اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بمباران مقرها و مراکز آموزشی تروریست‌ها توسط ارتش سوریه در حماه و ادلب

  • کد خبر : 16566
  • 16 شهریور 1397 - 15:19
بمباران مقرها و مراکز آموزشی تروریست‌ها توسط ارتش سوریه در حماه و ادلب

ارتش سوریه مقرها، مواضع، انبارهای مهمات و مراکز آموزشی تروریستها را در شمال حماه و جنوب ادلب بمباران کردند. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه در راستای فراهم‌سازی مقدمات نبرد بزرگ آزادسازی ادلب موسوم به «فجر ادلب» مواضع تروریستها را در ریف جنوبی این استان و ریف شمالی حماه بمباران کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) […]

ارتش سوریه مقرها، مواضع، انبارهای مهمات و مراکز آموزشی تروریستها را در شمال حماه و جنوب ادلب بمباران کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه در راستای فراهم‌سازی مقدمات نبرد بزرگ آزادسازی ادلب موسوم به «فجر ادلب» مواضع تروریستها را در ریف جنوبی این استان و ریف شمالی حماه بمباران کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای سوری انبار سلاح و مهمات و مقرهای وابسته به تروریستهای جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی را در جنوب ادلب و شمال حماه هدف حملات خود قرار دادند.

توپخانه ارتش سوریه مقرهای تروریستها را در جنوب ادلب هدف قرار داد که سبب شد دو مقر فرماندهی متعلق به آنان در شهرک «التمانعه» واقع در هشت کیلومتری شرق شهر «خان شیخون» و روستای «التح» در شمال این شهر منهدم شود.

در جریان حملات توپخانه‎ای نیروهای سوری همچنین یک مرکز آموزشی تروریستها در روستای «تل عاس» نیز تخریب شد.

نیروهای سوری مواضع تروریستها را در اطراف شهرک «کفر زیتا» واقع در ریف شمالی حماه بمباران کردند که یکی از بیمارستانهای صحرایی تروریستها در این منطقه منهدم شد.

پایگاه خبری معارض «عنب» هم گزارش داد که ارتش سوریه علاوه بر التح و التمانعه، شهرکهای البریصه و الخوین را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

جنگنده‌های سوری نیز پس از بمباران مواضع تروریستها در ریف شمالی حماه، التمانعه را بمباران کردند.

نیروهای سوری دو روز پیش نیز مقرهای گروه تروریستی «الحزب الترکستانی» را در اطراف شهرک «الزیاره» هدف قرار دادند که در پی ن چند تروریست کشته شدند.

در شمال حماه و شهر و ریف ادلب تروریستهای جبهه النصره و الحزب الترکستانی و شمار دیگری از گروههای تروریستی حضور دارند.

ترکیه و آمریکا مخالف هر گونه عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریستها هستند و مدعی هستند که در صورت آغاز هر گونه عملیات نظامی در این مناطق، یک «فاجعه انسانی» رخ خواهد داد.

ریچارد بلک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز گذشته گفت که زمانی محور غربی از اصطلاح فاجعه انسانی در سوریه استفاده می‌کند که تروریستها در معرض خطر نابودی قرار داشته باشند.

بلک همچنین تأکید که سرویس جاسوسی انگلیس در تدارک انجام یک حمله شیمیایی در ادلب است تا ضمن متهم کردن ارتش سوریه بتواند  تروریستها را نجات دهد.

در راستای اقدامات سیاسی که برای پرونده ادلب صورت می‌گیرد، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان «رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه است.
سران سه کشور در نشست «کشورهای ضامن»، بحران سوریه به ویژه آخرین تحولات استان ادلب و اقدامات لازم برای موفقیت‌آمیز کردن روند سیاسی سوریه را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.