اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش تند کُردهای تحت حمایت آمریکا در سوریه به حملات ترکیه

  • کد خبر : 17390
  • 07 آبان 1397 - 19:14
واکنش تند کُردهای تحت حمایت آمریکا در سوریه به حملات ترکیه

ارتش ترکیه با سلاح سنگین مواضع «یگان‌های مدافع خلق» کُرد را در اطراف شهر عین العرب واقع در شرق رود فرات هدف قرار داد که واکنش کُردها را به همراه داشت. به گزارش اخبار جهادی، ارتش ترکیه یکشنبه (روز گذشته) مواضع «یگان‌های مدافع خلق» کُرد را در منطقه شمال «عین العرب» سوریه بمباران کرد. حملات […]

ارتش ترکیه با سلاح سنگین مواضع «یگان‌های مدافع خلق» کُرد را در اطراف شهر عین العرب واقع در شرق رود فرات هدف قرار داد که واکنش کُردها را به همراه داشت.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش ترکیه یکشنبه (روز گذشته) مواضع «یگان‌های مدافع خلق» کُرد را در منطقه شمال «عین العرب» سوریه بمباران کرد.

حملات ارتش ترکیه با سلاح سنگین بود و مواضع کُردهای تحت حمایت آمریکا را در اطراف شهر عین العرب واقع در شرق رود فرات هدف قرار داد.

یگانهای کُرد نیز در واکنش به این مسئله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که بمباران نیروهای ترکیه «بدون دلیل بوده و صرفا به خاطر تمایل آن (ترکیه) به ناامن کردن، هدف قرار دادن ثبات و ایجاد مشکلات در منطقه است».

به گزارش پایگاه خبری معارض «عنب»، یگان‌های کُرد ترکیه را به حمایت از داعش و کمک به این گروه تروریستی متهم و اعلام کردند که آنکارا با مشغول کردن نیروهای کُرد به جنگ با داعش در ریف دیرالزور دست به این اقدام زده است.

کُردها اعلام کردند که در دفاع از خود و پاسخ به همه تجاوزات، از حق قانونی برخوردارند.

خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت ترکیه روز گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور سنگرها و مقرهای کُردها را در ارتفاعات «زور المغار» بمباران کردند.

«حقی کوبانی» از فرماندهان نیروهای دموکراتیک نیز در واکنش به حملات ترکیه ادعا کرد که این مسئله به منزله کمک کردن به داعش است.

کوبانی در ادامه اعلام کرد که آنکارا در حال حاضر خواستار احیای داعش است تا بتواند به مناطق امن حمله کند.

وی تهدید کرد که نیروهای کُرد در باربر حملات ترکیه به شمال سوریه دست بسته نخواهند ماند.

ترکیه یگانهای مدافع خلق را وابسته به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و معتقد است که این گروه تروریستی است.

این حملات در حالی انجام گرفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ۲۶ اکتبر جاری اعلام کرد که نگاه ترکیه به شرق فرات است؛ منطقه‌ای که در تسلط نیروهای کُرد قرار دارد.

اردوغان در ماه مارس گذشته در اشاره به عزم نیروهای ترکیه برای تسلط بر مناطق تحت کنترل کُردها نیز گفته بود که «در حال فراهم کردن مقدمات لازم هستیم تا عین العرب، تل ابیض، رأس العین و الحسکه را از تروریسم پاکسازی کنیم».

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.