاتی و تیررس «مقاومت عراق» +فیلم

  • کد خبر : 18276
  • 09 دی 1397 - 22:39
«ترامپ» و «اوباما» در رصد اطلاعاتی و تیررس «مقاومت عراق» +فیلم

منابع عراقی فاش کردند رئیس جمهور فعلی و سابق آمریکا هنگام سفر از قبل اعلام نشده به عراق در رصد اطلاعاتی و تیررس نیروهای مقاومت عراق قرار داشته‌اند.  «جلیل النوری» از سیاسیون نزدیک به رهبر جریان صدر عراق، دیروز شنبه (۲۹ دسامبر) فاش کرد که نیروهای مقاومت عراق از زمان سفر اعلام نشده اخیر رئیس […]

منابع عراقی فاش کردند رئیس جمهور فعلی و سابق آمریکا هنگام سفر از قبل اعلام نشده به عراق در رصد اطلاعاتی و تیررس نیروهای مقاومت عراق قرار داشته‌اند.

 «جلیل النوری» از سیاسیون نزدیک به رهبر جریان صدر عراق، دیروز شنبه (۲۹ دسامبر) فاش کرد که نیروهای مقاومت عراق از زمان سفر اعلام نشده اخیر رئیس جمهور آمریکا به غرب عراق خبر داشتند.

النوری گفت: «می‌خواهم رازی را فاش کنم که با اتفاق اخیری که در صحنه سیاسی عراق افتاد، مرتبط است. آن راز این است که سران جریان صدر، زمان سفر آن سبک‌مغز [دونالد ترامپ] به عراق را قبل از آنکه بیاید می‌دانستند».

این عضو جریان صدر عراق توضیح داد، «در پی کسب این اطلاع، نیروهای مقاومت دو احتمال درباره مکان اقامت او در عراق دادند. یک، اردوگاه التاجی در بغداد و دوم پایگاه عین الاسد در الرمادی. بچه‌ها در آمادگی کامل و در انتظار یک اشاره بودند».

درباره اینکه چرا اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، النوری پاسخ داد که «این مسئله بر عهده فرماندهی [مقاومت] است و هیچ چون‌وچرایی هم ندارد».

این سیاستمدار عراقی خطاب به آمریکایی‌ها و رئیس جمهور ترامپ که اعلام کرده قصد ندارد نظامیان آمریکا را از عراق بیرون ببرد، گفت «اگر بازگردید، بازمی‌گردیم و جهنم را برای کافران شعله‌ور می‌کنیم».

اوباما هم در تیررس بود

همزمان با این خبر، شبکه خبری «الاتجاه» عراق که گفته می‌شود در اختیار «کتائب حزب‌الله» این کشور است، تصاویری از سفر سال ۲۰۰۸ باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا به عراق منتشر کرده که نشان می‌دهد او در رصد اطلاعاتی و تیررس نیروهای مقاومت عراق بوده است.

در فیلمی که منتشر شده، گوینده اعلام می‌کند که تصاویری که هواپیما[ی آمریکایی] از حضور اوباما در خارج از منطقه سبز هنگام عزیمت به منزل جلال طالبانی رئیس جمهور وقت عراق گرفته، قبل از آمریکایی‌ها در اختیار مقاومت عراق قرار گرفته است.

در این فیلم گفته شده که دلیل اینکه رئیس جمهور آمریکا هدف قرار داده نشده، این است که قرار نبوده هیچ عراقی هدف گرفته شود.

 

هنوز منابع آمریکایی به این دو خبر که نشان می‌دهد، سفر رئیس جمهور آمریکا به عراق علی‌رغم محرمانه بودن زمان دقیق آن، تحت رصد نیروهای مقاومت عراق بوده، واکنشی نشان نداده‌اند.

سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مناسبت سال نو میلادی و بازدید از نیروهای آمریکایی در غرب عراق، اعتراض سیاسیون عراق را در پی داشته است. این مخالفت‌ها آنگاه شدیدتر شد که ترامپ اعلام کرد قصد ندارد نظامیان کشورش را از عراق خارج کند و در صورت لزوم از عراق علیه داعش در سوریه، عملیات انجام بدهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.