اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحلیلی بر نبرد استراتژیک الحدیده

  • کد خبر : 17604
  • 19 آبان 1397 - 13:07
تحلیلی بر نبرد استراتژیک الحدیده

از ۱۴می۲۰۱۸، نیروهای تحت رهبری امارات از منطقه الفازه در ۷۰ کیلومتری جنوب بندر الحدیده، عملیاتی را برای تصرف ساحل، شهر و تاسیسات بندری آغاز و با گذشت ۱ماه از شروع عملیات، آنها به حاشیه جنوبی فرودگاه الحدیده رسیدند. به گزارش اخبار جهادی، ترکیب نیروهای یمنی متحد ائتلاف تحت رهبری سعودی در این عملیات که […]

از ۱۴می۲۰۱۸، نیروهای تحت رهبری امارات از منطقه الفازه در ۷۰ کیلومتری جنوب بندر الحدیده، عملیاتی را برای تصرف ساحل، شهر و تاسیسات بندری آغاز و با گذشت ۱ماه از شروع عملیات، آنها به حاشیه جنوبی فرودگاه الحدیده رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، ترکیب نیروهای یمنی متحد ائتلاف تحت رهبری سعودی در این عملیات که از سه قسمت اصلی تشکیل شدند:

نیروهای جنوبی موسوم به لواءالعمالقه.

نیروهای ساحل غربی موسوم به تهامه

و نیروهای گارد جمهوری تحت فرمان طارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح.

آموزش این نیروها عمدتا در اریتره انجام می‌شود.

ترکیب سلاح نیروهای مهاجم را از آنچه در تصاویر دیده می‌شود می‌توان به این صورت دانست که نیروهای یمنی سوای معدودی سلاح‌های باقی مانده از ارتش سابق یمن از جمله تانک‌هایT62 و نفربرهای BMP، تقریبا به طور کامل متکی بر انواع و اقسام امرپ‌ها و خودروهای حفاظت شده تحویلی توسط ائتلاف هستند.

خودروها و سلاح‌های آمریکایی تجهیزات اساسی هستند که نیروهای تحت رهبرب ائتلاف در عملیات از آن‌ها بهره می‌برند. ارتش امارات نیز با تانک‌های لکلر، نفربرهای BMP-3، هویتزرهای خودکششی G-6، خمپاره‌انداز خودکششی عقرب و انواع امرپ به صورتی محدودتر از عملیات‌های قبلی در عملیات حضور دارد

در طرف مقابل نیروهای مقاومت نیز بخش قابل توجهی از تجهیزات باقی مانده از ارتش یمن از جمله نفربرهای BMP-3 ، M-113 ، BTR-80 و تانک‌های T-72 را به همراه توپخانه از صنعا به جبهه ساحل غربی منتقل کرده‌اند.

با وجود پیشروی نیروهای ائتلاف در ماه اول در طول خط ساحلی، نیروهای مقاومت با به کارگیری گسترده انواع موشک‌های ضدزره موفق شدند طی اجرای کمین‌های متعدد مشکلات زیادی برای آنها پدید آورند. طوری که مهاجمین و نیروی هوایی ائتلاف، به ناچار شدند برای امن کردن خط تدارکات، ۳ماه وقت صرف کنند.

سرانجام از حدود ۱ماه قبل تحرک برای محاصره شهر الحدیده آغاز و تلاش شد مسیر ارتباطی صنعا به شهر، موسوم به بزرگراه کیلومتر۱۶ قطع شود که با مقاومت شدید انصارالله مواجه شد. مهاجمین، تحت پوشش هوایی گسترده سرانجام در هفته اول ماه نوامبر موفق به تسلط بر جاده صنعا-الحدیده شدند.

طبق آنچه از میدان گزارش شده بخش زیادی از تجهیزات نیروهای ائتلاف نابود شده، اما در حال حاضر تنها چند کیلومتر تا قطع آخرین جاده ارتباطی به داخل شهر (جاده حجه به الحدیده موسوم به خط شامی) باقی مانده است و در صورت ادامه روند موجود، به احتمال زیاد شهر به زودی محاصره می‌شود.

نبرد الحدیده نقطه سرنوشت‌ساز جنگ سعودی با یمن است. اعلام بسیج همگانی رهبر انصارالله برای حضور در این نبرد، حاکی از اهمیت راهبردی این نبرد است، نبردی که در آینده سیاسی یمن تاثیر مهمی خواهد داشت. انصارالله با پشتوانه مردمی بالای خود ثابت کرده که در این نبردهای سخت پیروز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: رشته توئیت های جناب کازرونی

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.