اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مساحت ۲۴۵ کیلومتر مربعی جنوب غرب استان دمشق چگونه در ۴ روز پاکسازی شد؟/ فرار صدها تن از تروریست‌های داعش به بیابان‌های جنوبی پایتخت سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17757
  • 30 آبان 1397 - 13:18
مساحت ۲۴۵ کیلومتر مربعی جنوب غرب استان دمشق چگونه در ۴ روز پاکسازی شد؟/ فرار صدها تن از تروریست‌های داعش به بیابان‌های جنوبی پایتخت سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

رزمنگان سوری با پشتیبانی هوایی روس ها در دور جدید عملیات خود در غرب استان دمشق موفق شدند منطقه «تلول الصفا» را به طور کامل تحت کنترل خود دربیاورند. به گزارش اخبار جهادی، جمعه هفته گذشته، دور جدیدی از حملات سنگین نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در منطقه ناهموار «تلول […]

رزمنگان سوری با پشتیبانی هوایی روس ها در دور جدید عملیات خود در غرب استان دمشق موفق شدند منطقه «تلول الصفا» را به طور کامل تحت کنترل خود دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، جمعه هفته گذشته، دور جدیدی از حملات سنگین نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در منطقه ناهموار «تلول الصفاء» در غرب استان دمشق آغاز شد.نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی در این عملیات قدرتمندتر از ماه های گذشته وارد عمل شدند و همزمان فرماندهان میدانی هم اعلام کردند که در کوتاه ترین زمان ممکن به حضور تروریست های داعش در این محور پایان می‌دهند.

۴ روز از وعده فرماندهان ارشد نگذشته بود که موازنه قدرت به سرعت به سود نیروهای سوری تغییر کرد تا جایی که منابع میدانی از آزادی قریب الوقوع غرب استان دمشق از لوث وجود تروریست‌های داعش خبر دادند.

اواخر هفته گذشته که نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه عملیات خود را در منطقه «تلول الصفاء» آغاز کردند مساحت تحت اشغال تروریست های داعش حدود ۲۴۵ کیلومتر مربع بود اما این روند در جریان درگیری های ۴ روزه به طور کامل تغییر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، «تل الکوایر» در شمال غرب «تلول الصفاء» نخستین منطقه ای بود که در عملیات جدید به کنترل نیروهای سوری درآمد و در ادامه خطوط دفاعی تروریست ها در محور جنوب غرب و جنوب هم شکسته شد و راه را برای ادامه پیشروی ها باز کرد.

مناطق «الشیخ حسین، وادی الشیخ حسین، سد هطیل، ارض البنات، دوحه الصفا، الزیبه، الخطمه، ابومراغ و خشم المقربه» مناطق دیگری بودند که به سرعت به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمدند.

نیروهای سوری در ادامه مواضع خود را در مناطق «خربه حاوی الحسین، الهبیریه، شمال القصیریه، جب ابوغانم، تل المرادی، تل زغیطه» و بخش وسیعی از منطقه آتشفشانی «الصفاء» به طور کامل تثبیت کردند.

با آزادی مناطق جنوبی، غربی، شمالی و مرکزی تلول الصفا مجموع مساحت تحت اشغال تروریست های داعش در منطقه از ۲۴۵ کیلومتر مربع به ۴۰ کیلومتر مربع کاهش یافت (آزادی ۹۵ درصد مناطق اشغالی) و درگیری ها به محور شرقی و جنوب شرقی تلول الصفاء کشانده شد.

«تلول الرغیله» یکی از آخرین مناطق در محور شمالی منطقه «تلول الصفاء» به شمار می آمد که در اشغال ته مانده های گروه تروریستی داعش بود و نیروهای سوری روز گذشته عملیات پاکسازی این منطقه را با پشتیبانی جنگنده های روسی و یگان موشکی شروع کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین چندین ساعته با عقب راندن آخرین بازمانده های داعش موفق شدند منطقه «تلول الرغیله» را به کنترل خود دربیاورند و همزمان معدود مناطق اشغالی در محور شرقی را هم پاکسازی کردند.

با آزادسازی منطقه «تلول الرغیله» تمامی مناطق اشغالی در غرب استان دمشق (محور تلول الصفاء) پس از چند ماه درگیری به طور کامل به کنترل نیروهای سوری درآمد و در حال حاضر یگان های مهندسی برای پاکسازی این محور از تله های انفجاری وارد عمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در ۴ ماه گذشته حدود ۸۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفاء» در غرب استان دمشق کشته و زخمی شدند و خبرها حاکیست صدها  تن دیگر به سمت بیابان های حومه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه به سمت بیابان های حومه منطقه «تلول الصفاء» اعزام شده اند تا عناصر فراری داعش را شناسایی کنند و ازپای درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان جست وجوی منطقه به منطقه نیروهای سوری در منطقه تازه آزاد شده تلول الصفاء برای کشف هسته های خاموش داعش، انبارهای سلاح و تونل حفر شده ادامه دارد.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.