اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۵ هزار و ۲۱۸ حمله آمریکا و ناتو به مناطق مسکونی افغانستان در ۱۱ ماه/ ادامه درگیری‌های سنگین در غرب استان غزنی + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 17912
  • 10 آذر 1397 - 21:25
۵ هزار و ۲۱۸ حمله آمریکا و ناتو به مناطق مسکونی افغانستان در ۱۱ ماه/ ادامه درگیری‌های سنگین در غرب استان غزنی + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای آمریکایی و ناتو مدعی مبارزه با شبه نظامیان طالبان هستند اما در عمل و در میدان نبرد از نیروهای ارتش افغانستان هیچ حمایتی نمی کنند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، درگیری های شدید و گسترده میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان طالبان در استان های مختلف از جمله «غزنی، فاریاب، فراه […]

نیروهای آمریکایی و ناتو مدعی مبارزه با شبه نظامیان طالبان هستند اما در عمل و در میدان نبرد از نیروهای ارتش افغانستان هیچ حمایتی نمی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، درگیری های شدید و گسترده میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان طالبان در استان های مختلف از جمله «غزنی، فاریاب، فراه و…» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی و ناتو مدعی مبارزه با شبه نظامیان طالبان هستند اما در عمل و  در میدان نبرد از نیروهای ارتش افغانستان هیچ حمایتی نمی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای آمریکایی و ناتو در ماه های گذشته نسبت به حملات متعدد طالبان بی تفاوت بوده اند، افزود: در برخی مناطق نه تنها پشتیبانی هوایی از نیروهای افغان صورت نمی گیرد بلکه مناطق مسکونی هدف قرار گرفته می شود.

وی به آمار حملات نیروهای آمریکایی و ناتو به مناطق مسکونی در استان های مختلف افغانستاناشاره کرد و گفت: مناطق مسکونی در ۱۱ ماه گذشته حدود ۵ هزار و ۲۱۸ مرتبه توسط موشک هدف قرار گرفته شده اند.

این منبع میدانی از جان باختن و زخمی شدن صدها تن از شهروندان افغان در این حملات خبر داد و افزود: خسارت های سنگینی هم به زیرساخت ها وارد شده اما این مسئله توسط رسانه های غربی سانسور می شود.

به گزارش اخبار جهادی، از استان «پروان» در شمال شرق افغانستان خبر می رسد، پهپادهای ناتو و آمریکا به بهانه مبارزه با نیروهای طالبان، مناطق مسکون شهرستان «جبل سراج» را هدف قرار دادند که منجر به جان باختن ۳ تن از اهالی و زخمی شدن چند تن دیگر از مردم شده است.

به گفته منابع میدانی، شماری دیگری از مردم هم در این حملات زخمی شدند و یک خانه هم به طور کامل تخریب شد که همین مسئله خشم شماری زیادی از ساکنان منطقه را به دنبال داشت.

براساس اطلاعات به دست آمده، مردم معترض به حملات پهپادی یک تظاهرات گسترده ضد آمریکایی و ناتو را در شهرستان «جبل سراج» برگزار کردند و جاده «کابل – پروان – مزار» را به طور کامل مسدود کردند اما نیروهای افغان برای بازگشایی این مسیر ارتباطی وارد عمل شدند.

خبرها از استان غزنی حاکیست، نیروهای آمریکایی از گشت های غیرضروری در محورهای مختلف خودداری می کنند چرا که  ۳ تن از نظامیان آنان در جریان گشت زنی در منطقه «شهبار» در مرکز استان در کمین تله های انفجاری کنار جاده ای گرفتار شدند و از پای درآمدند.

به گزارش اخبار جهادی، از شهرستان مالستان در غرب استان غزنی خبر می رسد، درگیری میان نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای طالبان ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود؛ به گفته منابع میدانی کمک رسانی دولت و نیروهای ناتو به نیروهای افغان در این محور بسیار ضعیف گزارش شده است.

شهرستان مالستان در غرب استان غزنی، دروازه شرقی برای ورود به مرکز افغانستان به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است، در حال حاضر ۳۰ درصد از خاک استان غزنی در کنترل نیروهای دولتی است و در سایر مناطق درگیری ها ادامه دارد.

استان غزنی به مرکزیت شهر غزنی از شرق و شمال شرق با استان های «پکتیکا، لوگر و وردک»، از شمال و شمال غرب با استان های «کایل و بامیان» و از سمت غرب و جنوب با استان های «ارزگان و زابل» هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.