اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سلاح مورد علاقه آدمکش‌ها در آمریکا؛ محصول حامیان ویژه ترامپ در انتخابات/ همیشه پای یک AR-15 در میان است +عکس

  • کد خبر : 17487
  • 12 آبان 1397 - 22:11
سلاح مورد علاقه آدمکش‌ها در آمریکا؛ محصول حامیان ویژه ترامپ در انتخابات/ همیشه پای یک AR-15 در میان است +عکس

در هر شرایطی، نفوذ تبلیغاتی و سیاسی اسلحه سازان آمریکایی، شرایط را به نفع خود تغییر داده و فروش محصولاتشان را افزایش؛ چه این وضعیت، قتل عام باشد و چه انتخابات ریاست جمهوری یا ممنوعیت فروش سلاح به مردم  به گزارش اخبار جهادی، تیراندازی های بزرگ و قتل با سلاح های گرم به علت حمایت […]

در هر شرایطی، نفوذ تبلیغاتی و سیاسی اسلحه سازان آمریکایی، شرایط را به نفع خود تغییر داده و فروش محصولاتشان را افزایش؛ چه این وضعیت، قتل عام باشد و چه انتخابات ریاست جمهوری یا ممنوعیت فروش سلاح به مردم

 به گزارش اخبار جهادی، تیراندازی های بزرگ و قتل با سلاح های گرم به علت حمایت های پیدا و پنهان کارتل های این بخش و همراهی سیاستمداران آمریکایی با آنها، تبدیل به بخشی از زندگی و جریان عادی حوادث در این کشور شده و تقریبا هر روز اخباری مبنی بر قتل بر اثر استفاده از سلاح گرم رخ می دهد و هلاوه بر آن، هر ساله نیز یک یا چند حادثه تیراندازی بزرگ با تلفات بالای ۱۰ کشته به امری روتین و عادی بدل شده است.

بررسی جزییات این قتل عام ها نشان می دهد در اکثر موارد تیراندازی های بزرگ در چند سال اخیر آمریکا، یک نام مشترک یعنی AR-15 به چشم می خورد؛ یک نمونه از سلاح هجومی معروف ام ۱۶ برای بازار غیر نظامی آمریکا که تقریبا با واژه قتل، تیراندازی و کشتار در جامعه آمریکایی اجین شده است اما به دلیل لابی های گسترده و سود سرشار، فروش آن متوقف نمی شود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این سلاح و این که چرا تبدیل به انتخاب اول قاتلان در آمریکا شده است.

M-16 : شروع دوره ای جدید در طراحی سلاح

اسلحه ام ۱۶ به عنوان یک طراح کاملا جدید از مناظر مختلف، در بحبوحه حضور آمریکا در جنگ ویتنام ساخته و در اختیار یگان های رزمی ارتش این کشور قرار گرفت. استفاده از آلیاژهای سبک و مواد پلاستیکی به همراه بهره بردن از فشنگ های کالیبر ۵٫۵۶ میلی مترظ، این سلاح را به یک جنگ افزار مورد توجه و متفاوت در زمان خود بدل کرده بود. در عین حال این سلاح در طول مدت طولانی خدمت نظامی خود ارتقاء های مختلفی را دیده و در مدل های بسیار متنوعی، در نیروهای نظامی و امنیتی جهان وارد خدمت شده است.

در بازار غیر نظامی آمریکا، سلاح های تهاجمی به شکل غیر اتوماتیک در مدل های مختلف به فروش می رسد و شرکت های بسیار مختلفی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی محصولات خود را به بازار غیر نظامی این کشور ارسال می کنند. سری سلاح های ساخته شده بر پایه تفنگ ام ۱۶ که در آمریکا به سری AR-15 مشهور شده از جمله پر فروش ترین محصولات در بازار اسلحه این کشور هستند و از جمله شرکت های تولید کننده مدل هایی بر اساس این پلتفرم تسلیحاتی می توان به کلت، برت، بوش مستر، زیگ زاور، اسمیت اند وسون، راجر و رمینگتون اشاره کرد که سود بالایی از تولید این محصول خاص خود می برند.

سری آی آر ۱۵ معمولا از فشنگ های کالیبر .۲۲۳ ریمینگتون بهره می برد که در حقیقت مدل تجاری فشنگ های کالیبر ۵٫۵۶ میلی متری بوده و دارای تفاوت هایی در بخش انرژی دهانه و میزان قدرت باروت خروجی با یکدیگر است. در بحث نرخ شلیک در هر دقیقه نیز سلاح های این سری همگی از گونه نیمه اتوماتیک هستند و این به آن معنا است که برای شلیک هر گلوله باید یک بار ماشه کشیده شود لذا سرعت تیراندازی با این سلاح ها تا حد زیادی به مهارت شخص استفاده کننده نیز باز می گردد. در ادامه نگاهی به تعدادی از معروف ترین کشتارها در سالهای اخیر آمریکا و سلاح های به کار رفته در آن خواهیم داشت.

