اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان البیضاء یمن؛ « ناطع و قانیه»، گورستان‌هایی برای نیروهای شورشی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16447
  • 12 شهریور 1397 - 14:55
آخرین تحولات میدانی استان البیضاء یمن؛ « ناطع و قانیه»، گورستان‌هایی برای نیروهای شورشی + نقشه میدانی

نیروهای یمنی توانستند دو پایگاه مهم در منطقه « قانیه» واقع در استان البیضاء به کنترل دربیاورند و از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گستره ای را در شمال استان «البیضاء» علیه نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف غربی – عربی – […]

نیروهای یمنی توانستند دو پایگاه مهم در منطقه « قانیه» واقع در استان البیضاء به کنترل دربیاورند و از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گستره ای را در شمال استان «البیضاء» علیه نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای و پس از درگیری های سنگین توانستند دو پایگاه مهم را در منطقه «قانیه» به کنترل دربیاورند و از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی این دو مقر، حدود ۵۰ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند و مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی به غنیمت درآمد؛ تعدادی از خودروهای نظامی و تجهیزات نظامی نیروهای شورشی در این عملیات منهدم شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در روزهای گذشته در جریان درگیری های سنگین در مناطق «قانیه و ناطع» در شمال استان البیضاء موفق شدند چند پایگاه و مقر مهم نیروهای شورشی را به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، بیش از ۶۰ درصد از مساحت مناطق «ناطع و قانیه» در شمال استان البیضاء» به کنترل نیروهای یمنی درآمده است؛ در جریان درگیری ها در منطقه «فضحه»، ۸ پایگاه از اشغال نیروهای شورشی خارج  شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف، حملات گسترده ای را برای تصرف مجدد پایگاه های تازه آزاد شده در شمال استان البیضاء (مناطق ناطع و قانیه) انجام دادند اما نیروهای یمنی با واکنش قاطع موفق به دفع حملات شدند.

در حال حاضر، مناطق «قانیه و ناطع» در شمال استان البیضاء به گورستانی برای نیروهای شورشی تبدیل شده است؛ در روزهای گذشته حدود ۱۵۰ تن از نیروهای شورشی از جمله چند فرمانده ارشد میدانی آنان در این محور ها به هلاکت رسیدند.

نیروهای یمنی در تلاش هستند مناطق «ناطع و قانیه» را به طور کامل پاکسازی کنند و علاوه بر تامین امنیت شمال استان البیضاء، خود را به مرزهای مشترک با استان مارب برسانند و نیروهای شورشی را از مناطق مرکزی دور کنند.

به گزارش اخبار جهادی، ۸۰ درصد از استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی ازجمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» تحت کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب استان البیضاء، معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان از جمله «نعمان، ناطع، صومعه و الظاهر» تحت اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف رژیم‌های سعودی و اماراتی است.

حدود ۳ درصد از خاک استان شامل مناطق شمال غرب (حومه مناطق الرداع و قیفه) تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است که با مناطق جنوبی استان‌های «صنعاء و مارب» و شرق استان‌های «ذمار و اب» هم‌مرز است و پاکسازی این مناطق به معنای تأمین امنیت این محورهای مهم محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.