اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادعای رویترز درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به عراق

  • کد خبر : 16353
  • 09 شهریور 1397 - 15:23
ادعای رویترز درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به عراق

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شد که ایران برای گروه‌های عراقی موشک‌های بالستیک ارسال کرده است. به گزارش اخبار جهادی، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع غربی، عراقی و ایرانی مدعی شد که ایران به متحدان خود در عراق موشک‌‌های بالستیک داده است و ظرفیت‌های آنها را […]

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شد که ایران برای گروه‌های عراقی موشک‌های بالستیک ارسال کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع غربی، عراقی و ایرانی مدعی شد که ایران به متحدان خود در عراق موشک‌‌های بالستیک داده است و ظرفیت‌های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه می‌دهد.

این خبر رویترز در حالی منتشر شده است که اعضای باقیمانده برجام از جمله سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای هستند. انتشار چنین خبری، ضمن افزایش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن، می‌تواند بر مواضع کشورهای اروپایی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.

رویترز در گزارش خود مدعی شده است که این خبر را از سه مقام ایرانی، دو منبع اطلاعاتی عراقی و دو منبع اطلاعاتی غربی کسب کرده است و اینکه ایران طی چند ماه گذشته، موشک‌های بالستیک کوتاه‌بردی را به متحدانش در عراق منتقل کرده است. این گزارش به نقل از ۵ نفر از منابع مذکور مدعی شد که ایران به آن گروهها کمک می‌کند که ساخت موشک‌های خود را آغاز کنند.

این گزارش به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد: منطق این کار این بود که، در صورت حمله به ایران، یک نقشه پشتیبان وجود داشته باشد. تعداد موشک‌ها زیاد نیست، فقط چند ده موشک است، اما در صورت لزوم می‌تواند افزایش پیدا کند.

گزارش فوق به نقل از منبع غربی مدعی شد که شمار موشک‌ها چند ده موشک بوده و هدف از انتقال این موشک‌ها ارسال پیام هشداری به آمریکا و اسرائیل، به ویژه پس از حملات در سوریه است: «به نظر می‌رسد ایران عراق را به پایگاه موشکی خط مقدم خود تبدیل می‌کند.»

رویترز به نقل از منبع غربی و عراقی مدعی شد که تاسیسات مربوطه برای توسعه موشکی در عراق در الزعفرانیه، واقع در شرق بغداد، جرف الصخر، شمال کربلا هستند. این گزارش به نقل از منبع ایرانی مدعی شد که یک کارخانه هم در کردستان عراق هست.

سازمان سیا و پنتاگون از اظهار نظر در این خصوص امتناع کرده‌اند. یک مقام آمریکایی با اعلام انتقال موشک ها به گروههای عراقی طی چند ماه گذشته، اینکه آیا این موشک‌ها بتوانند از مواضع فعلی خود شلیک شوند را تایید نکرد.

رویترز به نقل از یک مقام عراقی دیگر مدعی شد: ایران قطعا از این موشکها ارائه شده به گروههای عراقی استفاده خواهد کرد تا پیام قاطعی را به دشمنان خود در منطقه و آمریکا ارسال کند که این قابلیت را دارد تا از قلمرو عراق به عنوان سکوی پرتاب موشک‌ها برای حمله به هر مکان در هر زمانی که بخواهد استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.