سینما به خون کشیده شد

در شبانگاه ۲۰ جولای ۲۰۱۲ میلادی در سینمایی در شهر آورورا در ایالت کلورادوی آمریکا ، مرد جوانی به نام جیمز ایگان هولمز به درون سالن حمله کرده و به سمت تماشاگران آتش گشود. سلاح های وی شامل یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک M&P15 ساخت شرکت اسمیت اند وسون ( از خانواده AR-15) ، یک قبضه شات گان مدل ۸۷۰ ساخت شرکت ریمینگتون و یک قبضه اسلحه کمری گلاک ۲۲ بود. در جریان این حادثه ۱۲ نفر کشته و ۵۸ نفر نیز مجروح شدند و شخص تیرانداز نیز بازداشت شد.

کشتار در مدرسه ابتدایی سندی هوک

شاید بتوان کشتار مدرسه ابتدایی “سندی هوک” در شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت آمریکا را یکی از دردناک ترین حوادث تیراندازی نه فقط در آمریکا و بلکه در کل دنیا قلمداد کرد. در این حادثه که به تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی رخ داد، ۲۸ نفر که تعداد زیادی از آنها را کودکان ۶ و ۷ ساله تشکیل می دادند به ضرب گلوله فردی به نام “آدام پیتر لانزا” به قتل رسیدند.

سلاح مورد استفاده توسط وی یک قبضه اسلحله نیمه اتوماتیک  XM15-E2S ساخت شرکت بوش مستر آمریکا بود که بر اساس اسلحه تمام اتوماتیک M-4 ساخته شده است. ام ۴ خود نیز در حقیقت مدل کوچک تر شده اسلحه ام ۱۶ محسوب شده و اسلحه نیمه اتوماتیک XM15-E2Sنیز جزو خانواده AR-15 محسوب می شود. یک قبضه اسلحه کمری پی ۲۲۶ زیگ زاور و یک قبضه اسلحه کمری گلوک نیز از دیگر سلاح های همراه لانزا در این کشتار وحشتناک بود. وی که بنا به گفته مسئولان امر دچار برخی اختلالات روانی نیز بوده این سلاح ها را در منزل مادرش پیدا کرده و پس از ارتکاب به این جنایت نیز با شلیک یک گلوله اسلحه کمری گلوک، به زندگی پایان داد.

سن برناردینو؛ داعش وارد کالیفرنیا می شود

حمله در سن برناردینو کالیفرنیای آمریکا را بسیاری اولین حمله مستقیم داعش در خاک آمریکا قلمداد می کنند هر چند که هنوز هم تا به امروز وضعیت دو تیرانداز این حادثه و ارتباط داشتن آنها با این گروه تروریستی به خوبی مشخص نشده است. رضوان فاروق و تشفین مالک زوج پاکستانی بودند که این حمله را به اجرا درآوردند. رضوان از پدر و مادری پاکستانی در آمریکا متولد شده و تشفین نیز متولد پاکستان بود ولی مدت زیادی از عمر خود را در عربستان سعودی گذرانده بود. رضوان فاروق، بازرس مسئول رسیدگی به رستوران‌ها در سازمان بهداشت بخش سن برناردینو و همسرش تشفین مالک روز چهارشنبه به یک جشن تعطیلات که همکاران رضوان فاروق در آن حضور داشتند، حمله کردند.

طبق این گزارش‌ها، رضوان فاروق در این جشن حضور داشته‌است اما از محل جشن خارج شده و سپس مسلح به همراه همسرش به این محل بازگشته بود و حاضران را به گلوله بستند.

تقریبا کل پروسه تیراندازی به جمعیت ۲ تا ۳ دقیقه به طول انجامیده و چیزی نزدیک به ۱۰۰ گلوله شلیک می شود. دو مهاجم ۱۴ نفر را کشتند و با خودروی خود از محل حادثه فرار کردند.دو مهاجم در این حمله به یک قبضه اسلحه AR-15ساخت شرکت DPMS Panther Arms و یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک M&P15 ساخت شرکت اسمیت اند وسون ( از خانواده AR-15) به همراه دو قبضه اسلحه کمری و مقداری مواد منفجره دست ساز مسلح بودند.

