اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء یمن چه می‌گذرد؟/ در هم کوبیده شدن مواضع نیروهای مزدور با ۱۱۰ کشته و زخمی + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17889
  • 10 آذر 1397 - 13:25
در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء یمن چه می‌گذرد؟/ در هم کوبیده شدن مواضع نیروهای مزدور با ۱۱۰ کشته و زخمی + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور […]

رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء آغاز کردند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در محور شمالی و نزدیکی مرزهای استان مآرب مواضع نیروهای مزدور را از سه محور در ارتفاعات، بلندی‌ها و ایستگاه‌های دفاعی در منطقه «قانیه» به شدت هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان حملات و درگیری ها در منطقه «قانیه» در محور شمالی استان البیضاء موفق شدند بخش وسیعی از مناطق اشغالی را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند؛ ۵۰ تن از نیروهای مزدور ائتلاف در این محور کشته و زخمی شدند.

در لیست کشته شدگان نام ۳ فرمانده میدانی نیروهای مزدور هم دیده می شود؛ سایر نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف پس از متحمل شدن ضربات و خسارت های سنگین به سمت مناطق شمالی متواری شدند.

از محور شرقی استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای یمنی عملیات بزرگی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور و عناصر تروریستی القاعده در منطقه «الضحاکی» در بخش «الصومعه» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند نیروهای مزدور و تروریست ها را عقب برانند و پایگاه نظامی «الضحاکی» را به کنترل دربیاورند.

پایگاه نظامی «الضحاکی» در ماه های گذشته به مکانی برای آموزش بیشتر و رشد تروریست های القاعده تبدیل شده بود و عناصر تروریستی در این پایگاه خود را برای حمله به موضع نیروهای آماده می کردند.

حدود ۶۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ ۵ خودروی نظامی نیروهای مزدور در جریان عملیات در محور شرقی استان البیضاء منهدم شدند و نیروهای یمنی مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را هم به غنیمت گرفتند.

در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد از مناطق شمال شرق و شمال استان البیضاء به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درآمده است و تلاش ها برای پاکسازی مناطق اشغالی ادامه دارد.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش های اشغالی از جمله مناطق «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تامین کنند و مانع از نفوذ مزدوران سعودی در این محور شوند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۸۰ درصد از مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله شهرهای «البیضا، ملاحم، واسط، رداع، قزن عطا، خیران، العقله، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» در کنترل نیروهای یمنی است.

بخش هایی از شمال، شرق و جنوب استان البیضاء از جمله مناطق «عقبه القنذع، نعمان، ناطع، صومعه و الظاهر» هم در اشغال نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف است که حدود ۱۷ درصد از خاک استان را شامل می شود؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال غربی در اشغال گروه های تروریستی داعش و القاعده است.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.