اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش| امنیت در سامرا چگونه تامین می‌شود؟

  • کد خبر : 17448
  • 11 آبان 1397 - 12:41
گزارش| امنیت در سامرا چگونه تامین می‌شود؟

در این ‎مطلب چند نکته درباره حفاظت از حریم هوایی شهر استراتژیک سامرا و حرمین عسکریین(ع) نوشته شده است. به گزارش اخبار جهادی، داعش و سایر گروه‌های تروریستی مدتهاست که با استفاده از کوادکوپتر و دیگر پرنده‌های هدایت پذیر، عملیات شناسایی و یا رزمی انجام می‌دهند. اطلاعات – عملیات در هر نبردی، حرف اول را […]

در این ‎مطلب چند نکته درباره حفاظت از حریم هوایی شهر استراتژیک سامرا و حرمین عسکریین(ع) نوشته شده است.

به گزارش اخبار جهادی، داعش و سایر گروه‌های تروریستی مدتهاست که با استفاده از کوادکوپتر و دیگر پرنده‌های هدایت پذیر، عملیات شناسایی و یا رزمی انجام می‌دهند.

اطلاعات – عملیات در هر نبردی، حرف اول را میزند و تروریستها هم با توجه به تجربه ای که در جنگ سوریه و عراق بدست آورده اند، مدتیست که به این موضوع کاملا واقف شده اند. این گروه ها،از حدود دو سال پیش فعالیت هوایی خود برای شناسایی مواضع طرف مقابل را با استفاده از کوادکوپتر آغاز کردند. اما با تجربه ای که تروریستها از عملیات شناسایی با استفاده از پرنده های هدایت پذیر بدست آوردند، چندین ماه است که یک گام به جلو برداشته و عملیات بمباران هوایی مواضع طرف مقابل با استفاده از کوادکوپتر و حتی پهپادها را آغاز کرده اند.

با همه ی این وجود، موقعیت استراتژیک شهر سامرا که داعش احتمالا آنرا دروازه دستیابی به بغداد می دانست، باعث شده که این گروهک تا پیش از دست دادن سرزمینهای تحت اشغالش، توجه ویژه ای به این شهر داشته و حتی چند نوبت موفق به اشغال بخشهای وسیعی از این شهر شود.

برای مثال، در یک مقطع، شهر سامرا از چند جهت محاصره کامل شد و حتی داعش تا ۵۰ متری حرم امامین عسکریین(ع) هم رسید و درگیری شدیدی میان تروریستها و محافظان حرم شکل گرفت.

این عکس را هم ببینید، ۵۰ متری حرم امامین در ‎سامرا … تروریست ها تا اینجا پیش رفته بودند اما نیروهای مقاومت آنها را عقب راندند و امروز دیگر اثری از تروریستها در سامرا و حتی اطرافش نیست.


این برجک، در یک کیلومتری حرم امامین در سامرا و در ورودی خیابان منتهی به حرم قرار دارداین برجک، در یک کیلومتری حرم امامین در سامرا و در ورودی خیابان منتهی به حرم قرار دارد
آثار گلوله همچنان روی برجک باقی مانده است.

همه‌ی این ماجراها (پیشروی زمینی داعش در سامرا و استفاده از پهپادهای رزمی و شناسایی) باعث شد که نیروهای مقاومت اسلامی برای حفظ این شهر از حملات داعش تدابیر ویژه ای بیندیشند.

اگرچه داعش الان در عراق تقریبا دیگر سرزمینی در اختیار ندارد اما جغرافیای تفکر انحرافی و وهابی داعش وجود دارد و این یعنی خطر هنوز رفع نشده و تدابیر امنیتی – نظامی باید با قوت ادامه یابد.

مقاومت اسلامی و ارتش عراق در یک تدبیر درست، امنیت سامرا را در دو حوزه “امنیت فضای شهر” و “امنیت زمینی” تامین کرده اند.

مهمترین اقدام در حوزه مقابله با حملات پهپادی احتمالی داعش، استقرار سامانه قدرتمند و دقیقی به نام پانتسیر در شهر سامرا (pantsir) است.ارتش عراق جزو دارندگان نسخه S-1 از سامانه پانتسیر است.

این سامانه یک سامانه پدافندی دقیق است که به دو شیوه‌ی استفاده از موشک و توپ، با اهداف هوایی از جمله پهپادها، موشکهای کروز و حتی بالگردها و جنگنده های مهاجم مقابله می کند.

استقرار سامانه پانتسیر اس -۱ ارتش عراق در سامرا برای مقابله با حملات احتمالی داعش با پهپاد و سایر پرنده‌های هدایت پذیر

با حضور سامانه پانتسیر در شهر سامرا، دیگر می توان به طور کامل گفت که این شهر در مقابل پهپادهای شناسایی و رزمی تروریستهای داعش، ایمن شده است.

از این سامانه که بگذریم، ارتش عراق توپ ۲۳ میلیمتری نیز در برخی بخش های شهر مستقر کرده است.

نکات زیاد دیگری هم وجود دارد که گفتنش صلاح نیست اما در مجموع بنده بعنوان یک کارشناس نظامی، عرض میکنم که ‎سامرا امروز امنیت بسیار خوب و حساب شده ای دارد.

نثار همه‌ی شهدای ‎مدافع حرم به خصوص شهدای مدافع سامرا از جمله سردار شهید حمید تقوی و همچنین شهید مهدی نوروزی مشهور به شیر سامرا، صلوات ختم کنید.

انتهای پیام/

منبع: کانال Military Press

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.