اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق و جنوب سوریه/ دفع حملات هسته‌های خاموش داعش در حومه شهرک راهبردی السخنه/ اعزام نیروهای کمکی به منطقه تلول الصفا + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17594
  • 18 آبان 1397 - 22:07
آخرین تحولات میدانی شرق و جنوب سوریه/ دفع حملات هسته‌های خاموش داعش در حومه شهرک راهبردی السخنه/ اعزام نیروهای کمکی به منطقه تلول الصفا + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان سوری موفق شدند حمله گسترده تروریست های داعش به حومه شهر «السخنه» واقع در شمال شرق استان حمص را به طور کامل دفع کنند. به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال شرق استان حمص حاکیست، شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در یک عملیات غافلگیرانه به مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک راهبردی «السخنه» حمله کردند. براساس اطلاعات […]

رزمندگان سوری موفق شدند حمله گسترده تروریست های داعش به حومه شهر «السخنه» واقع در شمال شرق استان حمص را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال شرق استان حمص حاکیست، شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در یک عملیات غافلگیرانه به مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک راهبردی «السخنه» حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های خاموش داعش مستقر در شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور (مناطق بیابانی شرق سوریه) این حملات را علیه ایستگاه های دفاعی نیروهای سوری در حومه جنوبی شهرک السخنه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در ایستگاه های دفاعی در همان گام نخست موفق شدند تحرکات تروریست های داعش را رصد کنند و به سرعت وارد عمل شدند تا از پیشروی آنان جلوگیری کنند.

همزمان با درگیری های سنگین زمینی میان طرفین، جنگنده های روسی و سوری به منطقه اعزام شدند و به شدت مواضع تروریست های داعش را در حومه جنوبی شهرک «السخنه» هدف قرار دادند.

گزارش ها حاکیست، شدت حمله جنگنده های روسی و سوری به حدی بود که خطوط تروریست ها در کمترین زمان ممکن از هم فرو پاشید و پس از متحمل شدن خسارت های سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری ها در حومه جنوبی شهرک مهم «السخنه» حدود یک ساعت به طول انجامید و ۲۰ تن از تروریست های داعش در این محور کشته و زخمی شدند و تلاش ها برای نزدیک شدن به این شهرک ناکام ماند.
شهرک راهبردی السخنه در شمال شرق استان حمص در مسیر جاده راهبردی «تدمر – دیرالزور» واقع شده است؛ در صورتی که این مسیر ارتباطی نا امن شود، انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شرق سوریه (دیرالزور) با مشکل مواجه می شود.
در حال حاضر، مناطق بیابانی شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور در حدفاصل «تدمر – ایستگاه پمپاژ نفتی دوم – البوکمال – المیادین – دیرالزور – السخنه» به هسته های خاموش داعش آلوده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب شرق سوریه

به گزارش اخبار جهادی، از غرب استان دمشق در جنوب سوریه خبر می رسد، چند گروه دیگر از نیروهای ارتش و دفاع مردمی برای نبرد با بازمانده های محاصره شده گروه تروریستی داعش به منطقه «تلول الصفا» اعزام شدند.

با اعزام نیروهای کمکی، نیروهای سوری عملیات جدید و گسترده ای را با پشتیبانی جنگنده های روسی علیه تروریست های محاصره شده داعش در محورهای غرب، شمال غرب و جنوب منطقه تلول الصفا آغاز کردند.

همزمان چند گروه از نیروهای چهارم ارتش سوریه به فرماندهی «غیاث الدله» مناطق شمالی سوریه را به مقصد غرب استان دمشق ترک کردند تا در این عملیات گسترده شرکت کنند و به حضور ته مانده های داعش در این محور پایان دهند.

به گزارش اخبار جهادی، سخت شدن نبرد ها در غرب استان دمشق باعث شده تا شماری از نظامیان روس هم خود را به منطقه ناهموار تلول الصفا برسانند و در این عملیات شرکت کنند تا گره کور در این محور پس از چند ماه باز شود.

تلول الصفا یک منطقه کوهستانی ناهموار دایره ای شکل به شمار می آید و وجود ارتفاعات متعدد، بلندی ها، غارها، تونل ها و… باعث شده تروریست ها در این محور قدرت مانور بالایی داشته باشند.

در حال حاضر، تروریست های داعش مساحتی نزدیک به ۲۴۵ کیلومتر مربع را در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق در اشغال دارند و به شدت از مواضع خود دفاع می کنند و پیشروی نیروهای سوری در این محور با کندی و احتیاط صورت می گیرد.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.