اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آموزش نیروهای سوری برای استفاده از “اس ۳۰۰” / انفجار در کارگاه مواد شیمیایی تروریست‌ها در ادلب

  • کد خبر : 17234
  • 27 مهر 1397 - 23:34
آموزش نیروهای سوری برای استفاده از “اس ۳۰۰” / انفجار در کارگاه مواد شیمیایی تروریست‌ها در ادلب

یک منبع نظامی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد که یک تیم از روسیه به همراه محموله ای از سامانه های پدافند هوایی اس ۳۰۰ به منظور آموزش نظامیان سوری برای استفاده از این نوع سلاح وارد سوریه شد. به گزارش اخبار جهادی،  به نقل از پایگاه خبری العهد، این منبع نظامی گفت: اکثر نظامیان سوری که […]

یک منبع نظامی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد که یک تیم از روسیه به همراه محموله ای از سامانه های پدافند هوایی اس ۳۰۰ به منظور آموزش نظامیان سوری برای استفاده از این نوع سلاح وارد سوریه شد.

به گزارش اخبار جهادی،  به نقل از پایگاه خبری العهد، این منبع نظامی گفت: اکثر نظامیان سوری که هم اکنون آموزش می بینند؛ همان نظامیانی هستند که در سال۲۰۱۱ میلادی برای استفاده از این سامانه ها در یک مرکز آموزشی در نواحی شهر سن پطرزبورگ روسیه در قالب توافقنامه امضا شده در سال ۲۰۱۰ میلادی بین دمشق و مسکو آموزش دیده بودند.

وی افزود: این دوره آموزشی اواخر سال جاری پایان می یابد تا اینکه نظامیان سوری بعد از آن شلیک آزمایشی را در یکی از میدان های نظامی روسیه تمرین کنند.

انفجار در داخل کارگاه مواد شیمیایی تروریست ها در ادلب

انفجاری عظیم در داخل یک کارگاه گروه های تروریستی در ریف ادلب روی داد که از آن برای تولید و آماده کردن مواد شیمیایی زیر نظر کارشناسان خارجی از جمله کارشناسان انگلیسی تبار استفاده می شود.

منابع رسانه ای و محلی گفتند: صدای انفجاری بزرگ نیمه شب گذشته در اکثر استان ادلب شنیده شد و بعدا روشن شد که ناشی از انفجار بزرگی در یک کارگاه حاوی مقادیر زیادی کود و مواد منفجره و بشکه های حاوی کلر مایع در شهرک ترمانین در ۱۵ کیلومتری مرز با ترکیه بوده است.

منابع یاد شده به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: یکی از بخش های کارگاه به عنوان آزمایشگاه تولید مواد منفجره و مواد شیمیایی زیر نظر کارشناسان خاریج از تابعیت های ترکیه و انگلیس و چچن استفاده می شد.

این منابع گفتند: در این انفجار ۹ کارشناس خارجی کشته شدند که دو نفر از آنها از عناصر موسوم به کلاه سفید بودند. شمار دقیق کشته ها به علت زغال شدن و سوختن کامل اجساد در نتیجه انفجار و تاثیر مواد شیمیایی شعله ور مشخص نشده است.

این منابع گفتند: علت انفجار هنوز معلوم نیست و به احتمال زیاد ناشی از اشتباه انسانی در جریان برخی آزمایش ها بوده است. تروریست های جبهه النصره حلقه امنیتی در اطراف محل انفجار ایجاد کرده و از نزدیک شدن غیرنظامیان جلوگیری کردند.

این منابع گفتند که تروریست های جبهه النصره با مشارکت سازمان کلاه سفیدها در برهه اخیر محموله هایی را از کارگاه یاد شده به جاهای نامعلومی منتقل می کردند.

برپایه این گزارش، این اطلاعات جدید درباره انفجار گواه دیگری بر برخورداری گروه های مسلح از مواد شیمیایی و دست داشتن کشورهای خارجی و در صدر آنها انگلیس و ترکیه در حمایت از تروریست ها و مجهز کردن آنها به فناوری توید مواد شیمایی و سمی برای استفاده از غیرنظامیان به منظور فشار به آنها و متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از این سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.