اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتقال عناصر داعش به غرب و شمال ادلب سوریه با هماهنگی با «النصره»

  • کد خبر : 16140
  • 23 مرداد 1397 - 11:04
انتقال عناصر داعش به غرب و شمال ادلب سوریه با هماهنگی با «النصره»

منابع محلی حاضر در ادلب سوریه اعلام کردند که عناصر جبهه النصره روند انتقال همتایان تروریست خود در گروه داعش به استان ادلب را تسهیل کرده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی حاضر در ریف ادلب در شمال غرب سوریه، از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این استان واقع در شمال سوریه خبر می‌دهند. […]

منابع محلی حاضر در ادلب سوریه اعلام کردند که عناصر جبهه النصره روند انتقال همتایان تروریست خود در گروه داعش به استان ادلب را تسهیل کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی حاضر در ریف ادلب در شمال غرب سوریه، از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این استان واقع در شمال سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش داد که داعش شمار زیادی از عناصر خود را پس از هماهنگی ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- به غرب و شمال ادلب انتقال داده است.

جبهه النصره را شاخه القاعده در سوریه می‌دانند که تاکنون تلاش کرده با تغییر نام از لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل خارج شود اما ناکام بوده است.

منابع مذکور تأکید کردند که عناصر داعش پس از این هماهنگی در شهرک‌های «اطمه، الدانا، حارم، سلقین و درکوش» و شماری از روستاهای منطقه «جسر الشغور» استقرار یافتند.

به گفته این منابع، عناصر تحریر الشام روند انتقال عناصر داعش به سمت این مناطق را در روزهای گذشته تسهیل کردند و تلاش دارند در نبردهایی که احتمالا در جسر الشغور و ریف شمالی لاذقیه رخ خواهد داد، از عناصر داعش استفاده کنند؛ به ویژه اینکه خبرهایی درباره عملیات احتمالی ارتش سوریه در این مناطق شنیده می‌شود.

اسپوتنیک گزارش داد که استقرار عناصر داعش در مرزهای اداری ترکیه به عناصر تحریر الشام کمک خواهد کرد که خود را به عنوان مدافعان ساکنان این مناطق معرفی کنند و بدین ترتیب عدم انحلال و ادغام خود با گروه تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» را توجیه کنند.

ارتش سوریه از اواخر جولای گذشته تجهیزات نظامی به این مناطق اعزام کرد تا عملیات پیش‌دستانه‌ای را در مناطق تحت اشغال تروریستها در ریف شرقی لاذقیه، ریف شمال غربی حماه و ریف غربی ادلب آغاز کند.

در واقع ارتش سوریه قصد دارد عملیات زمینی گسترده‌ای را از چند محور در این منطقه آغاز کند تا امنیت ریف شمال شرقی لاذقیه که در مجاورت غرب ادلب قرار دارد، به صورت کامل تأمین شود.

نزدیک شدن عناصر داعش و النصره مدتی پس از درگیری با یکدیگر و در مرحله‌ای صورت گرفته که استان ادلب شاهد افزایش فعالیت چشمگیر داعش و تجمع عناصر این گروه است.

به گزارش اسپوتنیک، عناصر داعش پس از اینکه چهار سال پیش از ادلب بیرون رانده شدند، در پی شکافهایی که در تحریر الشام رخ داد و همزمان صدها عنصر داعش پس از فرار از شرق حماه به این منطقه عازم شدند بار دیگر توانستند به ادلب نفوذ کنند. همچنین برخی از ساکنان این منطقه پس از فرار از [استان] رقه، با داعش اعلام بیعت کردند.

بنا بر این گزارش، حجم عملیات‌هایی که طی ماههای گذشته علیه گروههای تروریستی انجام شد، نشان می دهد که شمار زیادی از عناصر داعش در ادلب حضور دارند و در تلاش هستند که پس از جمع‌آوری نیروهای خود، احتمالا عملیات خود را ار ریف غربی استان ادلب آغاز کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.