اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات سنگین برای قطع ارتباط نیروهای یمنی در مناطق جنوبی و شمالی استان الحدیده/ هلاکت ۳ هزار و ۷۸۵ نیروی شورشی در درگیری‌های ۳ ماه گذشته + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16004
  • 15 مرداد 1397 - 19:02
حملات سنگین برای قطع ارتباط نیروهای یمنی در مناطق جنوبی و شمالی استان الحدیده/ هلاکت ۳ هزار و ۷۸۵ نیروی شورشی در درگیری‌های ۳ ماه گذشته + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی حمله گسترده شورشیان وابسته به ائتلاف عربی، غربی وصهیونیستی به مناطق مرکزی استان الحدیده را دفع کردند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از غرب یمن حاکیست، آرامش نسبی در حومه جنوبی فرودگاه شهر ساحلی الحدیده برقرار شده و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله بر منطقه اشراف کامل دارند. اما از مناطق مرکزی […]

رزمندگان یمنی حمله گسترده شورشیان وابسته به ائتلاف عربی، غربی وصهیونیستی به مناطق مرکزی استان الحدیده را دفع کردند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از غرب یمن حاکیست، آرامش نسبی در حومه جنوبی فرودگاه شهر ساحلی الحدیده برقرار شده و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله بر منطقه اشراف کامل دارند.

اما از مناطق مرکزی استان الحدیده خبر می رسد، ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی برنامه جدیدی را برای اشغال مناطق مرکزی استان الحدیده و قطع ارتباط نیروهای یمنی با مناطق جنوبی پیش بینی کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف در روزهای گذشته حملات سنگین و گسترده ای را از حومه شهر «التحیتا» علیه نیروهای ارتش و انصارالله در حومه غربی شهر «الزبید» انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، صدها تن از نیروهای شورشی حملات خود را برای اشغال شهر راهبردی «الزبید» با پشتیبانی هوایی و دریایی آغاز کردند اما نیروهای یمنی در چندین مرحله موفق به دفع حملات شدند و دهها تن از نیروهای شورشی را به هلاکت رساندند.

نیروهای یمنی برای جلوگیری از پیشروی ها، دهها تله انفجاری را هم در حومه غربی شهر  «الزبید» و در نزدیکی خط تماس با نیروهای شورشی کار گذاشتند و در کمین های متعدد موفق شدند خسارت های سنگینی به آنان وارد کنند.

به گفته یک منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته با موشک های ضد زره هم توانستند دهها خودروی نظامی نیروهای شورشی را در این محور منهدم کنند و شماری قابل توجهی از آنان را به هلاکت برسانند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی همان راهبرد دفاع در جنوب فرودگاه الحدیده را در حومه غربی شهر «الزبید» اجرا می کنند، افزود: نیروهای یمنی در این شیوه مقاومت، حداکثر تلفات نظامی و خسارت را از نیروهای شورشی گرفتند و آنان را در منطقه فلج و زمین گیر کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی، شهر راهبردی زبید علاوه بر این که مناطق شمالی و جنوبی استان الحدیده را به یکدیگر متصل می کند، نقظه اتصال مناطق جنوبی استان تعز به شهر الحدیده و مناطق مرزی عربستان در استان الحجه است.

مسیر سه راه «المخاء» در جنوب غرب استان تعز تا سه راهی «تعز – صنعا – الحدیده» در از شهر زبید می گذرد و همین مسئله اهمیت این شهر راهبردی را چند برابر کرده و برای طرفین درگیر  بسیار مهم است.

از نوار ساحلی استان الحدیده خبر می رسد، مناطق مهمی از جمله «الفازه، مجیلس، الجاح و …» تحت کنترل نیروهای یمنی هستند و حملات سنگینی هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به نیروهای شورشی کمکی نکرده است.

در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از استان الحدیده شامل مناطق غربی و جنوبی از جمله «التحیتا، الحیس، مغرس، الخوخه و …» در اشغال نیروهای شورشی است؛ در جریان درگیری های ۳ ماه گذشته حدود ۳ هزار و ۷۸۵ در نوار ساحلی استان الحدیده به هلاکت رسیده اند.

حدود ۶ هزار و ۴۳۵ تن دیگر از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور زخمی شده اند که به بیمارستان های «عدن، المخا و …» و حتی مراکز درمانی کشورهای هند و مصر انتقال داده شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله تاکنون حدود ۳۲۵ خودروی زرهی و مجهز به دوشکا نیروهای شورشی را در نوار ساحلی استان الحدیده (حومه جنوبی فرودگاه، تحیتا، الفازه و… و.) منهدم کرده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.