اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات فلسطین|چشمانی که در زندان جا ماند؛ اسرائیل از بادبادک به اندازه موشک‌ می‌ترسد

  • کد خبر : 15136
  • 28 خرداد 1397 - 11:47
تحولات فلسطین|چشمانی که در زندان جا ماند؛ اسرائیل از بادبادک به اندازه موشک‌ می‌ترسد

نفتالی بنیت از وزرای صهیونیست با حمله به جوانان فلسطینی که از هواپیماهای کاغذی و آتش زا برای مقابله با اشغالگران استفاده می‌کنند، گفته است باید با آنان مانند عوامل شلیک موشک‌های القسام رفتار کرد. به گزارش اخبار جهادی، اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که جوانان فلسطینی با به پرواز در آوردن هواپیماهای کاغذی […]

نفتالی بنیت از وزرای صهیونیست با حمله به جوانان فلسطینی که از هواپیماهای کاغذی و آتش زا برای مقابله با اشغالگران استفاده می‌کنند، گفته است باید با آنان مانند عوامل شلیک موشک‌های القسام رفتار کرد.

به گزارش اخبار جهادی، اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که جوانان فلسطینی با به پرواز در آوردن هواپیماهای کاغذی آتش زا به سمت نیروهای اشغالگر که به راهیپمایان بازگشت و فلسطینی های ساکن اردوگاه ها حمله می کنند، خسارت زیادی به رژیم اشغالگر اسرائیل وارد آورده اند.

چشم های جوان فلسطینی در زندان های اسرائیل جا ماند

نیروهای اشغالگر اسرائیلی روز گذشته “حسان التمیمی” جوان ۱۸ ساله فلسطینی را که در حالی آزاد کردند که در زندان های این رژیم بینایی خود را از دست داد.

عمومی التمیمی که از اهالی یک روستا در غرب رام الله است، گفت: برادرزاده اش چهار ماه پیش در حالی که بیمار بود به اتهام سنگ پرانی به سمت نیروهای اشغالگر دستگیر شد و به دلیل متوقف شدن روند درمان و عدم استفاده از دارو یک ماه پیش بینایی خود را از دست داد.

او از کودکی دچار مشکلات کلیوی و کبدی بوده و رژیم غذایی و دارویی خاصی داشت، اما توقف مداوای او در زندان های اسرائیل سبب از دست دادن بینایی اش شد.

مسئولان اسرائیلی با آزاد کردن التمیمی قرار است او را در ماه آینده میلادی محاکمه کنند.

در همین ارتباط باشگاه “اسیر” فلسطین که یک نهاد غیردولتی است، اعلام کرد از مجموع شش هزار و ۵۰۰ زندانی فلسطینی حدود هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۶۲ زن و ۳۵۰ کودک بیمار هستند .

ترس اسرائیل از رو شدن جنایات ضد بشری؛ استفاده از دوربین در مناطق اشغالی ممنوع

به موجب مصوبه جدید کمیته قانونگذاری کابینه رژیم اسرائیل استفاده فعالان فلسطینی و غیرفلسطینی از دوربین و تصویربرداری از تجاوزات اسرائیلی ها در مناطق اشغالی ممنوع اعلام شد.

به گزارش شهاب، کمیته قانونگذاری کابینه اسرائیل قانون ممنوعیت استفاده فعالان فلسطینی و غیرفلسطینی از دوربین و تصویربرداری از تجاوزات اسرائیلی ها در مناطق اشغالی را تصویب کرد.

این در حالی است که اخیرا جنایت به شهادت رساندن “عبدالفتاح الشریف” در شهر الخلیل توسط دوربین ثبت شده بود.

هدف از این قانون نه فقط سرپوش گذاشتن بر جنایات هر روزه اشغالگران علیه فلسطینی ها بلکه محکومیت هر فعال مدافع حقوق فلسطینی و مبارزه با دوربین و مستندسازی به عنوان یکی از دشمنان جدی اسرائیل است زیرا واقعیت ها را برای جهانیان به تصویر می کشد.

انتظار نمی رود این قانون مانع مانع ادامه فعالیت فلسطینی ها در به تصویر کشیدن جنایات رژیم اشغالگر و مستند سازی آن شود، زیرا آنان به اهمیت این اقدام و انتشار واقعیت ها و در نتیجه پیگرد قانونی و قضایی این رژیم واقف هستند، بنابراین این اقدام اسرائیل نتیجه ای ندارد جز رسوایی هرچه بیشتر آن در نقض حقوق بشر و آزادی بیان و فعالیت آزاد مطبوعاتی و به این ترتیب مقاومت در برابر این رژیم و تحریم آن در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی مشروعیت بیشتری پیدا می کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.