اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ نقره داغ شدن شبه نظامیان کُرد با بیش از ۱۳۰ کشته، زخمی و اسیر در شهرک البحره + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17814
  • 05 آذر 1397 - 12:08
آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ نقره داغ شدن شبه نظامیان کُرد با بیش از ۱۳۰ کشته، زخمی و اسیر در شهرک البحره + نقشه میدانی

آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات ( شرق استان دیرالزور) حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد. براساس آخرین اخبار به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در […]

آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات ( شرق استان دیرالزور) حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در حومه شمالی شهرک هجین و ارتفاعات «الخیمه و السنبل» حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد در شهرک «البحره» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش حملات خود را با عناصر و خودروهای انتحاری علیه شبه نظامیان کُرد در ایستگاه های دفاعی ورودی شهرک «البحره» اغاز کردند و خسارت های سنگینی به آنان در مرحله نخست وارد آوردند.

همزمان با حملات انتحاری از محور شمالی شهرک هجین (مهم ترین پایگاه داعش در شرق رود فرات)، تروریست های داعش با قایق از رودخانه عبور کردند و از محور غربی به شهرک «البحره» حمله کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ده ها تن از نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان حملات انتحاری کشته، زخمی و اسیر شدند و تروریست های داعش در مدت زمان کوتاهی توانستند شهرک «البحره» را به اشغال خود دربیاورند.

در حال حاضر، تروریست های داعش درصدد هستند مواضع خود را در شهرک «البحره» تثبیت کنند تا یک کمربند دفاعی و امنیتی قوی در محور شمالی شهرک هجین ایجاد کنند تا از نفوذ مجدد نیروهای شبه نظامی کُرد جلوگیری به عمل آورند.

گزارش های منابع میدانی حاکیست، تروریست های داعش در جریان عملیات اشغال شهرک «البحره» توانستند حدود ۹۵ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد را از پای درآورند و ۳۳ تن دیگر هم در جریان این درگیری ها مجروح شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری قابل توجهی از نیروهای شبه نظامی کُرد هم در جریان درگیری ها توسط عناصر تروریستی داعش اسیر شدند و به مناطق تحت اشغال انتقال داده شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، با اعزام نیروهای کمکی و پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی، شبه نظامیان کُرد درصدد هستند شهرک «البحره» را دوباره به تصرف دربیاورند و با ضد حملات صورت گرفته، پیشروی تروریست های داعش در این محور متوقف شده است.

در حال حاضر، درگیری ها میان شبه نظامیان کُرد و تروریست های داعش به محور جنوبی شهرک البحره کشیده شده و طرفین در تلاش هستند این منطقه را به کنترل دربیاورند تا ساعات دیگر نتیجه نبردها در این محور مشخص می شود.

به گفته منابع میدانی، حملات جنگنده های ائتلاف غربی علیه مناطق مسکونی شرق رود فرات به بهانه هدف قرار دادن تروریست های داعش ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵ تن از ساکنان شهرک «الشعفه» که اغلب زنان و کودکان هستند جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات  مساحتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند که مهم ترین این مناطق شهرک های «الهجین، باغور فوقانی، باغور تحتانی و الشعفه» به شمار می آیند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.