اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اذعان فرمانده اماراتی به همکاری عربستان و امارات با «القاعده» در یمن

  • کد خبر : 16216
  • 27 مرداد 1397 - 11:59
اذعان فرمانده اماراتی به همکاری عربستان و امارات با «القاعده» در یمن

یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی-اماراتی به همکاری این ائتلاف با سازمان تروریستی القاعده در یمن اذعان کرد و گفت که بسیاری از اعضای القاعده به خدمت این ائتلاف در آمده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» روز جمعه (۲۶ مرداد) مصاحبه‌ای با یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن منتشر کرد که تأییدی بود […]

یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی-اماراتی به همکاری این ائتلاف با سازمان تروریستی القاعده در یمن اذعان کرد و گفت که بسیاری از اعضای القاعده به خدمت این ائتلاف در آمده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» روز جمعه (۲۶ مرداد) مصاحبه‌ای با یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن منتشر کرد که تأییدی بود بر گزارش‌های پیشین در خصوص همکاری القاعده با عربستان و امارات در یمن.

ایندیپندنت با فردی موسوم به «علی» مصاحبه کرده (نام کامل او به دلیل امنیتی منتشر نشده) که گفته می‌شود مسئول «عملیات مبارزه با تروریسم امارات» است.

این فرمانده اماراتی اذعان کرده که «ائتلاف عربی» در یمن، اعضای جوان «القاعده» در یمن را که به گفته او تحت بررسی قرار گرفته‌اند تا افکار افراطی نداشته باشند، به خدمت گرفته‌ است.

اذعان فرمانده اماراتی، تأیید محتوای گزارش اخیر خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» است که فاش کرد، ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات، در یمن، اعضای القاعده را به خدمت گرفته و این دو در یمن همکاری می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پانزدهم مرداد ۱۳۹۷ گزارش داد: «ائتلاف [عربی] به رهبری عربستان سعودی و مورد حمایت آمریکا در دو سال اخیر بارها و بارها ادعا کرده که پیروزی‌های قاطعانه‌ای علیه نیروهای القاعده در یمن به دست آورده است اما این افراد پیروز فاش نکرده‌اند که بسیاری از این پیروزی‌ها بدون حتی شلیک یک گلوله حاصل شده است… نتیجه یک تحقیق ما نشان می‌دهد که دلیل این موضوع، آن است که ائتلاف (سعودی) توافق‌های محرمانه با جنگجویان القاعده بسته و به برخی از آنها برای خروج از شهرهای مهم پول و اجازه می‌دهند که با سلاح، مهمات و پولشان عقب‌نشینی کنند. صدها تن از آنها هم جذب خود ائتلاف شدند. اعضای مهم شرکت‌کننده در این توافق‌های محرمانه گفتند که آمریکا درباره این قرارومدارها مطلع بوده و هرگونه حملات پهپادی به این اعضای القاعده را معلق کرد».

«علی» (فرمانده اماراتی) به ایندیپندنت گفته که «مبارزه با شورش، عملیاتی است که هدفش کسب دل‌ها و عقل‌هاست. سازمان القاعده در جذب نیرو خیلی موفق است اما آنان را جذب نمی‌کند که تروریست بشوند بلکه می‌خواهد که جنگجو باشند. لازم است در میدان این جنگ پیچیده میان دو تمایز قائل شد».

این فرمانده اماراتی در ادامه توجیه همکاری عربستان و امارات با سازمان تروریستی القاعده برای جنگ علیه یمن افزود: ما جنگجوها را به خدمت می‌گیریم نه تروریست‌ها را. می‌توان بسادگی میان این دو تفاوت قائل شد. جنگجوها خیلی تمایل داشتند به ما بپیوندند اما تروریست‌ها می‌خواهند ما را بکشند. ما داوطلبان را از حیث روانی کامل بررسی می‌کنیم که از افراطی‌ها نباشند».

به گفته این فرمانده اماراتی «جنگجویان القاعده انگیزه‌های دیگری غیر از انگیزه‌های عقیدتی دارند و می‌توان آنان را بسادگی در جامعه هضم کرىز این عملیات [یا روند] بهبود زندگی این افراد و بازگرداندن اقشار اجتماعی [جامعه] است.

این فرمانده اماراتی اشاره نکرد که چه تعداد از سازمان تروریستی القاعده که از آمریکا گرفته تا عربستان، به ظاهر آن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، جذب ائتلاف عربی در یمن شده‌اند.

در گزارشی خبرگزاری آسوشیتدپرس در اواسط مرداد ماه آمده بود:‌ «مایکل هورتون» عضو اندیشکده «بنیاد جیمزتاون» که اخبار مربوط به تروریسم را دنبال می‌کند، در این باره معتقد است که بخش اعظم جنگ ادعایی عربستان و امارات با القاعده، تنها یک «نمایش خنده‌دار» است. او می‌گوید «اکنون عملا غیرممکن است که فهمید چه کسی عضو القاعده هست یا نیست چرا که توافق‌ها و ائتلاف‌های بسیاری بین آنها انجام شده است».

ایندیپندنت در ادامه گزارش خود نوشته «زمانیکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این سخنان فرمانده اماراتی مواجه شد، گفت «القاعده سازمانی تروریستی است که آمریکایی‌ها را در گذشته کشته و به تمایل خود برای ادامه این کار اذعان کرده است. سیاست آمریکا مبارزه با این تروریست‌هاست».

آسوشیتدپرس در گزارش دو هفته پیش خود تأکید کرده بود که همه توافق‌های ائتلاف سعودی اماراتی در یمن با سازمان القاعده با اطلاع آمریکا انجام شده و حتی آمریکایی‌ها عقب‌نشینی برای عناصر القاعده همراه با تجهیزات و سلاح را که از برخی شهرها ربوده بودند از جمله از شهر «مکلا» (در جنوب یم) و هفت منطقه دیگر در استان‌های أبین، الصعید در استان شبوه، تأمین امنیتی کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان و مشارکت قوی امارات در اقدامات جنگی آن در یمن، از فروردین ۱۳۹۴ در حال بمباران یمن است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را به شکل مستقیم در این جنگ از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.