اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان/ تلاش نیروهای یمنی برای تامین امنیت کمربند دفاعی در شمال غرب استان صعده + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 18089
  • 29 آذر 1397 - 19:21
فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان/ تلاش نیروهای یمنی برای تامین امنیت کمربند دفاعی در شمال غرب استان صعده + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله یمن عملیات گسترده ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان انجام دادند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را علیه مواضع نظامیان سعودی و نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند. نیروهای یمنی […]

نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله یمن عملیات گسترده ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را علیه مواضع نظامیان سعودی و نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

نیروهای یمنی در گام نخست مواضع نیروهای مزدور سعودی را در شرق کوه «الدود» در جنوب شرق استان جیزان هدف قرار دادند.

یگان موشکی مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیروهای سعودی و مزدوران را با موشک «زالزال ۱» نشانه رفتند و یگان توپخانه هم دهها خمپاره p۱۰ به سمت آنان شلیک کرد.

یک منبع میدانی با بیان این که در جریان این حملات موشکی و توپخانه ای، خسارت های سنگینی به نیروهای مزدور سعوی وارد آمد، گفت: در ادامه یگان های زمینی نیروهای مقاومت انصارالله وارد عمل شدند.

این منبع میدانی از فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در این محور خبر داد و گفت: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در هم بشکنند.

شماری زیادی از نیروهای مزدور سعودی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین مجبور شدند از منطقه عقب نشینی کنند. حدود ۷۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله در این عملیات موفق شدند چند پایگاه و ایستگاه دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در حومه شرقی کوه «الدود» در جنوب شرق استان استان جیزان عریستان به کنترل درآورند.

در حال حاضر، نیروهای یمنی در حال تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده هستند و تلاش می کنند با کنترل بیشتر مناطق استان جیزان، فشار را بر سعودی ها افزایش دهند و کمربند دفاعی را در شمال غرب استان صعده امن تر کنند.

استان صعده، مهم‌ترین پایگاه نیروهای مقاومت انصارالله در یمن به شمار می‌آید و نیروهای سعودی در ۴ سال گذشته تلاش زیادی کردند از طریق جیزان وارد این استان شوند اما تاکنون ناکام مانده اند و ضربات سختی را متحمل شده اند.

رژیم سعودی زمانی که با نیروهای نظامی خود نتوانست به استان صعده نفوذ کند، هزاران تن از نیروهای مزدور را از کشورهای سودان، سومالی و… به کار گرفت تا در میدان نبرد تغییری ایجاد کند که باز هم با شکست روبه رو شدند.

به گزارش اخبار جهادی، استان جیزان در جنوب عرب عربستان واقع شده و در حال حاضر بخش هایی از مناطق شرقی و جنوب شرقی این استان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.