اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش| در جولان اشغالی چه می‌گذرد؟

  • کد خبر : 17426
  • 09 آبان 1397 - 14:33
گزارش| در جولان اشغالی چه می‌گذرد؟

رژیم صهیونیستی در جریان توطئه‌ای که به دنبال مشروعیت بخشیدن اشغالگری خود در ارتفاعات جولان بود، بار دیگر تمرکز رسانه‌ای را بر اشغالگری خود در این مناطق معطوف کرد. به گزارش اخبار جهادی، اهالی جولان اشغالی دیروز با انتقادات و اعتراضات گسترده خود توطئه رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات شوراهای محلی را ناکام گذاشتند، انتخاباتی […]

رژیم صهیونیستی در جریان توطئه‌ای که به دنبال مشروعیت بخشیدن اشغالگری خود در ارتفاعات جولان بود، بار دیگر تمرکز رسانه‌ای را بر اشغالگری خود در این مناطق معطوف کرد.

به گزارش اخبار جهادی، اهالی جولان اشغالی دیروز با انتقادات و اعتراضات گسترده خود توطئه رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات شوراهای محلی را ناکام گذاشتند، انتخاباتی که قرار بود به عنوان اهرمی تبلیغاتی برای مشروعیت دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان تبدیل شود، به نقطه قوتی برای سوریه به عنوان موطن اصلی این منطقه اشغالی تبدیل شد و مردم آن، با وجود جنگ داخلی در کشور اصلی خود، الحاق خود به سرزمین‌های اشغالی را رد کردند.

اهالی جولان اشغالی در شرایطی که رژیم های رسمی عربی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هروله می کنند، ضربه سختی را به پروژه اسرائیل برای گرفتن مشروعیت مردمی در اشغالگری خود در جولان وارد کردند.آنها علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات صوری شوراهای محلی برای مشروعیت دادن به حاکمیت خود در این مناطق را رد کردند، اعتراضات گسترده ای را در شهرهای مجدل شمس و بقعاثا و مسعده و عین قنبا آغاز کردند.

مردم شهرهای مسعده و بقعاثا با افزایش فشار بر کاندیداهای شرکت در انتخابات شورای شهر آنها را مجبور به استعفا کردند و در مجدل الشمس و عین قنیا نیز با برگزاری اعتراضات و مقابله با نیروهای پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی و درگیری با آنها طرح دشمن برای برگزاری انتخابات مشروعیت بخش به اشغالگری در این مناطق را با شکست مواجه کردند.

مردم از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری، در مراکز رای‌گیری حاضر شدند و با محاصره این مراکز تلاش تعداد انگشت‌شماری از مزدوران برای حضور در انتخابات و رای دادن به نفع کاندیداهای مورد نظر رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کردند. از مجموع ۱۲ هزار شهروند ساکن در منطقه مجدل شمس و حدود ۳ هزار نفر واجد رأی دادن در عین قنیا تنها ۳۰ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند که آنها نیز جز با پرتاب گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به روی تجمع‌کنندگان در مقابل مراکز رای گیری نتوانستند رأی دهند.

رژیم صهیونیستی در سرکوب مخالفان و معترضین و تظاهرات کنندگان از انواع سلاح‌ها از جمله گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. آنها همچنین تسلیحاتی را ضد تظاهرات کنندگان به کار گرفتند که در عرصه بین‌الملل جزو سلاح‌های ممنوعه به شمار می‌رود.

استفاده بی رویه رژیم‌صهیونیستی از گاز اشک آور باعث به آتش کشیده شدن یکی از مناطق تجمع مردم شد، با وجود اینکه رژیم صهیونیستی نیروهای خود را برای سرکوب تظاهرات کنندگان بسیج کرده بود، اما اصرار مردم جولان برای باقی‌ماندن در مناطق تحصن خود باعث ناکام ماندن نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی شد. در نتیجه ی همین سرکوب‌گری ها بود که اهالی منطقه مجدل شمس خواستار حمایت بین‌المللی برای جلوگیری از اقدامات خشن رژیم صهیونیستی شدند. آنها تاکید کردند که جولان همچنان یک منطقه عربی و سوری باقی خواهد ماند.

به این ترتیب میزان شرکت مردم در انتخابات مشروعیت بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه مجدل شمس صفر درصد بود.

در همین رابطه وئام وهاب رئیس جریان توحید لبنان در گفتگو با المیادین تاکید کرد که اهالی جولان تعهد خود به میهن‌شان یعنی سوریه را به اثبات رساندند و رویکردهای اشغالگری را رد کردند. این در حالی است که ارتش سوریه در شرایط کنونی بسیاری از اراضی این کشور را آزاد کرده و همین موضوع باعث تقویت روحیه اهالی جولان اشغالی شده است.

