اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضربات مهلک به داعش در غرب استان نینوا + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17556
  • 15 آبان 1397 - 17:58
ضربات مهلک به داعش در غرب استان نینوا + نقشه میدانی و تصاویر

چند گروه از نیروهای بسیج مردمی عراق به منظور مقابله با حمله احتمالی داعش، راهی مناطق مرزی با کشور سوریه شدند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال عراق حاکیست، نیروهای بسیج مردمی در مناطق غربی استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله ای از سوی عناصر تروریستی داعش واکنش […]

چند گروه از نیروهای بسیج مردمی عراق به منظور مقابله با حمله احتمالی داعش، راهی مناطق مرزی با کشور سوریه شدند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال عراق حاکیست، نیروهای بسیج مردمی در مناطق غربی استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله ای از سوی عناصر تروریستی داعش واکنش نشان دهند.

چند گروه از نیروهای بسیج مردمی در حال ایجاد خاکریز و حفره در مناطق مرزی هستند و تجهیزات الکترونیکی برای شناسایی تروریست ها در مناطق مرزی نصب کرده اند تا از نفوذ آنان به مناطق جلوگیری کنند.

تروریست های داعش در روزهای گذشته موفق شدند مناطق از دست رفته را در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور سوریه) دوباره اشغال کنند و با عقب راندن نیروهای شبه نظامیان کُرد به نزدیکی مرزهای مشترک با عراق رسیدند.

همزمان گروهی از رزمندگان «انصارالمرجعیه» بسیج مردمی عراق با شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در محور غربی منطقه «الحضر» در غرب استان نینوا و نزدیکی مرزهای سوریه درگیر شدند.

به گفته منابع میدانی، نزدیک به ۲۵ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری ها در غرب استان نینوا و نزدیکی مرزهای سوریه به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک به سمت شرق رود فرات متواری شدند.

به گزارش اخبار جهادی، حملات یگان های موشکی و توپخانه ای بسیج مردمی عراق از جمله «حرکت مقاومت اسلامی النجباء» علیه مواضع تروریست های داعش در شرق رود فرات همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، چند گروه دیگر از نیروهای بسیج مردمی از جمله تیپ های « ۶، ۳۱، ۴۴ و ۵۱» هم عملیات گسترده و وسیعی را در مناطق جنوبی منطقه الحضر (غرب استان نینوا) تا حد فاصل غرب منطقه «صینیه» در شمال غرب استان صلاح الدین آغاز کردند.

نیروهای زمینی، بالگردها و جنگنده های ارتش عراق هم در این عملیات حضور دارند و  اصلی ترین هدف در این محور، پاکسازی روستاها و شهرهای واقع شده در محدود انجام این عملیات از لوث وجود تروریست های مخفی داعش است.

تاکنون ۲۸ تن از تروریست های داعش در جریان عملیات در این محور (صحرای مرکزی استان نینوا و صحرای غربی استان صلاح الدین) از پای درآمده اند؛ تعدادی از مقرها، انبارهای سلاح و تونل های تروریست های داعش در جریان این عملیات شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یگان های مهندسی بسیج مردمی و ارتش عراق در جریان پاکسازی مناطق تازه آزاد شده در صحرای مرکزی استان نینوا و صحرای غربی استان صلاح الدین موفق شدند ۵۵ تله انفجاری را کشف و خنثی کنند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.