اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی یمن/ در دروازه شرقی فرودگاه الحدیده چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17437
  • 10 آبان 1397 - 14:23
آخرین تحولات میدانی یمن/ در دروازه شرقی فرودگاه الحدیده چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی بعد از تثبیت مواضع خود در منطقه«کیلو۱۶»، عملیات گسترده و وسیعی را برای امن کردن منطقه«کیلو۱۰» آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی حومه جنوبی منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» در شرق فرودگاه شهر الحدیده حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمنعلیه نیروهای شورشی همچنان با قدرت ادامه دارد. براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی […]

رزمندگان یمنی بعد از تثبیت مواضع خود در منطقه«کیلو۱۶»، عملیات گسترده و وسیعی را برای امن کردن منطقه«کیلو۱۰» آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی حومه جنوبی منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» در شرق فرودگاه شهر الحدیده حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمنعلیه نیروهای شورشی همچنان با قدرت ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی حملات گسترده ای را از سه محور در مناطق «ثلاجه المخلاقی و حوش الابقار» در حومه جنوبی منطقه کیلومتر ۱۶ انجام دادند و موفق شدند بخش های وسیعی از مناطق اشغالی را بازپس گیرند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری ها برای پاکسازی مناطق اشغالی، ده ها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ ۲۰ خودروی نظامی، تانک و مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی نیروهای شورشی در این مناطق منهدم شد.

منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶»، دروازه شرقی برای ورود به فرودگاه شهر ساحلی الحدیده در غربیمن محسوب می شود و انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت یمن (شهر صنعاء) به استان الحدیده از این منطقه صورت می گیرد و همین مسئله اهمیتش را چندبرابر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی همزمان با پاکسازی و تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده در حومه جنوبی منطقه «کیلومتر ۱۶»، درصدد هستند حملات گسترده ای را برای بازپس گیری منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۰» آغاز کنند.

منطقه بسیار مهم «کیلومتر ۱۰» در حدفاصل شهر الحدیده و منطقه کیلومتر  ۱۶ واقع شده است؛ با پاکسازی های صورت گرفته در هفته های گذشته، نیروهای یمنی بر منطقه «کیلومتر ۱۰» اشراف کامل پیدا کرده اند.

اگر نیروهای یمنی منطقه «کیلومتر ۱۰» را از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند و به کنترل دربیاورند، امنیت انتقال نیرو و تجهیزات از منطقه کیلومتر ۱۶ به سمت شهر الحدیده به طور کامل تامین می شود.

به گزارش اخبار جهادی، پیشروی نیروهای یمنی در حومه جنوبی منطقه «کیلومتر ۱۶» در شرق فرودگاه الحدیده در حالی ادامه دارد که نیروهای یمنی در یک ماه گذشته حملات سنگین نیروهای شورشی را در این محور به طور کامل دفع کردند.

از حومه شهرک «طائف» در نوار ساحلی استان الحدیده خبر می رسد، پهپادهای انصارالله در یک عملیات دقیق موفق شدند یکی دیگر از پایگاه های مهم نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی را هدف قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان عملیات پهپادهای یمنی، خسارت های سنگینی به پایگاه نیروهای ائتلاف وارد آمد و حدود ۸۰ تن از نظامیان ائتلاف، نیروهای مزدور سودانی و عناصر شورشی کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی ، نیروهای یمنی در جریان چند عملیات در حومه شهر راهبردی «تحیتا» موفق شدند ضربات سنگین و مهلکی را به نیروهای شورشی وارد آورند و دهها تن از نیروهای ویژه تیپ اول را هم کشته و زخمی کنند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.