اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقرار ارتش سوریه در کل مرز با اردن +نقشه

  • کد خبر : 15468
  • 19 تیر 1397 - 12:25
استقرار ارتش سوریه در کل مرز با اردن +نقشه

ارتش سوریه پس از گسترش دامنه مناطق تحت تسلط خود در غرب درعا (در جنوب سوریه) و تن دادن گروه‌های مسلح به مصالحه، در مرز درعا با اردن به صورت کامل مستقر شد. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه روز دوشنبه (دیروز) دامنه مناطق تحت کنترل خود د ریف غربی استان درعا در جنوب سوریه […]

ارتش سوریه پس از گسترش دامنه مناطق تحت تسلط خود در غرب درعا (در جنوب سوریه) و تن دادن گروه‌های مسلح به مصالحه، در مرز درعا با اردن به صورت کامل مستقر شد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه روز دوشنبه (دیروز) دامنه مناطق تحت کنترل خود د ریف غربی استان درعا در جنوب سوریه را گسترش داد.

از شهرک «طفس» که تروریست‌های حاضر در آن در آغاز با مصالحه مخالف بودند، خبر می‌رسد که در حال تحویل جنگ‌افزارهای نظامی خود هستند که در واقع نخستین گام پذیرش مصالحه به شمار می‌رود.

ارتش سوریه روز گذشته وارد روستای «زیزون» و شهرک «تل شهاب» در ریف غربی درعا شد. مردم این مناطق نیز پس از پذیرش مصالحه‌های محلی، به گرمی از ارتش استقبال کردند.

زیزون در ۲۰ کیلومتری و تل شهاب در ۱۷ کیلومتری جنوب غرب شهر درعا و در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی واقع شده است.

افراد شرکت‌کننده در تجمع استقبال، با سردادن شعارهایی در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و قدردانی از ارتش این کشور، از اینکه تروریسم از خانه و کاشانه آنان رخت بر بسته است، اظهار شادمانی کردند.

آنها تأکید کردند که از هفت سال پیش تا کنون منتظر چنین لحظه‌ای بوده‌اند و امید داشته‌اند که ارتش سوریه بی تردید برای بیرون راندن تروریسم عازم این منطقه خواهد شد.

ساکنان با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ رژیم صهیونیستی از تروریست‌های حاضر در این منطقه، تأکید کردند که این حمایت‌ها در برابر شجاعت ارتش سوریه هیچ سودی نداشته است.

به گزارش روزنامه «الوطن سوریه»، ارتش سوریه در ریف جنوب غرب درعا مستقر شد تا امنیت این منطقه و به ویژه نوار مرزی با اردن و شهرک‌ها و روستاهایی را تأمین کند که از طریق عملیات یا مصالحه از وجود تروریست‌ها خالی شده است.

نیروهای سوری همچنین در جریان پاکسازی نوار مرزی که از جنوب محله «درعا البلد» تا مرزهای «الرمثا» اردن امتداد داشت، با همرزمان خود که از سمت شرق در حال عملیات بودند، دست دادند. در واقع ارتش سوریه با آزادسازی تل شهاب، زیزون و «حیط»، کنترل مناطق تحت تسلط تروریستها در مرزهای اردن را به دست گرفت و برای نخستین بار در این منطقه به منطقه تماس با گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» رسید؛ گروهی که در بیعت با داعش است.

منابع حاضر در درعا اعلام کردند که ارتش سوریه با خودروهای زرهی و نیروهای نظامی خود در سراسر نوار مرزی اردن مستقر شده است. این نوار از استان «السویداء» به مناطق تحت اشغال داعش می‌رسد و این منطقه به صورت کامل تحت تسلط ارتش سوریه درآمده است.

منابع معارض نیز اعلام کردند، پس از اینکه ارتش سوریه توانست کنترل بیش از ۷۲% از مساحت درعا را به دست گیرد و در مرزهای اردن مستقر شود، بیش از ۲۰۰ هزار آواره مستقر در مرزهای سوریه و اردن به منازل خود بازگشته‌اند.

 آزادسازی درعا «سیلی روحی بزرگ» به معارضان است

در همین راستا، «ابوشیماء» سخنگوی تروریستها در شهر درعا به خبرگزاری رویترز گفت که ارتش سوریه و همپیماناش هزاران نفر از تروریستها را در بخشی غرب این شهر محاصره کرده‌اند.

در واقع ارتش سوریه با محاصره تروریستها در تلاش است که کنترل کامل شهر درعا را به دست گیرد.

رویترز پیشروی ارتش سوریه را که با حمایت هوایی جنگنده‌های این کشور و روسیه حاصل شد، «پیروزی راهبردی» قلمداد و تأکید کرد که نیروهای سوری در جریان ۲۰ روز توانستند کنترل گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» را که یک گذرگاه تجاری حیاتی است به دست گیرند.

به گزارش رویترز، بازپس‌گیری کامل درعا یک «سیلی روحی بزرگ» توسط دولت سوریه به تروریستهاست؛ زیرا این شهر نمادی از مهد اعتراضات [مسلحانه] علیه حکومت بود.

نمایندگانی از گروه‌های مسلح روز جمعه گذشته با طرف روس به توافقی دست یافتند که بر اساس آن ارتش سوریه باید کنترل درعا و شهرک‌های جنوب این استان واقع در مرزهای اردن را به دست گیرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.