اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان‌های الحدیده، تعز و مارب یمن + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15792
  • 02 مرداد 1397 - 20:20
آخرین تحولات میدانی استان‌های الحدیده، تعز و مارب یمن + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در استان‌های«تعز ومارب» موفق شدند چند منطقه مهم و راهبردی را تحت کنترل خود دربیاوردند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از آخرین تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات گسترده نیروهای شورشی را در حومه منطقه ساحلی «الفازه» […]

رزمندگان یمنی در استان‌های«تعز ومارب» موفق شدند چند منطقه مهم و راهبردی را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از آخرین تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات گسترده نیروهای شورشی را در حومه منطقه ساحلی «الفازه» دفع کنند.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی با پشتیبانی گسترده یگان های هوایی، دریایی و زمینی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی درصدد بودند به سمت فرودگاه الحدیده پیشروی کنند که با واکنش قاطع نیروهای یمنی ناکام ماندند.

از شهر راهبردی «تحیتا» در مرکز استان «الحدیده» خبر می رسد، یگان موشکی ارتش و رزمندگان انصارالله به شدت مواضع نیروهای شورشی را در داخل شهر هدف قرار دادند و خسارت سنگینی به آنان وارد کردند.
در حال حاضر، حدود ۲۰ درصد از خاک استان الحدیده شامل بخش هایی از جنوب و غرب از جمله «تحیتا، حیس، الخوخه، راس جشه و…» در اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف است اما ۸۰ درصد مساحت استان در کنترل نیروهای یمنی است.
استان تعز
به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله عملیاتی را در جنوب استان تعز در منطقه «وادی الرونه»» علیه نیروهای شورشی انجام دادند و موفق شدند چند منطقه و ایستگاه را به کنترل در بیاورند؛ در جریان درگیری ها برای پاکسازی این مناطق حدود ۴۰ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی و شماری دیگر اسیر شدند.
نیروهای یمنی در حریان عملیات در حومه منطقه «الوازعیه» توانستند رشته کوه های متصل به منطقه «وادی الحنایه» را از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند و به کنترل خود درآورند؛ نیروهای ارتش و انصارالله تلاش می کنند با پاکسازی کامل منطقه الوازعیه خود را به مرز استان «لحج» برسانند.
وضعیت میدانی استان های «الحدیده و تعز»
منطقه راهبردی «الوازعیه» از محور غربی به شهر ساحلی «المخا» متصل می شود که از مهمترین پایگاه های نیروهای شورشی و ائتلاف در غرب استان تعز محسوب می شود و از محور جنوب غربی به تنگه مهم و فوق راهبردی «باب المندب» متصل می شود.
در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و …» تحت کنترل رزمندگان انصارالله و  نیروهای ارتش یمن است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و…» در اشغال نیروهای شورشی است.
استان مارب
به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته عملیاتی را از ۴ محور در غرب استان «مارب» در منطقه «صراوح» علیه نیروهای شورشی آغاز کردند؛ این منطقه دروازه ورودی شرق استان صنعاء محسوب می شود.
نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند خطوط دفاعی نیروهای شورشی را در حومه «الصراوح» بشکنند و تمامی نقاط اشغالی را در حدفاصل  مناطق «وادی الربیع، وادی الزغن و تبه مطار»   پاکسازی کنند؛ این مناطق نزدیک به ۲ سال در اشغال نیروهای شورشی بود.
وضعیت میدانی استان مارب
به گفته منابع میدانی، در جریان این عملیات غافلگیر کننده حدود ۶۷ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند و شماری زیادی از سرکرده های میدانی شورشی ها هم به سمت مناطق شرقی متواری شدند؛ ۷ خودروی نظامی نیروهای شوشی به همراه سرنشینان در این عملیات منهدم شدند.
نیروهای ارتش و انصارالله در جریان این عملیات موفق شدند حدود ۲۳ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را پاکسازی کنند و امنیت منطقه «صراوح» را به طور کامل تامین کنند؛ نیروهای شورشی در ماه های گذشته درصدد بودند با اشغال منطقه «صراوح» از محور شرقی به سمت پایتخت یمن پیشروی کنند.
به گزارش اخبار جهادی، حدود ۹۳ درصد از خاک استان بیابانی مارب شامل مناطق شمالی، مرکزی، جنوبی و شرقی استان از جمله «قانیه، مظراه، شهر مارب و …» در اشغال نیروهای شورشی است و ۷ درصد خاک استان در کنترل نیروهای یمنی است.

انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.