اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرمانده «جیش الاسلام»؛ از خوشگذرانی در ترکیه تا سرمایه‌گذاری میلیونی در آنتالیا+فیلم و عکس

  • کد خبر : 17430
  • 09 آبان 1397 - 21:42
فرمانده «جیش الاسلام»؛ از خوشگذرانی در ترکیه تا سرمایه‌گذاری میلیونی در آنتالیا+فیلم و عکس

سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که در ترکیه حضور دارد، در تلاش است که یک مجتمع تجاری بزرگ در شهر آنتالیا به ارزش ۷۰ میلیون دلار احداث کند؛ مسئله‌ای که خشم کسانی را به همراه داشت که به سبب «نصایح» وی از منازل خود در غوطه آواره شدند. به گزارش اخبار جهادی، «عصام البویضانی» مشهور […]

سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که در ترکیه حضور دارد، در تلاش است که یک مجتمع تجاری بزرگ در شهر آنتالیا به ارزش ۷۰ میلیون دلار احداث کند؛ مسئله‌ای که خشم کسانی را به همراه داشت که به سبب «نصایح» وی از منازل خود در غوطه آواره شدند.

به گزارش اخبار جهادی، «عصام البویضانی» مشهور به «ابوهمام» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که مدعی «انقلاب» در سوریه بود، سرانجام پس از چند سال در پی عملیات آزادسازی ارتش سوریه و پایان حضور این گروه در این منطقه، مجبور شد پس از ترک غوطه، عازم ترکیه شود.

این روزها شبکه‌های اجتماعی نزدیک به معارضان سوری درباره ثروت سرکرده جیش الاسلام سخن می‌گویند و تأکید دارند که وی پس از خروج از دمشق و ورود به ترکیه، به یک تاجر ثروتمند بدل شده است.

جیش الاسلام از جمله گروه‌های مورد حمایت عربستان در ریف دمشق بود که مردم را علیه دولت و ارتش تحریک به شورش کرد.

پایگاه خبری معارض «بلدی» اعلام کرد که با افزایش مصائب ساکنان غوطه شرقی که به شمال سوریه انتقال یافتند، البویضانی در یک نوار ویدئویی در حال یک سفر تفریحی در ترکیه است؛ «مسئله‌ای که برای ساکنان غوطه که در اردوگاه‌ها حضور دارند، مشمئز کننده است».

 

به گزارش این پایگاه، البویضانی به شهر «عثمانیه» ترکیه رفته و منابع معارض حاضر در این کشور گفته‌اند که «فرمانده جیش الاسلام با یک سرمایه هنگفت، برای سرمایه‌گذاری در ترکیه آمده است».

یک کاربر در واکنش به ویدئوی مذکور با کنایه و تمسخر نوشت: «بویضانی هستند؛ فرمانده جیش الاسلام هنگام آموزش‌های نظامی در جنگل‌های ترکیه برای آماده‌سازی جهت بازپسگیری غوطه شرقی… دست‌کم به احساسات مردمی احترام بگذارید که فرزندان و خانه‌های خود را از دست دادند».

در چند تصویر، بویضانی به همراه چند نفر از همراهانش در حال گردش و ورزش در شهر عثمانیه هستند.


بویضانی و همراهانش در ترکیه

بلدی به نقل از فعالان معارض غوطه گزارش داد که ظاهر شدن بویضانی به این صورت، احساسات کسانی را به بازی گرفته که به تحریک او از غوطه آواره و خارج شدند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد که خشم ساکنان غوطه بدین سبب است که شمار زیادی از ساکنان غوطه که ترجیح دادند این منطقه را ترک کنند، به دستور بویضانی این کار را کردند و کسانی که در شمال سوریه حضور دارند و کسانی که به ترکیه رفتند، وضعیت مناسبی ندارند.

بویضانی در اواخر سال ۲۰۱۵ به عنوان فرمانده جیش الاسلام، جانشین «زهران علوش» شد؛ شخصی که در یک حمله هوایی کشته شده بود.

بویضانی بارها به ساکنان غوطه گفته بود که با دولت سوریه، مصالحه نکنند، ولی سرانجام نخستین کسی بود که با اتوبوس‌های سبز رنگ دولتی مخصوص انتقال تسلیم‌شدگان، عازم شمال سوریه سپس ترکیه شد.

رأی الیوم در ادامه گزارش داد، خبر مربوط به سرمایه‌گذاری بویضانی در ترکیه به خاطر انتشار خبری در مطبوعات ترکیه بود، مبنی بر اینکه یک تاجر سوری از شورای شهر آنتالیا خواسته است که اجازه دهند وی یک مجتمع تجاری بزرگ به ارزش ۷۰ میلیون دلار در این منطقه احداث کند، و پس از اینکه این درخواست به رئیس این شورا مطرح شد، خواستار گفت‌وگو با این سرمایه‌گذار سوری شد.

زمانی که این سرمایه گذار درخواست رئیس شورای شهر آنتالیا را پذیرفت، رئیس دفترش به او گفت که سرمایه‌گذار سوری که خواستار سرمایه گذاری در آنتالیاست، کسی نیست جز بویضانی.

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی ضربه‌ای به جیش الاسلام و عناصر این گروه وارد کرده است. یکی از کاربران معارض گفته بود که «اگر بویضانی از فرماندهی یک گروه اسلامی پس از ترور فرمانده نخستش که مشخص شده است خانواده‌اش نیز در ترکیه حضور دارند و صدها میلیون دلار پول دارند، چرا ترکیه به جای مصادره اموال این افراد و توزیع آن در میان فقرا، به آوارگان کمک می‌کند؟».

رأی الیوم گزارش داد که «فرمانده جیش الاسلام توانسته است مبالغ هنگفتی از غوطه شرقی خارج کند و یقینا منبع اصلی آن (اموال) حمایت خارجی بوده است که گروه‌های نظامی [معارض] حاضر در سوریه از کشورهای منطقه‌ای و به ویژه عربی دریافت می‌کرده‌اند.

برخی از فعالان معارض نیز ویدئویی منتشر کردند که در آن بویضانی در حال خوش گذرانی در ترکیه و گشت‌وگذار در یکی از شهرهای توریستی ترکیه است.

یکی از فعالان معارض نیز در واکنش به این ویدئو عنوان کرد: «ملت ما در اردوگاههای بی سرپناه از سرما و گرسنگی می‌میرند، ولی فرمانده [جیش الاسلام] در حال خوش گذرانی و گردشگری در ترکیه است».

در واکنش به این مسئله، جیش الاسلام مجبور شد با انتشار بیانیه‌ای ادعا کند که سفر بویضانی به شهر عثمانیه برای دریافت کمک از ترکیه بوده است.

رأی الیوم در پایان نوشت، کسانی که بویضانی را می‌شناسد می‌گویند که وی پیش از آغاز جنگ علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ در یکی از بازارهای غوطه شرقی مغازه کوچکی داشته است، ولی آیا می‌توان گفت که جنگ در سوریه از وی یک تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ در ترکیه ساخته است؟

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.