اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی یمن؛ پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در شمال استان صعده و جنوب عربستان + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16131
  • 23 مرداد 1397 - 10:54
آخرین تحولات میدانی یمن؛ پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در شمال استان صعده و جنوب عربستان + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در ادامه عملیات خود در شمال استان صعده توانستند چند کوه راهبردی مشرف بر گذرگاه مرزی عربستان را تحت کنترل خود دربیاوردند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در ادامه عملیات در شمال استانصعده (مرزهای مشترک با عربستان) حملات جدیدی را علیه نیروهای شورشی و نظامیان سعودی انجام دادند. نیروهای یمنی با […]

رزمندگان یمنی در ادامه عملیات خود در شمال استان صعده توانستند چند کوه راهبردی مشرف بر گذرگاه مرزی عربستان را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در ادامه عملیات در شمال استانصعده (مرزهای مشترک با عربستان) حملات جدیدی را علیه نیروهای شورشی و نظامیان سعودی انجام دادند.

نیروهای یمنی با وجود حملات هوایی جنگنده های سعودی و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند رشته کوه های مقابل گذرگاه مرزی «علب» را از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این رشته کوه های تازه پاکسازی شده در مرزهای مشترک جنوب استان عسیر عربستان و شمالاستان صعده واقع شده اند؛ در جریان این درگیری ها حدود ۴۰ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای شورشی و نظامیان سعودی پس از پیشروی نیروهای یمنی در این محور برای نجات جان خود از مناطق درگیری به سمت مناطق مرزی عربستان متواری شدند.

با آزادسازی رشته کوه های مقابل گذرگاه مرزی «علب»، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن خود را برای پاکسازی معدود مناطق اشغالی شمال استان صعده (هم مرز با استان عسیر) از جمله «مریصغه، مندبه و الشعر» آماده می کنند.

نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی مناطق شمالی، امنیت استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) را به طور کامل تامین کنند و خود را به مرزهای مشترک با عربستان برسانند و فشار را بر رژیم سعودی افزایش دهند.

از استان جیزان در جنوب غرب عربستان خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان یمنی با پشتیبانی یگان موشکی عملیاتی را برای تسلط بر رشته کوه های «الداود» انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با نیروهای مزدور شورشی و سودانی موفق شدند بخش شرقی این رشته کوه ها را به کنترل دربیاورند.

در جریان درگیری‌ها برای پاکسازی بخش شرقی این رشته کوه‌ها، ۴۵ تن از نیروهای شورشی و مزدور سودانی به هلاکت رسیدند؛ رشته کوه‌های «الداود» بر مسیرهای تدارکاتی ارتش سعودی اشراف کامل دارد و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.

از شرق منطقه «جحفان» در مرزهای مشترک استان جیزان و شمال یمن خبرها حاکیست، یگان موشکی و توپخانه انصارالله موفق شدند کاروان نظامی نیروهای شورشی را هدف قرار دهند و دهها تن از آنان را به هلاکت برسانند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان موشکی انصارالله مواضع نیروهای شورشی و نظامیان سعودی را در مناطق «نعشاو و مشعل» هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را به هلاکت رساندند؛ در جریان این حملات خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای شورشی وارد آمد.

در حال حاضر، بخش هایی از مناطق جنوبی استان جیزان تحت کنترل و تسلط نیروهای یمنی است و رژیم سعودی برای کاهش تلفات نظامیان خود، هزاران نیروهای مزدور آفریقایی را با سرمایه گذاری دهها میلیون دلاری در مرزهایش مستقر کرده است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.