اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش شبه نظامیان کُرد برای تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات/ جان باختن دهها شهروند سوری با بمب های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17903
  • 10 آذر 1397 - 21:13
تلاش شبه نظامیان کُرد برای تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات/ جان باختن دهها شهروند سوری با بمب های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی و تصاویر

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شرق رود فرات در جنوب و جنوب استان دیرالزور سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد برای عملیات جدید علیه تروریست های داعش و تصرف دوباره مناطق از دست رفته آماده می شوند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شرق رود فرات در جنوب و جنوب استان دیرالزور سوریه […]

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شرق رود فرات در جنوب و جنوب استان دیرالزور سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد برای عملیات جدید علیه تروریست های داعش و تصرف دوباره مناطق از دست رفته آماده می شوند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شرق رود فرات در جنوب و جنوب استان دیرالزور سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد برای عملیات جدید علیه تروریست های داعش و تصرف دوباره مناطق از دست رفته آماده می شوند.
براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، روند اعزام نیروهای کمکی شبه نظامی کُرد از استان های رقه و الحسکه به استان دیرالزور ادامه دارد و خبرها حاکیست در ساعات آینده هم تعداد بیشتری به مناطق تحت تصرف نیروهای کُرد در شرق رود فرات اعزام می شوند.
به گفته منابع میدانی، تاکنون هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد از حومه شهرهای کوبانی و منبج به استان دیرالزور انتقال داده شده اند تا در عملیات علیه تروریست های داعش در شرق رود فرات شرکت کنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات انتقال تجهیزات برای شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات هم همزمان با حملات جنگنده ها و توپخانه ائتلاف غربی علیه مناطق مسکونی ادامه دارد که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان شده است.
یک منبع میدانی به جزئیات حملات هوایی اشاره کرد و افزود: جنگنده های ائتلاف حدود ۲ ساعت شهرک های «هجین، الشعفه و السوسه» را به بهانه مبارزه با داعش هدف قرار دادند.
این منبع میدانی با بیان این که جنگنده های ائتلاف از بمب های ممنوعه در این حملات استفاده کردند، گفت: حملات با بمب های ممنوعه فسفری به مناطق مسکونی شهرک باغور فوقانی منجر به جان باختن ۲۰ تن از شهروندان و زخمی شدن دهها تن دیگر شده است.

حمله جنگنده های ائتلاف غربی به مناطق مسکونی روستای «البوبداران» باعث شد تا ۲۵ تن از اهالی این منطقه جان خود را از دست دهند و دهها تن دیگر زخمی شوند؛ حمله به روستای «البوخاطر» هم حداقل ۱۵ کشته و زخمی از شهروندان برجای گذاشته است.
از حومه شمال و شمال شرق شهرک هجین خبر می رسد، حملات تروریست های داعش در شرق ارتفاعات شهرک باغور علیه مواضع شبه نظامیان کُرد ادامه دارد؛ تروریست ها درصدد هستند مواضع خود را در این محور تثبیت کنند.
به گزارش اخبار جهادی، حملات غافلگیرانه تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به میدان های نفتی منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای شبه نظامی کُرد شده است.
به گفته منابع میدانی، تعداد تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به حدود ۲ هزار و ۱۵۰ تن می رسد که مناطقی از جمله «هجین، باغور فوقانی، باغور تحتانی، السوسه و…» را در اشغال دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، اتاق عملیات اصلی گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در شهرک هجین واقع شده و تروریست ها دهها تونل در این شهرک حفر کرده اند تا از حملات هوایی و خمپاره ای ائتلاف غربی درامان بمانند و تمامی عملیات های خود را علیه شبه نظامیان از این شهرک کنترل می کنند.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.