اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارشی از بازتاب رسانه‌ای سفر ولایتی به روسیه

  • کد خبر : 15539
  • 23 تیر 1397 - 18:03
گزارشی از بازتاب رسانه‌ای سفر ولایتی به روسیه

سفر مشاور مقام معظم رهبری به رویه و دیدار با پوتین با توجه به شرایط خاص منطقه و اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. به گزارش اخبار جهادی،سفر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، برای دیدار با ولادیمیر پوتین مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.در این […]

سفر مشاور مقام معظم رهبری به رویه و دیدار با پوتین با توجه به شرایط خاص منطقه و اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی،سفر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، برای دیدار با ولادیمیر پوتین مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.در این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید، موضوعات مربوط به سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش انرژی ایران و ادامه همکاری های راهبردی دوجانبه در سوریه و عراق از مهمترین مسائل مورد گفتگو بوده است.

المانیتور

در همین رابطه المانیتور نشست فرستاده ویژه ایران به مسکو را پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها یک نشست بسیار مهم برای تهران ارزیابی کرد.

به نوشته این  پایگاه تحلیلی، در شرایط بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا و خروج شرکت های اروپایی از ایران سفر ولایتی که حامل پیام های مقام معطم رهبری و رئیس جمهور به پوتین است یک سیگنال مهم محسوب می‌شود. در نتیجه توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، تعدادی از شرکت های غربی در حوزه انرژی، وارد بخش نفت و گاز ایران شدند. اما با خروج آمریکا از برجام یکی از نخسیتن شرکت هایی که از ایران خارج شد، توتال بود که پیش از این در کنار یک شرکت چینی قرارداد پنج میلیارد دلاری برای اجرایی شدن فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی امضا کرده بود.

همچنین در ادامه، المانتیور ضمن اشاره به همکاری های سیاسی و نظامی ایران و روسیه در سوریه، مدعی شد منافع این دو کشور در سوریه کاملا هماهنگ نیست و مسکو نیاز به تعادل روابطش با اسرائیل دارد.

رویترز

خبرگزاری انگلیسی رویترز با بیان تاکید ولایتی در مصاحبه خود با خبرنگار صدا و سیما بر ادامه روابط راهبردی ایران و روسیه نوشت: با وجود خروج آمریکا از برجام، روسیه، چین و طرف های اروپایی اعلام کرده اند به توافق هسته ای متعهد هستند.

رویترز ضمن بیان سیاست ایالات متحده برای صفر کردن صادرات نفت ایران نوشت: واشنگتن تقاضای برخی از کشورهای وارد کننده نفت ایران را برای جلوگیری از قرار گرفتن در لیست کشورهایی که مشمول جریمه های آمریکا می شوند، بررسی می کند. در همین حال ترکیه به عنوان یکی از مشتری های ایران اعلام کرده قصد ندارد واردات خود را از این کشور متوقف کند.

رویترز تحلیل کرد تهران در پی تحریم های آمریکا تلاش دارد اقدامات اقتصادی برای مقابله با آن انجام دهد. اعلام آمادگی روسیه برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ایران تا ۵۰ میلیارد دلار بخشی از این اقدام است که ولایتی نیز آن را جبران سرمایه هایی دانست که پس از تهدید آمریکا از بازار ایران خارج شدند.

تایمز اسرائیل

روزنامه تایمز اسرائیل، با اشاره کوتاهی به دیدار ولایتی و پوتین، ادعا کرد منافع تهران و مسکو در سوریه چندان همگرا نیست. در ادامه این روزنامه صهیونیستی به دیدار پیشرو پوتین و ترامپ اشاره کرد و نوشت انتظار می رود بحث حضور ایران در سوریه در دستور کار این نشست باشد. نکته قابل توجه آنکه این روزنامه در پوشش خبر دیدار فرستاده ویژه ایران با رئیس جمهوری روسیه، هیچ اشاره ای به برنامه روس ها برای افزایش سرمایه گذاری در نفت و گاز ایران و تاکید دو طرف بر ادامه همکاری ها در عراق و سوریه نکرد.

هاآرتص

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با اشاره ای گذرا به گفتگوهای ولایتی و پوتین در مورد برنامه روسیه برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ایران و تداوم همکاری های دوجانبه در سوریه، به همزمانی سفر نتانیاهو به مسکو پرداخت و مدعی شد در ملاقات میان پوتین و نتانیاهو، تمرکز اصلی بحث بر نگرانی های تل آویو از حضور ایران در سوریه بود.

یسرائیل هیوم

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم هم در گزارشی در رابطه با حضور مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در مسکو و دیدار با پوتین نوشت: روز بعد از نشست با نتانیاهو، رئیس جمهور روسیه با ولایتی مشاور رهبر ایران دیدار کرد، این دیدار در سایه تحریم های سنگینی که ایالات متحده بر ایران وارد کرده انجام شده است و ظاهرا پوتین به دنبال گفتگو با همه طرف هاست.

بلومبرگ

خبرگزاری بلومبرگ با تمرکز بر ابعاد اقتصادی دیدار ولایتی و پوتین نوشت: در حالی که رقبای غربی شرکت های روسی در نتیجه تهدیدات آمریکا، در حال خروج از بازار ایران هستند، روسیه اعلام آمادگی کرده است که تا ۵۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری می کند.

بلومبرگ با اشاره به افزایش فشارها بر ایران، به خروج تعدادی از شرکت های بین المللی از ایران پرداخت و ادامه داد: ایران در حال رایزنی با چند شرکت نفتی روسی گاز پروم و روس‌نفت است. در همین حال مسکو ابزار علاقه کرده است که برای کمک به فروش نفت ایران، در برابر نیمی از درآمدهای نفتی حاصل از این فروش کالای روسی صادر کند.

گازیتا.رو

روزنامه «گازیتا.رو» روسیه نیز با اشاره به همزمانی سفر نخست وزیر اسرائیل و مشاور رهبر انقلاب اسلامی ایران به مسکو، یادآور شده که این مذاکرات نشان می‌دهد، روسیه به مهره‌ای تعیین کننده در ایجاد توازن نیروها در منطقه و بخصوص در سوریه تبدیل شده است.

نیزاویسیمایا گازیتا

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: به نظر می‌رسد “ولادیمیر پوتین” نقش کلیدی و مهمی در حل و فصل مسائل مربوط به قیمت نفت، اوضاع پیرامون ایران و البته حل بحران در سوریه پیدا کرده است. این در شرایطی است که “دونالد ترامپ” سعی دارد روسیه را به اردوگاه ضدایرانی خود بکشاند و به مواضع بی‌طرفانه این کشور پایان دهد.

ولایتی نیز بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین بر ضرورت همکاری‌های نزدیکتر بین تهران و مسکو در شرایط دشوار کنونی در جهان که در نتیجه اقدامات و تصمیمات رئیس جمهوری آمریکا به وجود آمده تاکید کرد. بدین ترتیب تهران از مواضع دقیق مسکو در آستانه مذاکرات پوتین و ترامپ اطمینان پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.