اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی سواحل غربی یمن/ منطقه راهبردی «تحیتا» به تصرف نیروهای شورشی درآمد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15499
  • 21 تیر 1397 - 12:57
آخرین تحولات میدانی سواحل غربی یمن/ منطقه راهبردی «تحیتا» به تصرف نیروهای شورشی درآمد + نقشه میدانی

شدت حملات هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به حدی شدت یافت که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای جلوگیری از افزایش تلفات از منطقه « تحیتا» عقب نشینی کردند.  به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از سواحل غربی یمن حاکیست، درگیری های سنگین میان نیروهای یمنی و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی – […]

شدت حملات هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به حدی شدت یافت که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای جلوگیری از افزایش تلفات از منطقه « تحیتا» عقب نشینی کردند.

 به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از سواحل غربی یمن حاکیست، درگیری های سنگین میان نیروهای یمنی و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در حومه جنوبی فرودگاه الحدیده به شدت در جریان است.از محور جنوب و جنوب شرق فرودگاه شهر الحدیده خبر می رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ضربات سنگینی را به نیروهای شورشی وارد کردند و با گرفتن تلفات بالا و انهدام دهها خودروی نظامی، آنان را در ورودی باندهای فرودگاه زمین گیر کردند.

در محور مرکزی استان الحدیده خبرها حاکیست، حملات نیروهای شورشی در سه روز گذشته از بیابان های شرقی منطقه « مجیلس» علیه نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در منطقه راهبردی « تحیتا» به شدت افزایش یافته است.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی و دریایی ائتلاف تا ظهر امروز موفق شدند در برابر نیروهای شورشی مقاومت کنند و بخش های اصلی منطقه « تحیتا» را تحت کنترل داشته باشند و دهها تن از نیروهای تحت فرمان ائتلاف را در این محور زمین گیر کنند.

اما شدت حملات هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به حدی شدت یافت که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای جلوگیری از افزایش تلفات از منطقه « تحیتا» عقب نشینی کردند.

در حال حاضر، نیروهای یمنی به سمت شرق منطقه « تحیتا» عقب نشینی کردند و در منطقه « زبید» موضع گرفتند؛ در صورتی که نیروهای شورشی بتوانند خود را به شهر « زیبد» برسانند، ارتباط نیروهای ارتش و انصارالله در مرکز استان الحدیده با مناطق حومه دچار اختلال می شود.

به گزارش اخبار جهادی، اگر شهر « زبید» به تصرف نیروهای شورشی درآید، ارتباط نیروهای یمنی در مرکز استان الحدیده با مناطق جنوبی از جمله « الجراحی» و محور شرقی فرودگاه الحدیده ( سه راهی راهبردی  صنعاء)  دچار مشکل جدی می شود و این مسئله زنگ خطری برای انتقال نیرو  و تجهیزات به مناطق ساحلی است.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان های موشکی و توپخانه ای برای بازپس گیری منطقه راهبردی « تحیتا» وارد عمل شدند و به شدت در حال هدف قرار دادن مواضع نیروهای شورشی در این محور هستد؛ نیروهای چریکی یمنی هم برای اجرای کمین های دقیق و گرفتن تلفات از نیروهای شورشی وارد منطقه شده اند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند عملیات بازپس گیری منطقه راهبردی « تحیتا» را از محورهای شرقی و جنوبی از جمله مناطق « زیبد، مغرس و السویق» آغاز کنند.

نیروهای یمنی مستقر در منطقه « مغرس» می توانند با پیشروی در محور شمالی در بیابان های غربی منطقه ـ تحیتا» پیشروی کنند و ارتباط نیروهای شورشی را با محور غربی به طور کامل قطع کنند.

از محور شمالی منطقه تحیتا خبر می رسد، نیروهای یمنی شکار کاروان های شورشیان را در بیابان های منطقه آغاز کرده اند؛ رزمندگان یمنی با موشک های ضد زره کاروانی از نیروهای شورشی شامل ۵ خودروی نظامی منهدم کردند؛ منابع میدانی اعلام کردند تعدادی از سرکرده های میدانی نیروهای شورشی در این عملیات به هلاکت رسیده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.