اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حراس‌الدین جایگزین جبهه‌النصره شد +عکس

  • کد خبر : 15439
  • 17 تیر 1397 - 14:46
حراس‌الدین جایگزین جبهه‌النصره شد +عکس

سرکردگان اردنی گروه تروریستی “جبهه النصره ” از تشکیل یک گروه مسلح جدید به جای النصره در سوریه تحت عنوان ” حراس الدین” خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی،این گروه جدید شامل “جیش الملاحم، جیش البادیه، جیش الساحل و گروه موسوم به گردان های البتار در حومه شمالی لاذقیه است و بیشتر اعضای آن از “مهاجرین” و […]

سرکردگان اردنی گروه تروریستی “جبهه النصره ” از تشکیل یک گروه مسلح جدید به جای النصره در سوریه تحت عنوان ” حراس الدین” خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی،این گروه جدید شامل “جیش الملاحم، جیش البادیه، جیش الساحل و گروه موسوم به گردان های البتار در حومه شمالی لاذقیه است و بیشتر اعضای آن از “مهاجرین” و گروه “غرباء” در شهرک تلمنس و حومه آن در جنوب ادلب هستند .

همچنین گروه موسوم به گردان های کابل و گروهان الغوطه و دوما در شرق دمشق و گروهان های  عبدالرحمن بن عوف در غرب ادلب و الساحل از جمله گروه هایی هستند که “حراس الدین” را تشکیل می دهند.

شورای به اصطلاح رهبری این گروه نیز پنج عضو دارد که عبارتند از:

۱-ابوهمام الشامی سرکرده این گروه

وی در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ عضو جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه بود.در این میان حامیان سرشناس گروه تروریستی القاعده اخباری با این مضمون داشته اند که ابوهمام الشامی فرمانده نظامی جبهه النصره بازوی نظامی سابق القاعده در سوریه، مسئولیت ساماندهی حراس الدین شاخه جدید القاعده در سوریه را برعهده دارد آن هم در حالی که النصره به هیئت تحریر الشام تغییر کرده و ارتباطش با القاعده قطع شد.

نکته عجیب در این مورد اینکه در ششم مارس ۲۰۱۵ اعلام شد ابوهمام الشامی در انفجار محلی که در آن پنهان شده بود واقع در شهرک سلفین در ادلب به همراه سه تن از معاونانش کشته شد.

سه سال بعد شخصی به نام “عمر احمد” کشته شدن الشامی در اثر انفجار مزبور را تکذیب و در صفحه فیسبوک خود تاکید کرد، وی به شدت مجروح شده بود که در طول سه سال گذشته تحت درمان قرار گرفت تا بار دیگر توانست تحت عنوان رهبری گروه حراس الدین به صحنه عملیات مسلحانه در سوریه بازگردد.

۲- ابو جلیبیب طوباس

ایاد الطوباسی ۱۶ سال فعالیت تروریستی را در کارنامه خود دارد که آن را از افغانستان آغاز کرده و در عراق ادامه داده و به تاسیس گروه تروریستی جبهه النصره اقدام کرد و سپس از آن  جدا شد.

وی ابومصعب الزرقاوی را در عراق همراهی می کرد و سرکرده نظامی جبهه النصره در درعا  بود اما به دلیل شکایت های متعدد برکنار و به عنوان سرکرده النصره در ساحل – حومه لاذقیه تعیین شد.

۳- ابو خدیجه الاردنی

بلال خریسات.. پست های مختلفی امنیتی و شرعی داشت و مسئول النصره در صحرای حمص و حومه دمشق بود.

۴-سامی العریدی

سامی العریدی ملقب به ابومحمود الشامی پیش از جدا شدن از جبهه النصره و ملحق شدن به گروه “حراس الدین” یکی از مراجع مهم شرعی جبهه النصره به شمار می آمد به این معنی که مواضع این جبهه در مسائل شرعی و عقیدتی را بیان می کرد و یکی از کسانی بود که “نامه امت به حکیم امت” در مورد افراط گرایی داعش را امضا کرد.

۵-ابو عبد الرحمن المکی

وی نیز یکی از اعضای شورای رهبری این گروه تروریستی است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.