اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنگ روانی رسانه‌های سعودی علیه الحدیده؛ واقعیت میدانی چه می‌گویند؟‎

  • کد خبر : 15028
  • 23 خرداد 1397 - 14:51
جنگ روانی رسانه‌های سعودی علیه الحدیده؛ واقعیت میدانی چه می‌گویند؟‎

رسانه‌های سعودی و اماراتی در اقدامی هماهنگ تبلیغاتی و در راستای جنگ روانی در حال پخش اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر احتمال سقوط قریب الوقوع بندر الحدیده یمن هستند اما واقعیت‌های میدانی عکس این ادعا را ثابت می‌کند. به گزارش اخبار جهادی، رسانه های سعودی و اماراتی امروز چهارشنبه در یک اقدام هماهنگ تبلیغانی و در […]

رسانه‌های سعودی و اماراتی در اقدامی هماهنگ تبلیغاتی و در راستای جنگ روانی در حال پخش اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر احتمال سقوط قریب الوقوع بندر الحدیده یمن هستند اما واقعیت‌های میدانی عکس این ادعا را ثابت می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه های سعودی و اماراتی امروز چهارشنبه در یک اقدام هماهنگ تبلیغانی و در راستای جنگ روانی در حال پخش اخبار و گزارش هایی مبنی بر احتمال سقوط قریب الوقوع بندر الحدیده یمن هستند اما با نگاهی به گفته منابع محلی داخل شهر الحدیده و واقعیت های میدانی می توان از میزان درستی یا نادرستی این فضاسازی رسانه‌ای آگاه شد.

 رسانه‌های سعودی و اماراتی خط خبری خود را روی آغاز جمله ائتلاف متجاوز سعودی متمرکز کرده و در حالی القای سقوط قریب الوقوع شهر الحدیده یمن به مخاطبان هستند اما منابع محلی یمنی در داخل شهر الحدیده یمن با رد این خبرسازی ها تاکید کرد: اوضاع در شهر الحدیده باثبات و در کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

منابع محلی در استان الحدیده به پایگاه خبری “المشهد الیمنی” گفتند: اوضاع درحال حاضر باثبات است و به جز چند حمله هوایی و پرواز پراکنده جنگنده‌های متجاوز در استان الحدیده چیز دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به جنگ روانی و تبلیغاتی رسانه‌های کشورهای متجاوز به یمن از جمله اسکای نیوز امارات و العربیه عربستان تصریح کرد: به نظر میرسد که خبرها در خصوص حمله تا این لحظه به طور معمول در سطح رسانه‌ای است و هیچ تحول دیگری تاکنون وجود ندارد.

در همین حال، پایگاه خبری المشهد الیمنی به نقل از منابعی در استان الحدیده اعلام کرد که دهها هزار نفر از اهالی استان الحدیده و قبایل یمنی  برای هرگونه حملهای از هر نقطهای از ساحل و جزیره‌های اطراف به این استان آمادهاند و نیروهای یمنی هم برای استقبال از متجاوزان در صورت حمله به الحدیده با اقدامات غیرمنتظره آماده کرده‌اند.

این درحالی است که ارتش یمن هم اعلام کرده است که استان الحدیده را به باتلاق متجاوزان تبدیل خواهد کرد و سرلشکر شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن گفت: نبردها از مدتی پیش در جریان است و همه مسیرهای منتهی به بندر الحدیده (از سوی متجاوزان) آزمایش شده است. اگر خواسته باشند به جاده میدی بازگردند، ما در انتظار آنها هستیم و آمادگی زیادی داریم.

وی افزود: صماح الصماد رئیس فقید شورای عالی انقلاب یمن تهدید کرده بود که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تنگه باب المندب را خواهند بست و ما همچنین برای جنگ خیابانی و شهری آماده هستیم و در همه سطوح دفاع خواهیم کرد.

سرلشکر شرف لقمان درباره آمادگی نظامی در داخل بندر الحدیده گفت: الحدیده شهر بزرگی با سه میلیون نفر جمعیت است و ورود به آن مشکل بزرگی برای ائتلاف متجاوز خواهد بود و در باتلاق آن غرق خواهند شد. این ائتلاف نخواهد توانست به جایی در الحدیده وارد شود زیرا نتیجه چنین کاری به طور قطع به نفع ما خواهد بود زیرا ما آنجا را می شناسیم.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: یمنی‌ها هراسی از هرگونه تنش آفرینی نظامی متجاوزان ندارند.

الحوثی تاکید کرد: هرگونه ماجراجویی از این دست شکست خواهد خورد.

در همین راستا بود که نیروی دریایی ارتش یمن صبح امروز چهارشنبه در اولین عملیات خود ضربه‌ای سنگین به متجاوزان وارد کرده و یک ناوچه آنها را در سواحل بندر الحدیده منهدم کردند تا بر آمادگی خود برای دفاع از این شهر تاکید کنند.

یک منبع نظامی یمنی در این باره گفت: دو ناوچه اماراتی حامل نیرو و تجهیزات ، مامور پیاده کردن نیرو در نزدیک سواحل یمن بودند.

وی افزود: در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از این ناوشکن‌ها در مقابل منطقه غلیفقه منهدم و دیگری مجبور به فرار به سمت جزیره زقر شد.

این منبع نظامی تصریح کرد: ستون‌های دود بر فراز ناوچه منهدم شده، قابل مشاهده است.

یک منبع در نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شبکه تلویزیونی المسیره گفت: ناوشکن اماراتی با دو فروند موشک دریای هدف قرار گرفت و آتش از آن شعله می‌کشد و تلاش متجاوزان برای نجات سرنشینان آن ادامه دارد.

در همین راستا، یک مقام نظامی یمنی موفقیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در انهدام ناوچه اماراتی را ضربه بزرگ و یک سیلی به مزدوران ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

معاون سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد ضربه نیروی دریایی به متجاوزان پیامی به همراه دارد به اینکه نیروی بازدارندگی در آغاز راه است.

این مقام نظامی یمن به جنگ روانی و تبلیغاتی رژیم سعودی و دیگر متحدانش در ائتلاف جنگ افروزان علیه یمن اشاره کرد و گفت جنگ روانی پس از این شکست زودهنگام به خود دشمن بازگشته و به زیان آنها شده است.

معاون سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد آنچه برای متجاوزان در مراحل آینده تدارک دیده شده، توانمندی‌های رعب‌آور در سطح نبرد است.‎

با توجه به تحولات صبح امروز در ساحل الحدیده به نظر می‌رسد که رسانه‌های سعودی و اماراتی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر انهدام ناوچه یاد شده و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای متجاوز کشورهایشان با فضا سازی رسانه ای و تبلیغاتی و جنگ روانی هستند اما واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که این شهر در کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.