حدود ۴ ساعت بعد از حمله اولیه که در حدود ساعت ۱۱ قبل از ظهر صورت گرفته بود پلیس ماشین دو مهاجم شناسایی شده و تعقیب و گریز آغاز شد. در نهایت با توقف خودروی مورد نظر تبادل آتش بین زوج تبهکار و پلیس آغاز شد و حدود ۵ دقیقه به طور انجامید. رضوان و تشفین در تبادل آتش با پلیس کشته شدند و در جریان این درگیری دو افسر پلیس نیز مجروح شدند.

شب خونین در لاس وگاس؛ مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا

شب اول اکتبر ۲۰۱۷ میلادی شاهد خونبارترین حادثه تیراندازی تاریخ آمریکا تا به امروز بوده است. استیون کریگ پدک مردی ۶۴ ساله از ساکنان لاس وگاس در اتاقی در طبقه ۳۲ هتل مندلی بی به سمت جمعیت زیادی که برای فستیوال موسیقی گرد هم آمده بودند آتش گشود. وی تعداد زیادی سلاح شامل ۲۴ قبضه سلاح را در اتاق هتل خود جمع آوری کرده بود که شامل ۱۴ قبضه سلاح از خانواده AR-15 ساخت شرکت های مختلفی مثل Colt ، Daniel Defense ،FN Herstal و LWRC International به همراه ۸ قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک بر پایه تفنگ هجومی AR-10 با کالیبر ۳۰۸ وینچستر ، یک قبضه اسلحه گلنگدنی ساخت شرکت راجرز با کالیبر ۳۰۸ وینچستر و یک رولور کالیبر ۳۸ از شرکت اسمیت اند وسون را به همراه داشته است.

وی در حدود ۱۱۰۰ گلوله را در فاصله ۱۰ دقیقه بین ساعت ده و پنج الی ده و پانزده دقیقه شب به سمعت جمعیت شلیک کرد که در نتیجه آن ۵۸ تن جان خود را از دست داده و ۴۲۲ نفر نیز به دلیل برخورد گلوله مجروح شدند. حدود یک ساعت بعد پلیس موفق به ورود به اتاق فرد تیرانداز شد و با جنازه او که به وسیله شلیک یک گلوله به سر خودکشی کرده بود رو به رو شد. تا به امروز نیز هنوز انگیزه های واقعی این شخص از دست زدن به این حمله نامشخص باقی مانده است.

این بار کلیسا آماج گلوله های AR-15

یک کلیسا در منطقه ساترلند اسپرینگز ایالت تگزاس آمریکا صحنه بعدی آدم کشی در تعداد بالا با استفاده از یک عضو دیگر از خانواده AR-15 بود. در این حادثه که در روز ۵ نوامبر ۲۰۱۷ رخ داد، مردی به نام دوین پاتریک کلی که سابقه عضویت در نیروی هوایی آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ را داشت به این کلیسا وارد شده و مردم حاضر در این مکان را به یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک AR-556 ساخت شرکت Ruger از اعضای خانواده AR-15 به گلوله بست که در جریان آن ۲۶ نفر کشته و ۲۰ تن نیز مجروح شدند.

وی پس از خروج از کلیسا با یکی از اهالی آن منطقه به نام استیفن ویل فورد رو به رو می شود که پس از شنیدن صدای شلیک با اسلحه AR-15 خود به سمت کلیسا حرکت کرده بود . ویل فورد به سمت پاتریک شلیک کرده و وی را دو بار یک بار در پا و یک بار در سمت چپ شکم مورد اصابت قرار می دهد. پاتریک در نهایت موفق به سوار شدن به خودرو و فرار می شود و ویل فورد نیز به تعقیب اون می پردازد و بعد از مدتی تعقیب و گریز که سرعت آن در مواردی به ۱۵۵ کیلومتر در ساعت نیز رسیده بود در نهایت پاتریک کنترل خودرو را از دست داده به درون یک مزرعه در حاشیه جاده وارد می شود و توقف می کند. با سر رسیدن پلیس مشخص می شود که پاتریک بعد از توقف با شلیک گلوله به سر خود خودکشی کرده است.

یک دبیرستان دیگر به خون کشیده شد

در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ میلادی یک بار دیگر داستان تیراندازی و کشتار در تعداد بالا در آمریکا رخ داد و این بار باز هم یک دبیرستان به اسم استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا مورد حمله نیکلاس کروز شاگرد اخراجی این دبیرستان قرار گرفت. وی با یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک M&P15ساخت شرکت اسمیت اند وسون ( از خانواده AR-15) و تعداد خشاب اضافی وارد مدرسه شده و بعد از به صدا در آوردن آژیر خطر آتش سوزی به سمت دانش آموزان معلمان در مدرسه آتش گشود.

