اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات یمن| شکست ماموریت فرستاده سازمان ملل در صنعاء؛ انصارالله شروط امارات را رد کرد

  • کد خبر : 15141
  • 28 خرداد 1397 - 12:26
تحولات یمن| شکست ماموریت فرستاده سازمان ملل در صنعاء؛ انصارالله شروط امارات را رد کرد

منابع سیاسی و وابسته به سازمان ملل از شکست ماموریت نماینده این سازمان در امور یمن در سفر به صنعا و ادامه درگیری‌ها در الحدیده خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی،«مارتین گریفیث» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن امروز دوشنبه صنعا را در حالی ترک می‌کند که مذاکراتش با جنبش انصارالله هیچ نتیجه‌ای به همراه […]

منابع سیاسی و وابسته به سازمان ملل از شکست ماموریت نماینده این سازمان در امور یمن در سفر به صنعا و ادامه درگیری‌ها در الحدیده خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی،«مارتین گریفیث» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن امروز دوشنبه صنعا را در حالی ترک می‌کند که مذاکراتش با جنبش انصارالله هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن روز شنبه وارد صنعا شده بود تا با رهبران جنبش انصارالله دیدار و شروط رژیم متجاوز امارات یکی از همپیمانان رژیم سعودی درباره توقف تجاوزات آنها به الحدیده را منتقل کند.

بر اساس گزارش عربی ۲۱،‌منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند مذاکرات گریفیث با رهبران انصارالله هیچ نتایج ملموسی در خصوص نبرد الحدیده نداشته است.

به گفته این منابع، مقامات انصارالله عقب‌نشینی از  الحدیده و واگذاری اداره امور آن تحت نظارت سازمان ملل را نپذیرفتند و خواستار زمان بیشتر برای بررسی پیشنهاد فرستاده سازمان ملل شدند.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی رژیم امارات که کشورش پیشنهادی را که نماینده سازمان ملل به صنعا برده، ارائه کرده است، پیشتر مدعی موافقت انصارالله با عقب نشینی از الحدیده شده و ادعا کرده بود خبرهای مسرت‌بخشی از صنعا وجود دارد، اما رهبران انصارالله بلافاصله ادعاهای این مقام اماراتی را تکذیب کردند.

تجاوزات همه جانبه ائتلاف سعودی آمریکایی اماراتی و مزدورانشان به بندر الحدیده وارد ششمین روز خود شده است و پس از آرامش نسبی به خاطر رایزنی‌های نماینده سازمان ملل در صنعا طی دو روز اخیر انتظار می‌رود تجاوزات سعودی‌ها و متحدان و مزدورانشان تشدید شود، هر چند مقاومت شجاعانه رزمندگان یمنی، مانع تحقق اهداف متجاوزان شده است و تلفات سنگین آنها را به دنبال داشته است به طوری که منابع وابسته به متجاوزان به هلاکت یکی از فرماندهان گروه‌های مزدور وابسته به امارات و ۱۰ نفر از همراهانش در نبردهای الحدیده اعتراف کرده‌اند، برخی منابع هم از هلاکت یکی از مقامات ارشد نظامی رژیم امارات خبر داده‌اند.

دولت وابسته و مزدور یمن خواستار عقب‌نشینی فوری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از الحدیده شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از روز چهارشنبه بیست و سوم خرداد تجاوزات همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی را با تکیه بر مزدوران چند ملیتی خود با هدف  اشغال بندر الحدیده آغاز کردند که تا کنون متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده‌ اند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.