داود شهاب مسئول دفتر تبلیغاتی جنبش جهاد اسلامی نیز با تبریک به اهالی جولان اشغالی تاکید کردند که این مردم در پشت هویت قومی و عربی خود ایستادند و پروژه‌های اسرائیلی سازی و یهودی‌سازی را که با رویکرد برگزاری انتخابات سیاسی در این منطقه دنبال می‌شد با شکست مواجه کردند.

جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد که عدم مشارکت اهالی جولان در انتخابات محلی، سیلی به تمام کسانی بود که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند. آنچه اتفاق افتاد مشروعیت گزینه مقاومت را تقویت می‌کند.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تأکید کرد که جولان اشغالی همچنان عربی خواهد ماند، همانطور که تمام فلسطین عربی بوده و عربی خواهد بود. وی از ملت جولان خواست تا سلاح در دست بگیرند و به رویکرد مقاومت به عنوان تنها راهکار آزادسازی اراضی اشغالی ایمان بیاورند.

وی تأکید کرد که رژیم های عربی باید به جای تامین مالی رژیم اشغالگر صهیونیستی به تامین محور مقاومت بپردازند و اقداماتی که الان آنها انجام می‌دهند، یک رسوایی بزرگ به شمار می‌رود.

الزهار تاکید کرد که رژیم‌های عربی باید به دنبال عادی سازی روابط خود با محور مقاومت و سوریه و لبنان و ملت های خود باشند، نه اینکه به عادی سازی روابط با اشغالگران فکر کنند.

در طرف مقابل رسانه‌های رژیم صهیونیستی معترضان از اهالی جولان اشغالی را هواداران بشار اسد خطاب کرده و گفتند که آنها اولین انتخابات در مناطق دروزی نشین در جولان را با شکست مواجه کردند.

وزارت خارجه سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، اعلام کرد که جولان عربی اشغالی بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه باقی خواهد ماند و دولت سوریه دیر یا زود اقدام به آزادسازی و بازگرداندن این مناطق خواهد کرد. این بیانیه از مقاومت شهروندان جولانی در برابر توطئه اشغالگری‌های اسرائیلی که تحت عنوان برگزاری انتخابات شوراهای محلی انجام شد، حمایت کرد.

وزارت خارجه سوریه دو نامه را به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان ارسال کرده و اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری انتخابات در این مناطق را نقض مصوبات سازمان ملل متحد و توافقنامه‌های ژنو در خصوص اراضی اشغال شده خواند.

این وزارتخانه تاکید کرده است که اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف مشروعیت بخشیدن به موسسات غیر قانونی خود در این مناطق است و اسرائیل از طریق اشغالگری خود سعی دارد پروژه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی خود را دنبال کرده و این پروژه‌ها را مشروعیت داده و قوانین رژیم صهیونیستی را بر ارتفاعات اشغالی جولان تحمیل کند.

در همین راستا، ساکنان جولان اعلام کردند که در رد اقدامات یهودی‌سازی مقامات صهیونیستی امروز چهارشنبه نیز اعتصاب سراسری دارند و بر هویت عربی-سوری خود تأکید خواهند کردند. شیوخ قبایل جولان اعتراضات خود را در رابطه با کشور سوریه دانستند و تاکید کردند که تسلیم خواسته‌های رژیم صهیونیستی در برابر اشغالگری آنها در جولان نخواهند شد.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که ساکنان جولان در مجدل شمس، بقعاثا، مسعده و عین قنیه دست به اعتصاب خواهند زد و اعتراض خود را نسبت به تلاش رژیم اشغالی برای الحاق جولان به اراضی اشغالی اعلام خواهند کرد.

بلندی‌های جولان در سال ۱۹۶۷ در جریان جنگ شش روزه توسط رژیم اسرائیل اشغال شد. تل‌آویو در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک ادعایی خود اعلام کرد، این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

رژیم صهیونیستی همواره سعی کرده از موضوع دروزی ها برای مقابله با سوریه و متحدانش استفاده کند. این موضوع از الجلیل تا السویداء و جولان اشغالی همواره به عنوان یکی از رویکردهای راهبردی اسرائیل مطرح بوده است.

به این ترتیب حربه ای که رژیم صهیونیستی تلاش داشت برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری خود در جولان استفاده کند، کاملاً نتیجه معکوس داشت و به عاملی برای خیزش اعتراضات مردمی و تمرکز رسانه‌‌ای بر اشغالگری رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان تبدیل شد و میزان وابستگی شهروندان این مناطق به دولت مرکزی سوریه را با وجود ناآرامی‌ها در این کشور نشان داد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.