اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ریف دمشق/ پدافند هوایی موشک‌های متجاوز را سرنگون کرد

  • کد خبر : 18209
  • 05 دی 1397 - 10:46
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ریف دمشق/ پدافند هوایی موشک‌های متجاوز را سرنگون کرد

درپی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ریف دمشق، پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با آن پرداخته و موشک‌های متجاوزان را سرنگون کرد. به گزارش اخبار جهادی، ساعتی پیش (شامگاه سه‌شنبه) منابع محلی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه و مقابله آنها با اهداف متجاوز در آسمان دمشق خبر دادند. بعد از گزارش‌های […]

درپی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ریف دمشق، پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با آن پرداخته و موشک‌های متجاوزان را سرنگون کرد.

به گزارش اخبار جهادی، ساعتی پیش (شامگاه سه‌شنبه) منابع محلی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه و مقابله آنها با اهداف متجاوز در آسمان دمشق خبر دادند.

بعد از گزارش‌های محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار در ریف دمشق، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد که دشمن اسرائیلی از حریم هوایی لبنان حملاتی را علیه این کشور انجام داده است.

گروه موسوم به «دیدبان سوریه» نزدیک به معارضان نیز اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در ریف دمشق حمله کرده‌اند. این گروه دقایقی بعد مدعی شد که حملات جنگنده‌های صهیونیستی علیه اهداف مقاومت در «الکسوه» و «الدماس» در ریف دمشق انجام شده است.

منابع لبنانی نیز از تداوم پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حریم هوایی جنوب این کشور خبر دادند. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی بالن‌های حرارتی بر فراز سواحل لبنان مستقر کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه با وجود گذشت یک ساعت از آغاز این تهاجم می‌گوید حملات صهیونیست‌ها از جنوب لبنان هنوز هم ادامه دارد و پدافند هوایی ارتش مشغول مقابله با موشک‌های متجاوز است.

شبکه خبری «الحدث» نیز گزارش داد  بقایای برخورد موشک پدافند هوایی سوریه با موشک اسرائیلی در منطقه «البقاع» لبنان فرود آمده است.

در همین حین بود که منابع محلی از فعال شدن سامانه پدافند موشکی رژیم صهیونیستی با نام «پیکان» در بلندی‌های جولان اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی سپس با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید فعال شدن سامانه پدافندی «پیکان» گفت که یک فروند موشک سوری هدف قرار گرفته شد.

وزارت دفاع سوریه در ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت تهران اعلام کرد پدافند هوایی ارتش موفق شده بیشتر موشک‌های متجاوز را در آسمان نابود کند اما تعدادی از آنها نیز به انبار مهمات برخورد کرده و در نتیجه ۳ سرباز سوری مجروح شده‌اند.

این بزرگترین تجاوز موشکی صهیونیست‌ها به سوریه، بعد از اطلاعیه مسکو مبنی بر استقرار سامانه‌های S-300 در دمشق است.

رژیم صهیونیستی چند ماهی است که همزمان با تحویل موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به سوریه حملات خود را به حومه فرودگاه دمشق متوقف کرده است. وزیر دفاع روسیه در تاریخ ۱۰ مهر (دوم اکتبر) در جریان نشست شورای امنیت این کشور در مسکو گفته بود که محموله‌های سامانه دفاع موشکی “اس ۳۰۰” به سوریه تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.