اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحرکات لوجستیک و نظامی رژیم صهیونیستی در مرز با غزه؛ آیا جنگی در راه است؟

  • کد خبر : 15637
  • 27 تیر 1397 - 12:23
تحرکات لوجستیک و نظامی رژیم صهیونیستی در مرز با غزه؛ آیا جنگی در راه است؟

تحرکات لوجستیک و نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای دنبال می‌شود که از حمله قریب الوقوع این رژیم به نوار غزه خبر می‌دهد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی آمادگی‌های نظامی خود را گونه‌ای فراهم می‌کند که گویا جنگ با محور مقاومت فلسطین در نوار […]

تحرکات لوجستیک و نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای دنبال می‌شود که از حمله قریب الوقوع این رژیم به نوار غزه خبر می‌دهد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی آمادگی‌های نظامی خود را گونه‌ای فراهم می‌کند که گویا جنگ با محور مقاومت فلسطین در نوار غزه فردا آغاز خواهد شد. اسرائیل در همین راستا یگان‌های نیروهای ذخیره خود را احضار کرده و گردان ۱۶۲ نیز مانوری را برای شبیه سازی اشغال نوار غزه انجام می‌دهد. در همین راستا نصب سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین در تل‌آویو و قدس امروز تکمیل خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم به همراه گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل نشستی را برای بررسی اوضاع میدانی در محیط اطراف نوار غزه برگزار کردند.

تمامی این شرایط جنگی به علت این است که ارتش موسوم به شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرتاب بادبادک‌های آتشین از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین را که در واکنش به حملات موشکی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد، تحمل کند.

نتانیاهو در پایان نشست ارزیابی اوضاع میدانی در نوار غزه گفت که اسرائیل آمادگی برای هر سناریویی دارد. وی به امکان بروز جنگ جدید در نوار غزه اشاره و تاکید کرد: ما وارد معرکه تبادل ضربات شده ایم و می‌‌توانم بگویم که ارتش آماده ورود به تمامی سناریوها است.

لیبرمن نیز در این خصوص گفت که ارتش آمادگی خود را برای تمامی سناریوها در خصوص نوار غزه دارد. وی در کامنتی در سایت اجتماعی توییتر که بعد از بازدید از مقر فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد، نوشت: ارتش برای هر سناریویی در جنوب و شمال در شرایط جنگی و عادی آمادگی دارد.

در همین رابطه نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رهبر حزب افراطی خانه یهودی بار دیگر امروز خواستار شلیک به سمت کسانی شد که بادبادک های آتشین را از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از وی نوشت: کسانی که بادبادک‌های آتشین را پرتاب می‌کنند، تروریست هستند و باید ترور شوند. بنت در جریان نشست کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی که دیروز برگزار شد، در این خصوص با گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی وارد مشاجره شد.

نفتالی در این نشست خواستار شلیک به تمام کسانی شد که بادبادک ها را به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب می‌کنند. آیزنکوت در پاسخ به وی با تمسخر گفت: آیا شما پیشنهاد می‌دهید که به سمت کسانی که بادبادک‌های کاغذی را پرتاب می کنند، بمبی نیم تنی توسط یک جنگنده شلیک کنیم؟ بنت جواب داد: بله.

بعد از آنکه اظهارات نفتالی بنت با استقبال راستگرایان افراطی رژیم صهیونیستی مواجه شد، لیبرمن تلاش کرد آنها را آرام کند. لذا در گفتگو با رادیو ۱۰۳ رژیم صهیونیستی گفت که ارتش باید مناطقی که بادبادک های آتشین از آنها پرتاب می‌شود را هدف موشک باران خود قرار دهد.

افزایش محاصره نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در اقدام تنش آفرین دیگری ضد ساکنان غزه اعلام کرد که ممنوعیت‌های جدیدی را برای ورود مواد سوختی و گاز از طریق گذرگاه کرم ابوسالم اعمال می‌کند که این محدودیت‌ها تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی دیشب ابراز داشت این محدودیت‌ها شامل بیشتر کالاها می‌شود و ضد نوار غزه اعمال خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تحویل انواع سوخت به نوار غزه تا روز یکشنبه آینده متوقف می‌شود و مساحت زیادی از صیادی ساکنان نوار غزه در سواحل آن نیز که پیش از این با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه بود، بار دیگر محدود تر شده و از ۶ مایل به ۳ مایل کاهش پیدا می‌کند. بر اساس این بیانیه همچنین قوانین سختگیرانه‌تری در خصوص ورود مواد غذایی و دارو به سرزمین‌های اشغالی اعمال خواهد شد.

سایت صهیونیستی واللا نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل به دنبال مسدود کردن گذرگاه ایریز برای افراد پیاده و مسدود کردن کامل منطقه صیادی غزه به روی مردم این منطقه است.

اعمال فشار قطر ضد مقاومت غزه

اعمال فشارها ضد مقاومت فلسطین در نوار غزه تنها منحصر به رژیم صهیونیستی نیز نشده و محمد العمادی سفیر قطر و رئیس کمیته بازسازی غزه نیروهای مقاومت را تهدید کرده که قطر در هر جنگ آینده هیچ پولی را برای بازسازی غزه اختصاص نخواهد داد.

وی در گفتگو با شبکه انگلیسی زبان الجزیره تاکید کرد که قطر به دنبال توقف تنش میان دو طرف است، چرا که پروژه های بازسازی غزه را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و تامین مالی مجدد این پروژه‌ها در صورت بروز جنگ ویرانگر دیگر، بسیار مشکل است.

در همین رابطه نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در روند سازش در خاورمیانه تاکید کرد که به شکل گسترده با تشکیلات خودگردان ، اسرائیل ، مصر ،  شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از انفجار اوضاع در نوار غزه و حل تمامی مسائل انسانی مربوط به آن همکاری می‌کند.

این مسئول سازمان ملل نیز خواستار دور شدن تمامی طرف‌ها از شرایط جنگی شد و مدعی شد که برنامه کمک‌ها به ملت فلسطین در حال حاضر به دنبال اجرای چندین طرح جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود بخشیدن به شرایط اقتصادی و اجتماعی سخت در نوار غزه است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.