در جریان تیراندازی ۱۷ نفر کشته شده و ۱۷ تن دیگر نیز مجروح شدند. کروز بعد از تمام شدن مهمات خود سلاح خود را رها کرده و از مدرسه خارج شد و به یک شعبه مک دونالد رفته و غذا می خورد. حدود ۱ ساعت بعد از تیراندازی کروز در فاصله ۳ کیلومتری از مدرسه بدون مقاومتی توسط پلیس بازداشت می شود.

کنیسه یهودیان در پیتسبورگ؛ آخرین قربانیان AR-15

و اما جدیدترین مورد تیراندازی و کشتار وسیع در آمریکا در ۲۷ اکتبر در کنیسه ای در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا رخ داد. مهاجم در این حادثه مرد سفید پوست ۴۶ ساله ای به نام رابرت باورز بوده است که به نظر دارای تفکرات ضد یهودی و معتقد به برتری نژاد سفید بوده است و قبل از شروع به تیراندازی در داخل کنیسه فریاد زده بوده است : همه یهودیان باید بمیرند!

وی با یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک مدل AR-15 SP-1 ساخت شرکت کلت و ۳ قبضه اسلحه کمری مدل گلاک، مسلح بوده است. تیراندازی حدود ۲۰ دقیقه ادامه پیدا می کند و با سر رسیدن پلیس مرد مهاجم به سمت پلیس شلیک کرده و دو افسر را مجروح می کند و سپس به درون کنیسه عقب نشینی می کند. نیروهای عملیات ویژه پلیس نیز با وی درگیر می شوند و رابرت باورز بعد از زخمی کردن دو مامور دیگر یگان ویژه پلیس مجروح و دستگیر می شود. در جریان این حادثه ۱۱ نفر که همگی از مردم عادی در کنیسه بودند کشته شدند و ۷ نفر نیز مجروح شدند.

قدرت و ثروت لابی اسلحه از کجا می آید؟
شاید این سوال برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که چگونه اسلحه تبدیل به یک مسئله بسیار مهم و جنجالی در این کشور شده است. برای پاسخ به این سوال به این اعداد توجه کنید. به ازای هر ۱۰۰ شهروند آمریکایی حدودا ۱۱۲ اسلحه در این کشور وجود دارد که بیشترین تعداد در جهان است. ارزش کلی صنعت و تجارت سلاح های سبک در آمریکا در حدود ۱۴ میلیارد دلار به صورت سالانه برآورد شده و رقمی در حدود ۵ میلیارد و هشتصد میلیون دلار نیز توسط این صنایع به صورت مالیات به دولت آمریکا پرداخته می شود. هزاران نفر از مردم این کشور نیز به صورت مستقیم در این صنعت درگیر بوده و با هر گونه تغییر در وضعیت بازار و ایجاد هرگونه محدودیت، ممکن است شغل خود را از دست بدهند.
نقش لابی اسلحه‌سازان آمریکایی در انتخاب رییس‌ آینده کاخ سفید/ NRA؛ فرشته نجاتی که برای کشتار بیشتر تبلیغ می‌کند +عکس
یک نماشگاه اسلحه در آمریکا

مسئله به نوعی تاسف بار اینجاست که این بعد از هر تیراندازی بزرگ در آمریکا و به محض آغاز اعتراضات و درخواست از دولت برای انجام کاری به منظور محدود کردن صنایع اسلحه سازی و ایجاد قوانینی در این بخش، رسانه ها و تبلیغات لابی های فروش اسلحه باعث می شود اسلحه فروشی های آمریکا مجددا پر از مردمی شود که از ترس ایجاد محدودیت سعی می کنند سلاح و مهمات بیشتری را خریداری کنند!

دونالد ترامپ نیز در دوران انتخابات ریاست جمهوری خود، از فرصت استفاده و سعی کرد تا با دادن وعده هایی در این بخش، دارندگان اسلحه و لابی NRA را به سمت خود جذب کند. لابی اسلحه این کشور نیز در ماه های منتهی به انتخابات، کمپین بسیار گسترده ای را علیه هیلاری کیلینتون آغاز کرده و حتی پس از انتشار اخباری مبنی بر پیشتاز بودن کلینتون در نظرسنجی های انتخاباتی، با تبلیغات خود مبنی بر احتمال ممنوعیت خرید، فروش اسلحه بسیار افزایش یافت و مردم این کشور از ترس اعمال محدودیت در صورت پیروزی اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری، خرید سلاح هایی خصوصا مثل سری AR-15 را افزایش دادند.

این ماجرا بدین معناست که در هر شرایطی، لابی و نفوذ تبلیغاتی و سیاسی اسلحه سازان آمریکایی، شرایط را به نفع خود تغییر داده و فروش محصولات خود را افزایش می دهند؛ چه این شرایط، قتل عام باشد و چه انتخابات ریاست جمهوری یا ممنوعیت فروش اسلحه!

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.